استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام (مراحل جذاب)
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام (مراحل جذاب)
داشتن یک کسب و کار در شبکه اجتماعی اینستاگرام فقط به معنی اشتراک گذاشتن عکس ها و فیلم های قشنگ نیست. شما باید یک برنامه مدون داشته باشید تا بتوانید به وسیله اینستاگرام به موفقیت برسید.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام (ترفندهای جذاب)

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام (ترفندهای جذاب)

داشتن یک کسب و کار در شبکه اجتماعی اینستاگرام فقط به معنی اشتراک گذاشتن عکس ها و فیلم های قشنگ نیست. شما باید یک برنامه مدون داشته باشید تا بتوانید به وسیله اینستاگرام به موفقیت برسید. برنامه کلی از همه اقدامات مدنظرتان و هدف هایی که می خواهید به آن برسید را استراتژی اینستاگرام می گویند. باید بدانید که کارایی شما زمانی بیشتر می شود که یک استراتژی دقیق داشته باشید.

۸ مرحله اصلی برای تدوین استراتژی در اینستاگرام

۱ – انتخاب هدف

اولین مرحله در استراتژی، مشخص بودن هدف کسب و کارتان است. قبل از هر چیزی باید بدانید صفحه اینستاگرامتان قرار است در بازاریابی کسب و کار شما چه نقشی داشته باشد. و اصلا آیا اینستاگرام بستر مناسبی برای بیزنس شما است؟ وقتی به این سوال ها پاسخ دادید، باید هدف گذاری کنید. کار کردن در اینستاگرام بدون هدف گذاری مثل این است که دنبال گنجی هستید که نقشه آن را بلد نیستید. برای هر هدفی که دارید  یک معیار مشخص باید داشته باشید، داشتن ارتباط با مشتری ها و فالورهایتان خیلی خوب است اما وقتی معیار مشخصی نداشته باشید هدف مناسبی هم ندارید.

این حرف درستی است که برای رسیدن به موفقیت همواره باید در تلاش باشید و نابرده رنج گنج میسر نمی شود و باید تلاش کنید و انتظار نداشته باشید که در ماه اول به نتیجه دلخواه برسید. اهدافی که در اینستاگرام برای خود هدف گذاری می کنید باید با هدف های بیزینستان در یک راستا باشد.

۲ – مشخص کردن معیار

بعد از هدف گذاری، مرحله ی دوم تعیین معیار است. دست یابی به فعالیت هایتان در اینستاگرام را بدون داشتن معیار نمی توانید محاصبه کنید.

۳ – شناخت مخاطبان

درست است که استراتژی پیج اینستاگرامتان را خودتان تدوین کرده اید ولی در واقعیت این فالورهایتان هستند که ویژگی های استراتژی شما را تعیین می کنند. مشارکت فالورهایتان با محتوایی که شما تولید کرده اید و به اشتراگ گذاشته اید شما را به نتیجه دلخواه می رساند. حتما سلیقه فالورهای خود را به خوبی بشناسید و بدانید آن ها در پیج شما به دنبال چه محتواهایی هستند.

یکی از بهترین راه های شناخت فالورها استفاده از واحد بازاریابی کسب و کارتان است. شما باید پرسونای فالورهای کسب و کارتان را مطالعه کنید و با استفاده از آن فالور گیری کنید. باید بدانید که چه فرقی در سلیقه و ذائفه مشتریان آفلاین و آنلاین شما وجود دارد و کدام بخش برای آن ها جذاب تر است. از منوی اینسایت در اینستاگرام کمک بگیرید تا اطلاعات مهمی راجع به جنیست، سن و سال، لوکیشن و زمانی که آن ها در اینستاگرام وقت می گذارند را به دست آورید.

شما می توانید خودتان نیز پیج های فالورهایتان را به صورت رندوم بررسی کنید، ببینید آن  ها چه چیزهایی را به اشتراک می گذارند و سلیقه آن ها چه گونه است. یکی از راه هایی که به شما کمک می کند این است به بعضی ار فالورهایی که بیشتر محتواهای شما را لایک و شیر می کنند پیام دهید و با آن ها صحبت کنید و نظراتشان را بپرسید. حتی با سرک کشیدن در پیج های رقبایتان نیز می توانید اطلاعات خوبی به دست آورید.

۴ – هشتگ گذاری

پیدا کردن هشتگ  های مناسب و داشتن یک لیست خوب از آن ها خیلی مهم است. اینستاگرام ابزاری مثل هشتگ را در اختیار شما قرار داده تا به وسیله آن بتوانید پیج خود را بالا بیاورید. استفاده و انتخاب هشتگ های مناسب باعث می شود محتواهایی که به اشتراک می گذارید بیشتر دیده شود تا فالور بیشتری جذب کنید. باید تا می توانید از هشتگ های کلی کمتر استفاده کنید به طور مثال هشتگ ایران و یا مشهد هشتگ خیلی معروفی هستند و رقابت سختی با دیگر پیج ها دارید. سعی کنید هشتگ هایی را استفاده کنید که پیج های کمتری از این هشتگ ها استفاده می کنند.

نکته ای که خیلی مهمه و باید بدانید این است که محتوایی که تولید کرده اید با هشتگی که گذاشته اید همخونی داشته باشد و وقتی شما به طور مثال راجع به یک گل می خواهید هشتگ بگذارید نه باید هشتگ اسم یک ماشین را بنویسید. اینستاگرام هوش مصنوعی قوی دارد و هر گونه تخلف را متوجه می شود و مانع رشد پیج شما می شود.

هشتگ برند در تیزر اینستاگرامی

۵ – نوشتن یک بیو یا بایو خوب

معمولا کسانی که می خواهند شما را فالو بکنند اول از هم بیو صفحه تان را می بینند. باید این قسمت خیلی برایتان مهم باشد. باید بهترین عکسی را که مناسب پیجتان است گذاشته باشید. اگر صفحه کسب و کارتان است معمولا بهترین عکس لوگوی شما می تواند باشد. باید در چند کلمه ی کوتاه نکات کلیدی بیزنستان را نوشته باشید. استفاده از ایموجی ها نیز برای قشنگی کار لازم است. حتما از لینک سایتتان در بیو استفاده کنید. این روش برای سئوی سایتتان هم مهم است. سعی  کنید شعار تبلیغاتی تان را به صورت مجزا در جای مناسب قرار دهید. استوری هایتان را هایلایت کنید. محل قرار گیری هایلایت ها  بهترین مکان در زیر بیو است.

۶ – نظم و ترتیب پیج

کسی که برای اولین بار صفحه شما را باز می کند باید ترغیب شود که پست های شما را ببیند و بعد از دیدن شما را فالو کند. علاوه بر اینکه هر پست باید جذابیت خاص خودش را داشته باشد باید وقتی در کنار پست های دیگر قرار می گیرد زیبا جلوه کند. استفاده از رنگ بندی برند و لوگیتان می تواند شما را در این زمینه کمک کند. سعی کنید از چند سبک مختلف عکاسی استفاده نکنید و به یک سبک و یک مدل تصویرسازی پایبند باشید.

۷ – ایجاد برنامه و داشتن تقویم

می توان اصلی ترین بخش استراتژی پیجتان را، تصمیم درست راجع به محتوای مورد نیازی است که قادر است هدفگذاری مورد نظرتان را محقق کند. تولید محتوا به هزینه و زمان نیاز دارد، برنامه ریزی درست باعث می شود که این منابع هدر نروند. یکی از موردهایی که به شما می تواند خیلی کمک بکند در تدوین محتواها، سرچ کردن نمونه های خوب رقبا می باشد. برسی صفحه های آن ها باعث می شود تا شما بتوانید ایده های خوبی از آن ها بگیرید. شما می توانید با فهمیدن نقطه ضعف های آن ها، آن موارد رو خود انجام ندهید تا برایتان مزیت های بیشتری نسبت به آن ها ایجاد کند.

۸ –   تقویت استراتژِی، ارزیابی و اجرا

وقتی که شما یک استراتژی خوب برای خود دارید، زمان اجرایی کردن آن است. شما هیچ وقت نمی توانید در اولین تلاش هایتان بدون عیب و نقص استراتژی داشته باشید، چیزی هم به نام عالی ترین استراتژی وجود خارجی ندارد. همیشه و هر زمانی شما می توانید رشد و پیشرفت کنید. به خودتان نگویید که دیگر دیر شده است و فالور گیری به شدت سخت شده است و رقبایتان چند سال است که بر روی پیجشان کار می کنند و من نمی توانم پیجی بالا بیاورم که رقیب آن ها بشود.

ترس از پیروزی بزرگترین اشتباه شما می باشد. از ترکیبات مختلفی از انواع تولیدات محتوایی استفاده کنید، استفاده از عکس های مرتبط، فیلم های آموزشی، موشن گرافیک و انیمیشن را غافل نشوید. سعی کنید به صورت روزانه هفتگی و ماهانه خود را ارزیابی کنید و نقاط ضعف را از بین ببرید و اشتباهتتان را جبران کنید.

در زمینه تدوین استراتژی اینستاگرام شرکت های زیادی فعالیت می کنند که می توانند استراتژی مناسب برای شما و کسب و کارتان به شما پیشنهاد بدهند. یکی از آن شرکت ها که ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام را هم انجام میدهد طلوع فیلم هست، که به طور کامل می توانید از آن ها برنامه بلند مدت و کوتاه مدت برای تولید محتوای اینستاگرامتان را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)