اعمال و آداب روز چهارم شعبان ، ولادت حضرت ابوالفضل + فیلم
اعمال و آداب روز چهارم شعبان ، ولادت حضرت ابوالفضل + فیلم

چهارم شعبان روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام روز جانباز نام‌گذاری شده است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ،چهارمین روز از ماه شعبان مصادف با میلاد با سعادت حضرت ابالفضل العباس (ع) است. برای این روز اعمال و آدابی ذکر شده است که در ادامه این مطلب تقدیم شما خواهد شد.
چهارم شعبان روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام روز جانباز نام‌گذاری شده است. حضرت ابوالفضل فرزند امام علی (ع) و امّ‌البنین (س) است.
ایشان در روز عاشورا به عنوان علمدار کربلا در کنار برادر بزرگوارشان حضرت امام حسین (ع) ایستادند و با دشمنان جنگیدند.
مانند بسیاری از روز‌های مقدس برای این روز هم اعمال مستحبی ذکر شده است که به مناسبت فرا رسیدن چهارم شعبان برخی از اعمال توصیه شده برای این روز را گردآوری کرده‌ایم.
خواندن دو رکعت نماز همانند نماز صبح، توسل به حضرت ابوالفضل (ع) و به جا آوردن ۱۳۳ مرتبه ذکر یا کاشف الکرب عن وجه الحسین، اکشف کربی بحق اخیک الحسین و سپس ۱۳۳ مرتبه صلوات ثواب بسیار دارد.
۲- خواندن نماز کن فیکون
عبارت «کن فیکون» به معنای «باش پس می‌شود» عبارت مشهوری در قرآن است که چند بار تکرار شده است. نماز کن فیکون حضرت ابوالفضل عباس (ع) سه نماز دو رکعتی توسل به حضرت ابوالفضل العباس علیه اسلام است که بدین صورت خوانده می‌شود:
بیشتر بخوانید:فضایل حضرت ابوالفضل (ع) در ترازوی قرآن و روایات +فیلم
در این نماز‌ها در هر رکعت بعد از سوره‌های حمد و توحید ۱۰۰ مرتبه ذکر «یا حیُّ یا قیُّوم» را تکرار کنید. پس از سلام نماز ذکر تسبیحات حضرت زهرا (س) و پس از آن ۱۰۰ مرتبه برای حضرت ابوالفضل (ع) صلوات بفرستید. در نهایت انگشت سبابه دست راست را به سمت قبله بگیرید و ۱۰۰ مرتبه عبارت «السلام علیک یا ابوالفضل العباس» را تکرار کنید. حال به سجده بروید و دست‌های خودتان را به سمت آسمان ببرید و ۲۵ مرتبه بگویید: «الهی به دو دست بریده ابوالفضل العباس» و حاجت خود را بخواهید. دو تا از نماز‌های دو رکعتی را قبل از برآورده شدن حاجتتان بخوانید و سومی را گرو نگه دارید و بعد از برآورده شدن حاجتتان بخوانید.منبع ۱٫سایت فرارو ۲٫منبع ۲:سایت پارسیان
فیلم مداحی مهدی رسولی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی