تفاوت‌های اصلی بین پوست زنان و مردان
تفاوت‌های اصلی بین پوست زنان و مردان

پوست زنان و مردان تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد به همین دلیل مراقبت‌های آن‌ها نیز متفاوت است که در این مطلب به تفاوت پوست زنان و مردان اشاره می‌کنیم.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، امروزه دیگر جدیدترین اقدامات مراقبت از پوست فقط به پوست زنان اختصاص ندارد، بلکه چهره‌های مشهوری از میان مردان هم مانند بازیگران سینما درباره محصولات مراقبت از پوست ویژه مردان تبلیغ می‌کنند. حتی بعضی از برندهای جدید تاسیس شده‌اند که محصولات خودشان را فقط به‌طور اختصاصی برای پوست مردان می‌سازند. اما آیا چنین کاری ضرورت دارد؟
بیشتر بخوانید: خشکی پوست و راههای مقابله با آن
به عبارت دیگر، آیا مردان به مرطوب‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌های متفاوتی نسبت به زنان نیاز دارند؟ آیا پوست مردان و زنان واقعا تا این اندازه با همدیگر متفاوت است؟ ۱٫ پوست مردان بسیار ضخیم‌تر از پوست زنان استاگر فکر می‌کنید که پوست مردان ضخیم‌تر است، در اشتباه نیستید. به‌طور میانگین، پوست مردان حدود ۲۰ درصد از ضخیم‌تر از پوست زنان است و زنان به‌طور طبیعی دارای پوست نرم‌تر و لطیف‌تری هستند. بنابراین کرم‌های صورت، مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌های مخصوص پوست مردان باید سبک‌تر از محصولات مخصوص پوست زنان باشند و با لحاظ کردن چرب‌تر بودن پوست مردان تولید شوند. به‌گفته متخصصان پوست‌ومو، پوست مردان ضخیم‌تر و چرب‌تر از پوست زنان است و حتی روندهای پیری متفاوتی را هم سپری می‌کند. به‌علاوه، پوست مردان دارای کلاژن بیشتری است.
۲٫ پوست مردان می‌تواند در برابر ترکیبات فعال تحمل بیشتری داشته باشد به‌گفته متخصصان پوست‌ومو، یکی از ویژگی‌های مهم پوست مردان این است که پوست آنها می‌تواند در برابر ترکیبات فعال واقعا تحمل بیشتری داشته باشد. بیشتر مردان این نکته را نادیده می‌گیرند، درحالی که به‌خاطر همین ویژگی خاص می‌توانند از شوینده‌های قوی‌تر و ترکیبات رتینوئیدی بیشتری استفاده کنند.بنابراین استفاده از محصولات رتینوئیدی قبل از خواب شبانه می‌تواند کیفیت بهتری به پوست مردان بدهد. تحمل‌پذیری بیشتر پوست مردان در برابر ترکیبات رتینوئیدی تا حدود زیادی به وجود غدد سباسه (چربی‌ساز) بیشتر در پوست آنها مرتبط است. ۳٫ مردان مانند زنان با مشکل ازدست‌رفتن کلاژن مواجه نمی‌شوند یکی از اتفاقات طبیعی که باعث می‌شود زنان اساسا کلاژن بیشتری را از دست بدهند، ورود به دوران یائسگی است، ‌درحالی که مردان به‌طور طبیعی با چنین مشکلاتی مواجه نیستند و از این نظر کلاژن پوستشان هم در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. همین تفاوت طبیعی باعث می‌شود که زنان بعد از ورود به یائسگی به مراقبت‌های ضدپیری بسیار دقیق‌تری نسبت به مردان نیاز داشته باشند، درحالی که مردان با مراقبت‌های ضدپیری حداقلی هم می‌توانند شرایط پوست خودشان را در حالت مطلوب نگه دارند.
۴٫ مردان روتین‌های مراقبتی ساده‌تر و راحت‌تر را ترجیح می‌دهندمردان همیشه دنبال روتین‌های مراقبتی ساده‌تری برای پوست هستند و هرچه مراحل این روتین‌ها ساده‌تر باشد، بیشتر به پیروی از آنها تمایل پیدا می‌کنند. به همین دلیل هم تولیدکنندگان محصولات مراقبت از پوست ترجیح می‌دهند که محصولات چندمنظوره مختلفی را برای پوست مردان تولید کنند تا از این طریق بتوانند توجه آنها را به استفاده از چنین محصولاتی جلب کنند.