ده‌ها فیلم سینمایی و ویژه برنامه شاد به مناسبت عید سعید فطر
ده‌ها فیلم سینمایی و ویژه برنامه شاد به مناسبت عید سعید فطر

عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هم به مناسبت این عید بزرگ ویژه برنامه‌های شادی تدارک دیده است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، ۶۰ فیلم سینمایی جذاب که برخی از آنها برای اولین بار از صدا و سیما پخش می شوند از جمله تدارکات رسانه ملی برای بینندگانش است که بعد از یکماه بندگی روز عید فطر را جشن می گیرند.
ویژه برنامه شبکه یک به مناسبت عیدسعید فطر و ویژه برنامه «مردم دوست داشتنی» روز‌های شنبه و یکشنبه دوم و سوم اردیبهشت ماه روی آنتن می‌رود.عیدانه ویژه عیدفطر به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد شنبه و یکشنبه ساعت ۹ الی ۱۲ از شبکه یک با مهمانان گوناگون و بخش‌های جذاب بااجرای عباس طاهریان و ساجده سلیمانی پخش خواهد شد.شاعران آئینی که به تازگی به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته اند، گروه تواشیح، گروه دف از کردستان و بازیگران سریال «نون خ» از جمله مهمانان برنامه ویژه عید فطر شبکه یک هستند.
همچنین «مردم دوست داشتنی» که ماه مبارک رمضان همراه مخاطبان بود با دو ویژه برنامه شنبه و یکشنبه به تهیه کنندگی امیر بشیری روی آنتن می‌رود.این دو ویژه برنامه با اجرای جعفر خسروی و با حضور منتخبی از نخبگان، هنرمندان و جانبازان دفاع مقدس ساعت ۱۷:۳۰ پخش خواهد شد.
ویژه برنامه های شبکه ۲ سیما
شبکه دو سیما به مناسبت عید سعید فطر، دو فیلم سینمایی و برنامه‌های «صبحانه ایرانی»، «سید خندان»، «چند روایت معتبر»، «از مامان بگو»، «باغ شادونه» و «مسابقه دو به دو» را به صورت ویژه برنامه‌های عیدانه روانه آنتن خواهد کرد.ویژه برنامه «صبحانه ایرانی»
 این برنامه شنبه و یکشنبه ۲ و ۳ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر روانه آنتن می‌شود.«ویژه برنامه سیدخندان» با اجرای محمدرضا شهبازی از پنجشنبه ۳۱ فروردین تا شنبه ۲ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۳ به مدت ۹۰ دقیقه مهمان مخاطبان بوده و یکشنبه ۳ اردیبهشت نیز در همان ساعت، گلچینی از برنامه این سه شب پخش خواهد شد.برنامه «چند روایت معتبر» در روز عید فطر با موضوع «روحانیون» روانه آنتن می‌شود.
در این قسمت از برنامه، از پنج روحانی دعوت می‌شود که علاوه بر لباس روحانیت، هرکدام به حرفه و شغلی همچون کارگردان، نویسنده، طنزپرداز، مجری و… مشغول هستند. این برنامه، شنبه ۲ اردیبهشت ساعت ۱۷:۱۰ روانه آنتن می‌شود.برنامه «از مامان بگو» با اجرای زهرا شوقی نیز به مناسبت عید سعید فطر با دعوت از مهمانانی خاص متناسب با این ایام شاد، از جمعه اول اردیبهشت تا یکشنبه ۳ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۹ پخش خواهد شد.«ویژه برنامه عیدانه باغ شادونه» با اجرای ملیکا زارعی در روز‌های شنبه و یکشنبه مهمان مخاطبان خواهد بود. موضوع روز شنبه ۲ اردیبهشت، «تکریم روزه‌اولی‌ها» است و برنامه روز یکشنبه ۳ اردیبهشت نیز با موضوع «جشن گرفتن» پخش خواهد شد.این ویژه برنامه ساعت ۱۵:۱۵ تقدیم نگاه کودکان می‌شود.
«مسابقه دو به دو» نیز مرحله نیمه نهایی خود و اهدای اولین جایزه یکصد میلیونی را همزمان با عید سعید فطر و روز بعد از آن، روانه آنتن می‌کند. این مسابقه از چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۲ اردیبهشت در چهار قسمت به مرحله نیمه نهایی پرداخته و یکشنبه ۳ اردیبهشت نخستین برنده فینال که برنده یکصد میلیون تومان است را معرفی خواهد کرد.به مناسبت عید سعید فطر، دو فیلم سینمایی جدید نیز در روز‌های شنبه و یکشنبه ۲ و ۳ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ با عناوین «کاراگاه برونو» محصول ۲۰۲۲ لهستان و «پینوکیو» محصول ۲۰۲۲ آمریکا روانه آنتن خواهد شد.
شبکه پنج
این شبکه با برنامه های «سلام تهران، تانیایش، به خانه بر می گردیم، هشدار برای کبرا ۱۱، جشن رمضان، مهمانی مامان، رنگین کمان، فیلم های سینمایی، مستند های جذاب» و… میهمان نگاه گرم بینندگان و همراهان همیشگی می شود و این عید سعید را با مردم عزیز ایران جشن می گیرد.
برنامه «سلام تهران» به تهیه کنندگی مازیار مهاجر و با اجرای مصطفی امامی روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا قبل از اذان ظهر تماشایی می شود.
«سلام تهران» در این دو روز ویژه از هنرمندان تلویزیوین، ورزشکاران، خوانندگان مطرح، مسئولین و … میزبانی می کند و در هر بخش سعی می کند گفتگوی متفاوتی را تقدیم بینندگان نماید.
«تا نیایش» در روز عید
همچنین برنامه «تا نیایش» که در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ویژه افطار روانه آنتن می شد، روز شنبه به بهانه عید سعید فطر از ساعت ۱۲:۳۰ تماشایی می شود. این برنامه میزبان کارشناسان مذهبی است تا از برکات و نعمات ماه مهمانی خدا بیشتر بگوید. همچنین تبیین فضیلت روز عید سعید فطر و اعمال این روز از دیگر بخش های تماشایی تانیایش شبکه تهران است.
 «مهمانی مامان» ادامه دارد
برنامه «مهمانی مامان» نیز در ماه مبارک رمضان با هدف به تصویر کشیدن و معرفی شهدا و خانواده های معزز شهدا روی آنتن می رفت. قرار است در روزهای شنبه و یکشنه مراسم جشن مهمانی مامان در دو قسمت ۴۰ دقیقه ای حوالی ساعت ۱۸:۳۰ تقدیم نگاه مهربان شما شود.
عید فطر «به خانه بر می گردیم»
برنامه «به خانه بر می گردیم» نیز در روز های شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ بصورت ویژه تقدیم مخاطبان خواهد شد. قرار است در این برنامه که به تهیه کنندگی زهرا خردمند نیک روی آنتن می رود، در بخش میزهای هنری، آموزشی و سلامت از مهمان های ویژه میزبانی کند. همچنین حضور بازیگران تلویزیون و هنرمندان در برنامه، بخش های دیگری از به خانه بر می گردیم است.
گروه رنگین کمان نیز در این دو روز از سالن شهید حیدری واقع در خیابان آزادی، بلوار استاد معین نبش خیابان شهید دستغیب میزبان شهروندان تهرانی است. این برنامه با اجرای خاله نرگس، خاله قاصدک، دایی جون و عروسک ها روزهای شنبه و یکشنبه حوالی ساعت ۱۵:۳۰ روی آنتن می رود و حضور برای عموم آزاد است.
«جشن رمضان» قدیمی ترین جشن تلویزیونی
برنامه «جشن رمضان» که امسال نیز همانند سنوات گذشته در ماه مبارک رمضان تماشایی شد، در عید سعید فطر، روز های شنبه و یکشنبه از ساعت ۲۱:۲۰ لغایت ۲۲:۳۰ تماشایی می شود.
این برنامه ضمن میزبانی از مردم شریف ایران و تهران در منطقه عباس آباد، میزبان هنرمندان، مسئولین و … خواهد بود. جشن رمضان با اجرای فریبا باقری و هومن ستوده نیا و همچنین تهیه کنندگی محمد حسن عبدی تماشایی می شود. 
«هشدار برای کبرا ۱۱»
چهار قسمت جدید از مجموعه پلیسی و تماشایی «هشدار برای کبرا ۱۱» از روز پنجشنبه تا یکشنبه روی آنتن خواهد رفت. این مجموعه که به همت تامین برنامه شبکه پنج سیما تهیه و تامین شده است در این ایام هر شب ساعت ۲۰:۳۰ پخش می شود و روز بعد ساعت ۱۱ بازپخش خواهد شد.
همچنین پخش شبکه پنج سیما در این ایام با به تصویر کشیدن ویدیو های عیدانه، موسیقی تصویر های دلنشین و شاد و … این روز عزیز را جشن می گیرد.
شبکه نسیم
برنامه های «همآهنگ» شنبه و یکشنبه ساعت ۲۴:۰۰، «نسیم آوا» جمعه ساعت ۱۹:۳۰ و شنبه و یکشنبه ساعت ۱۸:۰۰، «قندون» یکشنبه ساعت ۱۹:۰۰ از این شبکه پخش می شوند.
همچنین «۴ شگفت انگیز» جمعه ساعت ۲۰:۳۰ و شنبه ساعت ۱۹:۰۰ و «گردشگر خوش اشتها» نیز جمعه تا یکشنبه ساعت ۲۰:۰۰ روی آنتن می رود.
«بی سیم» جمعه ساعت ۱۹:۰۰، «سرنخ» شنبه و یکشنبه ساعت ۲۰:۳۰، «کودک شو» جمعه تا یکشنبه ساعت ۲۱:۳۰ و «ستارگان تهمتن» نیز جمعه تا یکشنبه ساعت ۲۳:۳۰ پخش می شود.
شبکه قرآن
ویژه برنامه های عید سعید فطر در بخش های مجزا در شب و روز عید فطر پخش می شود.
برنامه دریاب به مدت سه روز از جمعه تا یکشنبه به طور اخص و ویژه به اجرای برنامه های شاد و متنوع و معنوی ویژه جشن بزرگ عید سعید فطر از قاب شبکه قرآن و معارف سیما می پردازد.
در روز جمعه اول اردیبهشت ماه ، موضوع ورود به ماه شوال و پرداختن به رویت استهلال ماه از قبل افطار و اذانگاهی.
روزهای شنبه و یکشنبه عید سعید فطر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ به صورت ویژه این جشن عید بزرگ با آیتم های متنوع و جذاب پخش می شود.
جشن بزرگ روزه اولی ها و اقامه نماز مغرب و عشا در برنامه زنده و دادن هدایا و سرود و تواشیح و عیدخوانی؛ دعوت از جمع مادحین و شاعران آِئینی به همراه خانواده های ایشان و دعوت از چهره های قرآنی و نوجوانان خوش خوان از آیتم های برنامه است.
همچنین دعوت فعالان قرآنی در زمینه تولید اپلیکیشن های قرآنی و دعوت مناجات خوانان ، مبتهلین و قاریان برجسته و حضور عوامل برنامه ستارگان زمین نیز از بخش های این برنامه است.
نقطه عطف برنامه جشن بزرگ و بی‌نظیر روزه اولی ها در روز شنبه و همچنین قرعه کشی بزرگ مسابقات این ۳۰ روز در روز یکشنبه است.
 
برنامه دل آرام در روز جمعه اول اردیبهشت ماه، مقارن با شب عید سعید فطر از ساعت ۲۱ و همچنین روز عید از ساعت ۱۰:۳۰ با کارشناسی حجت الاسلام هدایت پخش می شود.
دعوت جمعی از مادحین (مهدی سروری، احمد واعظی، علی ملائکه)،  شاعران ( سیدرضایعقوبی آل، نوید عطاعتی، علی زمانیان)، قاریان ( جواد پناهی، حسین کریم پور، علیرضا رضایی) و جمعی از خادمین حرم امن رضوی از آیتم های این برنامه است.
همچنین خانم ابراهیمی نسب فرزند شهید و همچنین مادر سه شهید به عنوان مهمان ویژه در این برنامه با اجرای هادی صلح جو و تهیه کنندگی سید محمد صفدری حضور دارند.
 برنامه منم بچه مسلمان در روز عید سعید فطر مهمان کودکان و نونهالان خواهد بود. برنامه نفحات در شب عید با حضور سید کریم موسوی و استاد سید محسن موسوی بلده پخش خواهد شد.
شبکه افق
شبکه افق سیما مجموعه‌ای از تولیدات متنوع و جذاب را در ایام عید سعید فطر در جدول پخش برنامه‌های خود قرار داده است که با هم مرور می‌کنیم.افطار آخر، ویژه برنامه عید سعید فطر شبکه افق قرار است در روز جمعه ساعت ۲۰  مهمان خانه مخاطبین عزیز این شبکه باشد.این برنامه با اجرای حامد عسگری و محمد قاسمی بر روی آنتن قرار می‌گیرد و قرار است میزبان برخی چهره‌های هنری، مذهبی، سیاسی و همچنین چهره‌های فعال مردمی و جهادی باشد.
شبکه افق روز شنبه ساعت‌ هشت صبح پخش زنده برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در قاب خود جای داده است.
برنامه «ماه خوبی‌ها» که در ایام ماه مبارک رمضان بر از قاب شبکه افق مهمان خانه مخاطبین شده بود نیز در روز عید سعید فطر با ویژه برنامه به استقبال این عید فرخنده رفته است.
در این ویژه برنامه که ساعت  بیست پخش خواهد شد قرار است نمونه‌های موفق فعالیت‌های مردمی برابر دیدگان مخاطبین عزیز شبکه افق معرفی شود.
سینما افق،چهار فیلم سینمایی «آلیس» ، «طوفان شن» ، «وانتافه» و «بچه‌های آسمان» در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به مناسبت عید سعید فطر پخش خواهد شد.
شبکه جهانی جام جم برنامه‌ای با عنوان «دل روشنی» را در سه قسمت ۹۰ دقیقه‌ای روانه آنتن خواهد کرد. این برنامه که با اجرای «اقبال  واحدی» از منطقه آزاد ماکو پخش خواهد شد، میزبان هنرمندان سینما، تلویزیون، گروه‌های موسیقی و مردم محلی خواهد بود.دو قسمت از سری برنامه‌های «رخ به رخ» به مدت ۷۰ دقیقه را پخش خواهد کرد که ساعت پخش این دو برنامه ۲۳ و ۴۵دقیقه به وقت تهران خواهد بود.برنامه «یادمانه» در دو قسمت ۳۵ دقیقه‌ای راس ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه به وقت تهران به نمایش درخواهد آمد؛ افزون بر این، «ترمه» عنوان دیگر برنامه‌ای است که به مناسبت عید فطر، در دو قسمت ۲۰ دقیقه‌ای پخش خواهد شد.همچنین فیلم‌های سینمایی «زیر یک سقف» و «تاکسی پلیس» در این ایام راس ساعت ۱۴ به وقت تهران روانه آنتن خواهند شد.گفتنی است آخرین قسمت از برنامه «سفره نور»  که در ماه مبارک رمضان پخش شد، جمعه شب به صورت بصورت ویژه برنامه‌ای شاد و متنوع  و متفاوت از سایر شب‌ها را برای بینندگان پیش بینی کرده است که این برنامه نیز  در ساعت  ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران روی آنتن شبکه قرار خواهد گرفت.
فیلم های سینمایی شبکه های سیما 
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «مستطیل قرمز»، «کارآگاه برونو»، «پینوکیو»، «کیش و مات»، «گزارشگر ویژه»، «گلوله گمشده»، «هوای ناپایدار»، «دیدی کارشناس می‌شود»، «دنیای ژوراسیک ۳»، «پروفسور دیوانه»، «قصه ببر و شکارچی پیر»، «حمل طلا»، «مردی به نام اتو»، «بازگشت گالیور»، «دنیای مخفی آریتی»، «گردهمایی»، «دردسر‌های استعداد فراوان»، «پوپر و شهر دودکش ها»، «سقوط»، «موزه پرماجرا»، «کوه سرخ غرب»، «راز خانه بهجت»، «عملیات آمستردام»، «انسان و بیگانه»، «گوینده خبر ۲: افسانه ادامه دارد»، «آنان که آرزوی مرگم را دارند»، «۸۳»، «سرافراز»، «مومیایی ۳»، «هیچگاه دیر نیست»، «داستان خانواده مایرویتز»، «حس و حال سئول»، «تسخیر ناپذیران»، «زن بدلی»، «چمدان»، «ساعت شلوغی»، «بالا رو نگاه نکن»، «چینو»، «عروس فراری»، «مسابقه بزرگ آلاسکا»، «پلیس بورلی هیلز»، «شتاب»، «ماموریت کهکشانی»، «برایتی ۲ ـ قدرت دوستی»، «سرزمین گربه ها»، «دوست من چیبورا»، «گوزن جوان»، «زباله»، «هارمونیکا»، «جهان من»، «پیرمرد‌های آتشنشان»، «آلیس»، «طوفان شن»، «وانتافه»، «بیا از گذشته حرف بزنیم»، «پزشکان چینی»، «شانگ چی و افسانه ده حلقه»، «فردیناند»، «یاغی یک»، «سرانجام استاد ایپ» و «مگ» پنج‌شنبه ۳۱ فروردین، جمعه، شنبه و یک شنبه ۱، ۲ و ۳ اردیبهشت ماه مصادف با عید سعید فطر از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیمافیلم تلویزیونی جدید «مستطیل قرمز» به کارگردانی «حسن و حسین صیدخانی»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
 شبکه دو سیما
فیلم سینمایی جدید «کارآگاه برونو» به کارگردانی «مگدالنا نیک»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.فیلم سینمایی جدید «پینوکیو» به کارگردانی «رابرت زمکیس»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
شبکه سه سیما
فیلم سینمایی «کیش و مات» به کارگردانی «جمشید حیدری»، پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.فیلم سینمایی «گزارشگر ویژه» به کارگردانی «ریکی جرویس»، پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۶ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.فیلم سینمایی «هوای ناپایدار» به کارگردانی «مارکو پونتکوروو»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.فیلم سینمایی «دیدی کارشناس می‌شود» به کارگردانی «رینهارد شابنسکی»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.فیلم سینمایی جدید «دنیای ژوراسیک ۳» به کارگردانی «کالین ترورو»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.فیلم سینمایی «پروفسور دیوانه» به کارگردانی «تام شادیاک»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.فیلم سینمایی «قصه ببر و شکارچی پیر» به کارگردانی «هون جانگ پارک»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
شبکه چهار سیما
فیلم سینمایی جدید «حمل طلا» به کارگردانی «هالوارد برین»، پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
فیلم سینمایی جدید «مردی به نام اتو» به کارگردانی «مارک فورستر»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.
شبکه پنج سیما
انیمیشن سینمایی جدید «بازگشت گالیور» به کارگردانی «ایلیا ماکسیموف»، پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۹ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.انیمیشن سینمایی «دنیای مخفی آریتی» به کارگردانی «هیروماسا یانبایاشی»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۹ ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.فیلم سینمایی جدید «گردهمایی» به کارگردانی «سورش تریونی»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.فیلم سینمایی جدید «دردسر‌های استعداد فراوان» به کارگردانی «تام گورمیکن»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.انیمیشن سینمایی جدید «پوپر و شهر دودکش ها» به کارگردانی «یوسوکه هیروتا»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود.فیلم سینمایی جدید «سقوط» به کارگردانی «لوییس لتریر»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.
شبکه نمایش
فیلم سینمایی «موزه پرماجرا» به کارگردانی «رابرت استیونسن»، پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «کوه سرخ غرب» به کارگردانی «جان دال»، پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم تلویزیونی «راز خانه بهجت» به کارگردانی «محسن ربیعی»، پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «عملیات آمستردام» به کارگردانی «مایکل مک کارتی»، پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۵ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی جدید «انسان و بیگانه» به کارگردانی «دونگ هون چوی»، پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۷ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «گوینده خبر ۲: افسانه ادامه دارد» به کارگردانی «آدام مک کی»، پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «آنان که آرزوی مرگم را دارند» به کارگردانی «تیلور شریدان»، پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی جدید «۸۳» به کارگردانی «کبیر خان»، پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «سرافراز» به کارگردانی «ریچارد فلایشر»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «مومیایی ۳» به کارگردانی «محمدرضا هنرمند»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «هیچگاه دیر نیست» به کارگردانی «مارک لمپرل»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «داستان خانواده مایرویتز» به کارگردانی «نوآ بائوم بچ»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی جدید «حس و حال سئول» به کارگردانی «هیون سونگ مون»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «تسخیر ناپذیران» به کارگردانی «برایان دی پالما»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «زن بدلی» به کارگردانی «مهرداد میرفلاح»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «چمدان» به کارگردانی «راجش کریشنان»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «ساعت شلوغی» به کارگردانی «برت رتنر»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «بالا رو نگاه نکن» به کارگردانی «آدام مک‌کی»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «چینو» به کارگردانی «جان استرجس»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «عروس فراری» به کارگردانی «بهرام کاظمی»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «مسابقه بزرگ آلاسکا» به کارگردانی «برایان پرس لی»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «پلیس بورلی هیلز» به کارگردانی «مارتن برست»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.فیلم سینمایی «شتاب» به کارگردانی «استیون کمپانلی»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
شبکه کودک
انیمیشن سینمایی «ماموریت کهکشانی» به کارگردانی «لئو لی»، پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.
انیمیشن سینمایی جدید «برایتی ۲ ـ قدرت دوستی» به کارگردانی «ویفنگ دینگ»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.
انیمیشن سینمایی جدید «سرزمین گربه ها» به کارگردانی «کریس بیلی، مارک کوتسیر و راب مینکف»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.
انیمیشن سینمایی جدید «دوست من چیبورا» به کارگردانی «دیمیتری دیاچنکو»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.
شبکه امید
فیلم سینمایی «گوزن جوان» به کارگردانی «کلارنس براون»، چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه ساعت ۱۶ از شبکه امید پخش خواهد شد.
فیلم سینمایی «زباله» به کارگردانی «لوکا دلا گروتا»، پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۶ از شبکه امید پخش خواهد شد.
فیلم تلویزیونی جدید «هارمونیکا» به کارگردانی «سیدامید حسینی»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ از شبکه امید پخش خواهد شد.
فیلم سینمایی جدید «جهان من» به کارگردانی «اقبال الفجری»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ از شبکه امید پخش خواهد شد.
فیلم تلویزیونی جدید «پیرمردهای آتشنشان» به کارگردانی «امیر حسین عنایتی»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ از شبکه امید پخش خواهد شد.
شبکه افق
فیلم سینمایی جدید «آلیس» به کارگردانی «کریستین ور لیندل»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.فیلم سینمایی «طوفان شن» به کارگردانی «جواد شمقدری»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.فیلم تلویزیونی «وانتافه» به کارگردانی «محمدحسین امانی»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.فیلم تلویزیونی «بیا از گذشته حرف بزنیم» به کارگردانی «حمید نعمت اله»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.
شبکه سلامت (زیرنویس ویژه ناشنوایان)
فیلم سینمایی «پزشکان چینی» به کارگردانی «اندرو لاو»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می شود.
 شبکه فراتر 
فیلم سینمایی «شانگ چی و افسانه ده حلقه» به کارگردانی «داستین دانیل کرتون»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ از شبکه فراتر پخش خواهد شد.انیمیشن سینمایی «فردیناند» به کارگردانی «کارلوس سالدانها»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ از شبکه فراتر پخش خواهد شد.فیلم سینمایی «یاغی یک» به کارگردانی «گرت ادواردز»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ از شبکه فراتر پخش خواهد شد.فیلم سینمایی «سرانجام استاد ایپ» به کارگردانی «ویلسون ییپ»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ از شبکه فراتر پخش خواهد شد.فیلم سینمایی «مگ» به کارگردانی «جان تارتل تاب»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ از شبکه فراتر پخش خواهد شد.
برنامه های صدای البرز و آذربایجان در عید فطر
ویژه برنامه‌های صدا و سیمای البرز به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر ویژهشکوه بندگی ویژه برنامه رادیویی است که به طور زنده و مستقیم از ساعت ۸:۳۰ به مدت ۱۵۰ دقیقه همراه شنوندگان البرزی خواهد بود.فلسفه و جایگاه عید فطر در قرآن و روایات اسلامی از جمله موضوعات بخش کارشناسی این برنامه است. در بخش دیگری از شکوه بندگی، آداب اقوام مختلف مردم البرز در روز عید فطر بررسی می‌شود.همچنین پخش نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و سخنان ایشان از ساعت ۶:۳۰ به روی آنتن رادیو البرز خواهد رفت.همه دعوتیم، کوچه پیان، صبح البرز و چهارباغ از دیگر برنامه‌های رادیو است که برنامه سازان برای روز اول تا سوم اردیبهشت تهیه و تولید کرده اند. علاقمندان می‌توانند روی موج اف. ام ردیف ۹۴/۹ مگاهرتز شنونده برنامه‌های رادیو البرز باشند.بازسازی آیین‌های البرزی در عید فطر، حضور هنرمندان در برنامه، قطعات کوتاه نمایشی، گزارش‌های مردمی، جشن گلریزان و گفتگو با خیرین و حامیان ایتام از جمله بخش‌های این برنامه هستند.همچنین نماز عید فطر از بلوار امامزاده حسن علیه السلام به صورت زنده در ساعت ۷:۳۰ از سیمای البرز پخش خواهد شد.از دیگر برنامه‌های تلویزیون البرز، عیدانه‌ی باغ ترانه است که از ساعت ۲۱ در شب عید فطر به مدت یک ساعت همراه مخاطبان خواهد بود در این برنامه ترانه‌ها، سرود‌ها و تصنیف‌های درخواستی بینندگان پخش می‌شود.استوری موشن عیدانه – ویدئو کلیپ کوتاه به همراه تصویرگذاری درباره عید سعید فطر – تولید تیزر عیدانه برای پرداخت فطریه و پرداختن به بیانات رهبر معظم انقلاب پس از خطبه‌های نماز عید فطر از جمله کار ویژه‌های معاونت فضای مجازی صدا و سیمای البرز است.برنامه‌های صداوسیمای استان آذربایجان شرقی به مناسبت عید فطرویژه برنامه شبانگاهی جنگ عید فطر در ۴ قسمت از جمعه و از ساعت ۲۱:۰۰ به مدت ۸۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود. در این ویژه برنامه آیتم‌های مختلفی، چون پخش موسیقی‌های ملی و محلی، حضور شاعران به نام استانی در برنامه و شعرخوانی به مناسبت عید سعید فطر، گزارش‌های مردمی، دعوت از هنرمندان و طنزپردازان استان، پخش آهنگ‌ها و وله‌های شاد و آیتم‌های متنوع و شاد گنجانده شده است.همچنین پوشش تصویری و پخش مستقیم نماز با شکوه فطر از مصلی اعظم حضرت امام (ره) تبریز به تهیه کنندگی یعقوب ابراهیمی از ساعت ۷:۳۰؛ و پخش برنامه صبحگاهی سحرلر به صورت ویژه از دیگر تمهیدات سیمای استانی سهند می‌باشد.معاونت صدا هم در این عید فرخنده ویژه برنامه ه­ای را با بخش‌های مختلفی، چون پوشش برگزاری نماز عید، بررسی زکات فطریه و میزان آن و اعمال روز فطر، طنز، گزارش، ارتباط با سطح شهر، تلفن و پیامک‌های مخاطبان، پخش سرود و ترانه در دو قسمت تدارک دیده و سعی میکند اوقات خوشی برای شنوندگان خود خلق کند.علاوه براین، رادیو برون مرزی تبریز هم برنامه‌های ” فارسی دیلینی اویرنک ” به تهیه کنندگی اکرم رضایی گویندگی بهنام پناهی – اکرم رضایی، ” قیزیل سقاخانا ” به تهیه کنندگی نسرین میلانی زاده و گویندگی سئودا حسن زادگان، ” اسلام غنچه لری ” به تهیه کنندگی اکرم رضایی، ” مشکات ” به تهیه کنندگی حسن صادقی و گویندگی جعفر رضایی، ” چراغ ” به تهیه کنندگی اکرم رضایی و گویندگی جعفر رضایی را به صورت ویژه به روی آنتن میبرد.
همچنین ویژه برنامه “فطرت بایرامی” به تهیه کنندگی حسن صادقی و گویندگی ابوالفضل علایی به مدت ۲۷۰ دقیقه در روز عید فطر از رادیو برون مرزی تبریز برای مخاطبان آذری زبان در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز پخش می‌شود.معاونت خبر نیز با پوشش نماز عید فطر، تهیه و پخش گزارش‌های مردمی درمورد نماز عید فطر و اهمیت پرداخت زکات فطریه در بخش‌های مختلف خبری بینندگان و شنوندگان خود را همراهی میکند.معاونت فضای مجازی این مرکز نیز با موضوعات مرتبط در قالب‌های موشن گرافی، عکس نوشت، کلیپ، موسیقی، نماهنگ، ویدئوگرافی، ویدئوکامنت و ویدئوکلیپ متناسب با عید فطر، در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی حضور داشته و این عید را با کاربران خود جشن می‌گیرد.
 
منابع: سایت روابط عمومی صدا و سیما/ سایت اطلاع رسانی سیما