هشدار! استفاده از این جملات ۲ سال حبس دارد
هشدار! استفاده از این جملات ۲ سال حبس دارد

استفاده‌کردن از برخی جملات در قانون جرم هستند و به‌کاربردنشان مجازات سنگینی دارد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، مجازات استفاده از فحش از جمله مواردی است که افراد باید بدانند و به آن توجه کنند، زیرا ممکن است استفاده از این جملات برایشان مشکل ایجاد کند. همراه ما باشید تا به مجازات این جرم بپردازیم.
نزاع و دعوا‌های در خیابان حجم بسیار بالایی از پرونده‌ها را در پزشکی قانونی تشکیل می‌دهد. لازم به ذکر است همه این دعوا‌های خیابانی به جراحت منجر نمی‌شود و فحاشی و تهدید طرفین نیز ممکن است اتفاق بیوفتد. این موارد نیز جزو جرایمی هستند که قانون برای آن‌ها مجازات در نظر گرفته است.
‍مجازات استفاده از فحش
فحش دادن به دو دسته تقسیم می‌شود. دسته اول قذف نام دارد و به عبارت دیگر آن را می‌توان به فحاشی ناموسی دانست. ماده ۲۴۵ قانون مجازات اسلامی بیان کرده است: «قذف، عبارت است از نسبت دادن زنا یا لواط به شخص دیگر، هر چند مرده باشد.»
طبق قانون مجازات اسلامی مجازات و حد قذف، ۸۰ ضربه شلاق است. البته در برخی موارد می‌توان گفت ‍مجازات استفاده از فحش حد نیست و مجازات استفاده از فحش ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری است.
طبق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی، فحاشی که به عنوان قذف نباشد، توهین محسوب می‌شود. طبق این ماده «توهین به افراد، از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، دارای مجازات جزای نقدی درجه شش خواهد بود.» یکی از مواردی که افراد با آن روبه‌رو می‌شوند مسدود شدن حساب بانکی است.
تهدید به قتل
یکی دیگر از مواردی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، تهدید به قتل در دعوا است. عبارت‌هایی مانند می‌کشمت اگرچه شبیه به رجزخوانی است، اما طبق قانون جرم بوده و مجازات آن تا دو سال حبس است.
طبق ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی «هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضرر‌های نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بسشتگان او نماید، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.»

5/5 - (1 امتیاز)