هاستینگ آذرآنلاین با امکانات ویژه برای فوق حرفه ای ها
هاستینگ آذرآنلاین با امکانات ویژه برای فوق حرفه ای ها
خرید هاست مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل در فرایند راه‌اندازی وب‌سایت است که بعد از اتمام طراحی سایت، باید آن را مدنظر قرار دهید.

خرید هاست و دانستنی‌هایی که در این زمینه کمکتان می‌کنند

خرید هاست مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل در فرایند راه‌اندازی وب‌سایت است که بعد از اتمام طراحی سایت، باید آن را مدنظر قرار دهید.

هاست یک بستر فنی است که به‌عنوان قسمتی از یک سرور، امکان میزبانی از وب‌سایت و اطلاعات آن را فراهم می‌کند. به همین دلیل، کارکرد سایت شما و برخورداری آن از ویژگی‌های مهمی مثل سرعت، امنیت و پایداری مستقیماً به کیفیت هاست انتخابی‌تان بستگی دارد. اگر خرید هاست از یک شرکت معتبر انجام شود، سایتی که روی آن قرار می‌گیرد، همواره در دسترس بازدیدکنندگان خواهد بود و درنتیجه، احتمال مواجهه با مشکلات و خطاهای فنی نیز به حداقل می‌رسد.

انواع هاست

اگر شما هم قصد دارید در آینده‌ای نزدیک، سایت اختصاصی خودتان را راه‌اندازی کنید، باید درباره خرید هاست، تصمیم بگیرید. اما قبل از هر اقدامی، منطقی‌تر آن است که ابتدا انواع هاست را بشناسید. در کلی‌ترین حالت، هاست به سه نوع اشتراکی، نیمه اختصاصی و اختصاصی تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه درباره هر کدام از آن‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

  1. هاست اشتراکی

هاست اشتراکی از تقسیم یک سرور فیزیکی به قسمت‌های متعدد ایجاد می‌شود. در این حالت، هر سایت، بخشی از منابع سخت‌افزاری سرور را مورد استفاده قرار می‌دهد و گاهی ممکن است صدها و هزاران سایت، روی یک سرور قرار بگیرند.

خرید هاست اشتراکی به دلیل ارزان بودن، رواج و محبوبیت زیادی دارد و به همین دلیل این نوع هاست می‌تواند برای سایت‌های نوپا که هنوز حجم اطلاعات یا ترافیک سنگینی ندارند، انتخاب خوبی باشد. بااین‌حال، بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این نوع هاست، امنیت آن است. در هاست اشتراکی، هر نوع آلودگی یا تهدید امنیتی برای یک سایت، همه سایت‌های دیگری را که روی سرور قرار گرفته‌اند، در معرض خطر قرار می‌دهد. همین نقطه‌ضعف، باعث شده که بسیاری از افراد، خرید هاست نیمه اختصاصی را به این نوع هاست ترجیح دهند.

  1. هاست نیمه اختصاصی

از تقسیم یک سرور فیزیکی به چند بخشِ معدودِ مستقل (با استفاده از برنامه‌های مجازی‌ساز)، هاست نیمه اختصاصی پدید می‌آید که به این نوع هاست، سرور مجازی یا VPS هم می‌گویند. هر بخش سرور در این حالت، به واحدهای مجزای یک آپارتمان شباهت دارند که در عین تجمیع محدود در یک محیط مشترک، از یکدیگر کاملاً مستقل هستند. به هر سایت، منابع سخت‌افزاری مشخصی تخصیص داده می‌شود که فقط همان سایت، امکان استفاده از این منابع را دارد. در سرور مجازی برخلاف هاست اشتراکی، بروز مشکل برای یکی از سایت‌ها یا بخش‌های سرور، سایت‌ها یا بخش‌های دیگر سرور را در معرض خطر قرار نمی‌دهد. امکان افزایش یا کاهش منابع سخت‌افزاری با توجه به نیازهای سایت، یکی دیگر از مزایای خرید سرور مجازی است که به این ویژگی، مقیاس‌پذیری می‌گویند.

هاست اختصاصی

  1. هاست اختصاصی

در خرید هاست اختصاصی، یک سرور به‌صورت اختصاصی فقط و فقط از یک وب‌سایت میزبانی می‌کند و کل منابع سخت‌افزاری سرور در اختیار همان سایت قرار دارد. این نوع هاست، برای سایت‌های بزرگی که ترافیک روزانه بسیار سنگینی دارند، مناسب است و حق انحصار استفاده از آن، باعث می‌شود که هزینه بسیار زیادی داشته باشد. بااین‌حال، هاست اختصاصی از نظر فنی و با در نظر گرفتن شاخص‌های امنیت، سرعت و پایداری، بهترین نوع هاست است. هرچند از حیث مقیاس‌پذیری، به پای هاست نیمه اختصاصی نمی‌رسد.

هاستینگ آذرآنلاین با امکانات ویژه برای فوق حرفه‌ای‌ها

هاستینگ آذرآنلاین با امکانات ویژه برای فوق حرفه‌ای‌ها

حالا که اطلاعات بیشتری درباره انواع هاست کسب کرده‌اید، ابتدا باید ارزیابی درستی از نیازهای سایتتان داشته باشید و بعد از جمع‌بندی، نسبت به خرید هاست اقدام کنید.

شرکت آذرآنلاین، یکی از شرکت‌های برتر و باسابقه در حوزه ارائه سرویس هاستینگ است که بستر فنی مطمئن و کارآمدی را برای میزبانی از وب‌سایت شما تأمین می‌کند. این شرکت برای هر شکلی از نیاز شما، راهکار بهینه‌ای دارد و با ارائه قابلیت‌ها و امکانات جانبی، به شما در پیشبرد هر چه بهتر اهدافتان یاری می‌رساند.

همان‌طور که گفتیم امنیت، سرعت و پایداری، سه معیار اساسی در خرید هاست هستند که هاستینگ آذرآنلاین در ارائه همه سرویس‌هایش، این معیارها را لحاظ می‌کند. استفاده از جدیدترین و قدرتمندترین سخت‌افزارها در سرورهای مختلف، کارایی فنی را به حداکثر می‌رساند تا سایت شما در یک چشم به هم زدن، بالا بیاید و در هر شرایطی، در دسترس و آماده‌به‌کار باشد. علاوه بر این، آذرآنلاین روی همه سرورهایش از فایروال‌های به‌روز و قدرتمند استفاده می‌کند تا با جلوگیری از نفوذهای غیرمجاز و بروز انواع آلودگی، امنیت سایت شما را به حداکثر برساند.

یکی از معیارهای نانوشته‌ای که خوب است در خرید هاست به آن توجه کنید، کیفیت پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده به مشتریان است که آذرآنلاین به‌واسطه عملکرد بی‌نقص و پاسخگویی ۲۴ ساعته، رضایت حداکثری مشتریان را از این جنبه جلب کرده است. با مراجعه به سایت آذرآنلاین، فارغ از نوع هاست انتخابی، با پلن‌های متنوعی روبه‌رو می‌شوید که هر کدام از آن‌ها از نظر قابلیت‌ها و منابع سخت‌افزاری، متناسب با نیازهای متغیر سایت‌های کوچک، سفارشی‌سازی شده‌اند.

راستی؛ می‌دانستید که سرویس‌های هاستینگ آذرآنلاین ارزان شد؟!