آیا می خواهید زمین را از نگاه فضانوردان ببینید؟
آیا می خواهید زمین را از نگاه فضانوردان ببینید؟

یک شرکت ژاپنی با سفینه فضایی تفریحی اش، داوطلبان را به تجربه یک سفر هیجان انگیز دوساعته به فضا دعوت کرده است…

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، یک شرکت ژاپنی برای مسافرانی که مایل به پرداخت بیش از ۱۷۵ هزار دلار برای یک ساعت سواری در کپسول بالونی که تا ۲۵ کیلومتر بالا می رود، باشند، فراخوان داده است. از نظر فنی، این فاصله به مرز فضای بیرونی نزدیک نیست، اما به اندازه کافی مرتفع است که بتوان دید فضانوردی از زمین در زیر آسمان سیاه را مشاهده کرد.

کیسوکه ایوایا (Keisuke Iwaya) مدیر عامل استارت آپی به نام ایوایا گیکن (Iwaya Giken) به خبرنگاران در توکیو گفت: این سفر برای مردم ایمن، مقرون به صرفه و ملایم است و ایده اصلی این است که گردشگری فضایی برای همه ایجاد شود.
گزارش ها نشان می دهد که شرکت ‌های دیگر در حال سرمایه ‌گذاری‌ های مشابه گردشگری در فضا هستند. اما اگر شرکت ایوایا به جدول زمانی اعلام شده خود پایبند باشد و در اواخر سال جاری شروع به پرواز با مشتریان کند، اولین شرکتی خواهد بود که وارد بازار می شود.
شرکت ایوایا گیکن از سال ۲۰۱۲ روی این پروژه کار می کند و آزمایش هایی را در ارتفاع پایین با بالن های کوچکتر انجام داده است. در پروازهایی که به عنوان پروژه جهان باز شناخته می شود از یک کپسول دو سرنشینه تحت فشار به عرض ۱٫۵ متر با پنجره های همه جانبه استفاده می شود.
این شرکت ماه گذشته درخواست آنلاین برای این سفر را باز کرد. پنج مسافر اول قرار است در ماه اکتبر انتخاب شوند و بسته به آب و هوا، پروازهایی از جزیره هوکایدو در شمال ژاپن در ماه دسامبر یا بعد از آن انجام خواهد شد. گفتنی است که هر مسافر به مدت دو ساعت در کنار خلبان بالون یک صعود تدریجی انجام می‌ دهد و حدود یک ساعت را صرف تماشای منظره کرده و سپس در دریا فرود می ‌آید.
هزینه تجربه سفر به فضا با احتساب مالیات، تقریباً ۱۷۶ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد بود. شرکت ایوایا گیکن می گوید که مایل است این کپسول را که با نام “T-10 Earther” شناخته می شود، به قیمت ۷۳۵ هزار دلار آمریکا بفروشد. اگرچه ممکن است قیمت آن در مقایسه با هواپیمای سواری زیاد به نظر برسد، اما به اندازه سفر به مدار زمین با کپسول فالکون ۹ اسپیس ایکس پرهزینه نیست.
 بالن‌های استراتوسفریک یک ماه پیش، زمانی که بالن‌های جاسوسی چینی بر فراز ایالات متحده پرواز کردند، سرفصل اخبار را به خود اختصاص دادند، اما شرکت‌های خصوصی یک دهه است که درباره ارائه تورهای بالن در ارتفاع بالا صحبت می ‌کنند.
شرح کامل این مقاله در مجله Universe Today منتشر شده است.