چند روش ساده برای پاک کردن لکه انار از روی لباس
چند روش ساده برای پاک کردن لکه انار از روی لباس

روش‌هایی برای پاک کردن لکه انار از روی لباس وجود دارد که در این مطلب با شما در میان گذاشته ایم.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، گرچه خوردن انار علاوه بر خاصیت‌هایی که دارد، بسیار لذت بخش است و طرفداران زیادی دارد، اما در اکثر موارد بعد از خوردن آن لکه‌هایی را روی لباسمان مشاهده می‌کنیم که با آب خالی پاک نمی‌شوند. بویژه اگر لباسمان سفید باشد وضعیت خیلی بدتر می‌شود.
بیشتر بخوانید: روش شستشوی چرم طبیعی
برای پاک شدن لکه انار از روی لباس چه کنیماولین کاری که برای پاک شدن لکه انار از روی لباس باید انجام دهید این است که بسرعت برای تمیز کردن لباس اقدام کنید. در ادامه چند راه حل برای پاک شدن لکه انار از روی لباس را به شما معرفی می‌کنیم.
طریقه پاک کردن لکه انار از روی لباسبعد از اینکه متوجه شدید لکه انار روی لباستان ریخته از در دسترس‌ترین ماده یعنی آب کمک بگیرید. قسمت‌هایی از لباس که لکه انار روی آن‌ها ریخته زیر آب سرد بگیرید تا لکه‌ها کمرنگ شود.
کمی مایع ظرفشویی را روی لکه‌ها بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی لباس باقی بماند.حالا لباس را با آب سرد بشویید.در صورت وجود لکه‌های انار بعد از آبکشی لباس، مقداری مایع پراکسید هیدروژن را بر روی لکه‌ها بریزید و بعد از ۲ دقیقه آب بکشید.
پاک کردن لکه انار از روی لباس با نمکیک روش دیگر برای پاک کردن لکه انار روی لباس استفاده از نمک می‌باشد. به این صورت که مقداری نمک روی لکه‌های ایجاد شده لباس بریزید و با دستمال کوچک بر روی لکه‌ها بکشید. در آخر لباستان را با آب ولرم آبکشی نمایید.پاک کردن لکه انار از روی لباس رنگی با جوش شیرینجوش شیرین یک پاک کننده مناسب برای انواع لکه هاست. برای پاک کردن لکه انار از روی لباس مقداری جوش شیرین را با آب ولرم ترکیب کرده و اجازه دهید لباس به مدت ۲۰ دقیقه داخل این محلول بماند. بعد از خارج کردن لباس آنرا با آب سرد آبکشی نمایید و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.نکته: (قبل از امتحان کردن این روش برای پاک کردن لکه انار از روی لباس، به علامت‌های روی برچسب لباس دقت کنید.)پاک کردن لکه انار از روی لباس با الکلبعد از آب زدن لباسی که با آب انار کثیف شده، کمی الکل را با آب سرد مخلوط کنید و لباس را داخل این ترکیب قرار دهید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه لباس را خارج کرده و بخوبی آبکشی نمایید.
پاک کردن لکه انار از روی لباس سفید با صابونایجاد لکه انار روی لباس سفید ظاهر لباس را بکلی خراب می‌کند و دیگر زیبایی قبل را ندارد. برای پاک کردن لکه انار از لباس سفید می‌توانید از صابون استفاده کنید. کمی صابون را در آب ولرم حل کنید و لباس را داخل این ترکیب قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه لباس را با آب سرد آبکشی نمایید.