پرستار سالمند بیمار
پرستار سالمند بیمار

سالمندان از جمله با ارزش­ترین گروه­های یک جامعه هستند. تجربیات بالای سالمندان در زندگی و حضور آن­ها در یک خانواده دلگرمی سایر اعضای خانواده فراهم می­کند. رسیدن به دوران سالمندی امری غیر قابل اجتناب است. کهولت سن موضوعی است که گریبان­گیر همه افراد خواهد شد. سن بالا و سالمندی مشکلات خاص خودش را دارد. برخی […]

سالمندان از جمله با ارزش­ترین گروه­های یک جامعه هستند. تجربیات بالای سالمندان در زندگی و حضور آن­ها در یک خانواده دلگرمی سایر اعضای خانواده فراهم می­کند. رسیدن به دوران سالمندی امری غیر قابل اجتناب است. کهولت سن موضوعی است که گریبان­گیر همه افراد خواهد شد. سن بالا و سالمندی مشکلات خاص خودش را دارد. برخی از اندام­های داخلی بدن به علت گذر زمان دیگر قابلیت انجام وظایف خود را به صورت کامل ندارند. این موضوع به معنای ایجاد کسالت یا بیماری برای فرد سالمند می­باشد.

سالمند بیمار می­بایست تحت مراقبت باشد. افراد خانواده می­توانند بهترین پرستار برای سالمند باشند اما پرستاری اعضای خانواده از سالمند بیمار به دو علت غیر قابل انجام است. اول اینکه مراقبت از بیمار نیازمند تخصص پرستاری است. دومین دلیل مشغله­های افراد خانواده است که این موضوع موجب ناتوانی افراد برای اختصاص وقت مورد نیاز برای سالمند می­باشد. در چنین شرایطی بهترین راه حل ممکن استخدام پرستار سالمند بیمار است.

پرستار سالمندبیمار فردی است که علاوه بر حضور مستمر در کنار سالمند بیمار، شرایط بیماری و بهبود سالمند را نیز مدیریت می­کند.

مجموعه­های خدمات درمانی با درخواست خانواده­ی سالمند، پرستار سالمند بیمار مناسب را برای سالمند و با توجه به شرایط او را معرفی می­کنند. یکی از مجموعه­های خدمات درمانی و پرستاری موفق، مجموعه­ی هوم کا است که ارائه­ی خدمات با کیفیت را سرلوحه­ی کار خود قرار داده است. هوم کا خدماتی چون فیزیوتراپی در منزل، تست کرونا در منزل ، تزریقات در منزل و… نیز ارائه می‌دهد.

وظایف پرستار سالمند بیمار

وظایف پرستار سالمند بیمار

سالمندی یکی از دوران پر افت و خیز زندگی محسوب می­شود. معمولا بیماری­های شایعی که سالمندان دچار آن­ها می­شوند عبارتند از:

  • فشار خون
  • روماتیسم و التهاب مفاصل
  • انواع دیابت
  • بیماری­های قلبی و عروقی
  • مشکلات و اختلالات روانی

بیماری­های عنوان شده، بخشی از مهمترین بیماری­هایی است که سالمند را تحت شعاع قرار می­دهد. در صورتی که پیگیری­های لازم برای بهبود بیماری انجام نشود، بیماری پیشرفت کرده و خطرات جدی را برای سالمند به همراه خواهد داشت. استفاده از  پرستار سالمند بیمار در چنین شرایطی بسیار مهم و ضروری است. کنترل وضعیت سلامت بیمار یکی از اصلی­ترین وظایفی است که بر عهده­ی پرستار سالمند بیمار می­باشد. اما در حالت کلی موارد زیر جزو وظایف پرستار محسوب می­شود.

  • کنترل دوره­ای علائم بیماری در سالمند
  • نظارت بر مصرف دارو و انجام آن سر ساعت مقرر
  • انجام کارهای تخصصی پرستاری در صورت بستری بودن بیمار در منزل
  • کنترل علائم حیاتی بیمار سالمند
  • ارتباط مستمر با پزشک بیمار و ارائه­ی گزارش به او
  • توجه به وعده­های غذایی سالمند و استفاده از یک رژیم غذایی مفید با نظارت پزشک
  • مصاحبت و همنشینی با سالمند
  • انجام تفریحات سالم و ورزش­های مورد نیاز برای سالمند بیمار

موارد مذکور از اصلی­ترین وظایف پرستار سالمند بیمار است. این درحالیست که درصورت نیاز، خانواده­ی فرد سالمند مسئولیت­های دیگری را نیز به پرستار محول خواهند کرد و پرستار سالمند بیمار در صورت توافق، ملزم به انجام آن­ها نیز می­باشد. برای بهره­مندی با کیفیت از خدمات یاد شده، نیاز است تا پرستار سالمند بیمار در انجام امور تخصص کافی را داشته باشد. داشتن تخصص بالا از ویژگی­های اثبات شده برای پرستاران مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا می­باشد.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا با بهره­گیری از پرستاران تحصیل­کرده در دانشگاه­های رده­ی اول کشور، خدمات پرستاری با کیفیت و لایق سالمندان عزیز را به آن­ها ارائه خواهد داد.

مزایای  پرستار سالمند بیمار

مزایای  پرستار سالمند بیمار

با حضور پرستار سالمند بیمار در منزل، فرد سالمند احساس بار روی دوش بودن برای اعضای خانواده را نخواهد داشت و با آرامش خاطر و احساس استقلال اوقات خود را سپری خواهد کرد. تشویق پرستار و حضور وی در کنار سالمند، موجب افزایش روحیه­ی سالمند می­شود. استرس­های ناشی از بیماری که برای سالمند بسیار مضر است، با حضور پرستار سالمند بیمار به شدت کاهش می­یابد. این موضوع دوره­ی درمان سالمند بیمار را کاهش می­دهد. از سوی دیگر حضور سالمند بیمار در منزل نیز مزایای دیگیری برای سالمند بیمار خواهد داشت که به شرح زیر است:

  • حس امنیت و آرامش بیشتر در مقایسه با حضور و بستری در مراکز درمانی
  • افزایش امید به زندگی و در نتیجه طول عمر بیشتر
  • آسودگی خاطر برای اعضای خانواده­ی سالمند به علت حضور پرستار سالمند بیمار در کنار او
  • تنها نبودن سالمند در ساعات نبودن اعضای خانواده

موارد بیان شده تاثیر بسیاری بر ارتقای سبک زندگی سالمند بیمار خواهد داشت. همچنین روند بهبود بیماری سالمند با استفاده از خدمات پرستار سالمند بیمار در منزل، سرعت بیشتری به خود می­گیرد.

هرچه خدمات ارائه شده به سالمند بیمار کیفیت بالاتری داشته باشد، احساس رضایت بیشتری از سوی سالمند و خانواده­ی او را به همراه خواهد داشت. مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا این افتخار را دارد که در رده­های نخست ارائه­ی با کیفیت خدمات در بین مجموعه­های فعال باشد.

ویژگی پرستار سالمند بیمار

ویژگی پرستار سالمند بیمار

بررسی رفتاری و شخصیتی پرستار، یکی از مراحل استخدام پرستار در یک مجموعه­ی ارائه دهنده­ی خدماتی است که باید توسط کارشناسان و متخصصان مجموعه انجام شود. با این حال افراد خانواده­ی سالمند بیمار نیز باید با ویژگی­های یک پرستار سالمند بیمار خوب آشنا باشند. از ویژگی­های مهم یک پرستار خوب می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخصص بالا در فعالیت­های پرستاری و شناخت خدمات مورد نیاز سالمند بیمار، اولین ویژگی یک پرستار سالمند بیمار خوب می­باشد.
  • از لحاظ جسمی قوی باشد تا توان انجام برخی کارهای سالمند بیمار را داشته باشد.
  • می­بایست با مسائل روانشناسی و روانشناختی مربوط به سالمند آشنا باشند.
  • پرستار باید صبر و حوصله­ی کافی داشته باشد تا در مقابل تندخویی­های سالمند بیمار رفتار مناسب را از خود نشان دهد.

در نهایت موضوعی که موجب مسئولیت­پذیری و انجام خدمات با کیفیت می­شود، علاقه­ی پرستار سالمند بیمار به پرستاری است. پرستار علاقه­مند­ به کار خود، از عهده تمام مسئولیت­های خود یرخواهد آمد

هزینه پرستار سالمند بیمار

مانند سایر خدمات، هزینه­ی دریافت خدمات پرستار سالمند بیمار در منزل نیز به عوامل گوناگونی وابسته است. این عوامل میزان توانایی سالمند، وضعیت سلامتی بیمار، ساعت کاری پرستار و کارهایی می­باشد که پرستار سالمند بیمار از سوی خانواده­ی سالمند ملزم به انجام آن­ها می­شود. وضعیت سلامتی بیمار به معنی سرپا یا بستری بودن بیمار است. در صورت سرپا بون سالمند بیمار، وظایفی مانند انجام تفریح و ورزش مناسب نیز به وظایف پرستار اضافه خواهد شد که این موضوع تاثیر مستقیم بر هزینه­ی دریافت خدمات پرستار سالمند بیمار دارد.

ساعت کاری پرستار سالمند بیمار نیز از عوامل بسیار تاثیرگذار بر هزینه­ی دریافت خدمات است. در صورت ناتوانی کامل سالمند بیمار در انجام کارهای خود، پرستار می­بایست به صورت شبانه­روزی در کنار سالمند حضور داشته باشد که این امر قیمت دریافت خدمات پرستار سالمند بیمار را نیز افزایش می­دهد.

با یک بررسی کلی متوجه خواهید شد که هزینه­ی خدمات پرستار سالمند بیمار اعلام شده از سوی مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا بر اساس تعرفه­های اعلام شده از سوی نهادهای ذیربط است. به طوری که تمام اقشار جامعه قادر به استفاده از این خدمات باشند.

پرستار سالمند بیمار با مجموعه­ی هوم کا

پرستار سالمند بیمار با مجموعه­ ی هوم کا

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا از جمله موفق­ترین مجموعه­های مشغول به ارائه­ی خدمات در شهر تهران و اطراف آن می­باشد. تعداد افرادی که از خدمات متنوع این مجموعه استفاده می­کنند گواه این موضوع است.

برای دریافت خدمات پرستار سالمند بیمار با مجموعه­ی هوم کا نیاز است تا به صورت تلفنی و یا حضور در مجموعه­ی هوم کا، درخواست خود برای دریافت خدمات پرستاری را عنوان کنید.

برای بهره­مندی از خدمات هرچه بهتر، نیاز است تا شرایط سالمند بیمار خود را به کارشناسان هوم کا شرح دهید تا آن­ها بهترین پرستار سالمند بیمار منطبق با شرایط سالمند بیمار را به شما معرفی کنند. افراد درخواست کننده­ی خدمات بهتر است تا کارهایی که از پرستار انتظار دارند را با او درمیان بگذارند. این موضوع از پیش آمدن مشکلات در حین کار جلوگیری به عمل می­آورد.

5/5 - (1 امتیاز)