طرز تهیه حلوای شیر
طرز تهیه حلوای شیر

این حلوای خوشمزه طبعی بسیار گرم دارد و می‌توان آن را به صورت لقمه‌ای سرو کرد و تفاوت آن با حلوای معمول ما در استفاده از شیر و بادام و پسته و رنگ آن است. 

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، حلوا انواع مختلفی دارد و برحسب نوع آن ممکن است برخی مواقع به عنوان شیرینی، برخی مواقع به عنوان دسر یا در برخی موارد نیز در پخت یک غذا یا شیرینی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. حلوای شیر یکی دیگر از انواع حلوا است که طعمی عالی و عطری بی نظیر دارد. حلوای شیر طرز تهیه چندان سختی ندارد. حلوای شیر انتخاب خوب و خوشمزه‌ای است که برای میان وعده، دسر یا ماه رمضان بسیار دلچسب و پر طرفدار است و می‌توان آن را با شکل‌ها و تزیینات خلاقانه و هیجان انگیزی سرو کرد.
مواد لازم برای حلوای شیر عربی
آرد ۲ لیوان.
شکر ۱ و ۱/۲ لیوان.
آب ۱ لیوان.
روغن یا کره ۱/۲ لیوان
پودر زعفران.
شیر ۴ قاشق.
گلاب ۱/۴ لیوان
بادام هندی ۱۰ عدد.
کشمش ۱۰ عدد.
پسته ۱۰ عدد
طرز تهیه:
شکر و آب را در یک شیر جوش بریزید و شکر را خوب در آن حل کنید تا محلولی غلیط و شفاف بدست بیاید. به میزان دلخواه زعفران (شاید ۱ یا ۲ قاشق چایخوری پودر مخلوط با شکر) و ۴ قاشق شیر را به محتویات شیر جوش اضافه کنید و هم بزنید. سپس مواد را در گوشه‌ای نگهدارید.

 ۲ قاشق از کره یا روغن را در یک تابه بریزید و بادام، کشمش و پسته را در آن تفت دهید تا بادام هندی کمی قهوه‌ای رنگ شود.
۲ قاشق روغن را در یک قابلمه نچسب بریزید و داغ کنید. آرد را در آن آنقدر تفت دهید تا قهوه‌ای کم رنگ شود. سپس محلول شکر و زعفران و همچنین گلاب را به آرد اضافه کنید و به همزدن ادامه دهید. نصف روغن باقی مانده را در قابلمه بریزید و ۴ تا ۵ دقیقه حلوا را هم بزنید.

سپس باقی مانده روغن را در قابلمه بریزید و حلوا را هم بزنید تا اینکه حلوا در یک طرف قابلمه جمع شود. سپس آن را از روی شعله بردارید و دانه‌ها را درون آن بریزید و خوب باهم مخلوط کنید و به ظرف دلخواهتان انتقال داده و سرو کنید.
منبع: ایران کوک