آموزش کامل طرز تهیه کوبه لبنانی خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده
آموزش کامل طرز تهیه کوبه لبنانی خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کوبه لبنانی کوبه لبنانی یکی از غذاهای معروف کشور لبنان است که در جنوب کشورمان به بهترین نحو ممکن تهیه می شود و به کوبه جنوبی هم شهرت دارد. این غذا در کنار سمبوسه ، فلافل و پاکوره در دکه های خیابانی سرو می شود. در ادامه با طرز تهیه کوبه لبنانی با […]

طرز تهیه کوبه لبنانی

کوبه لبنانی , طرز تهیه کوبه لبنانی , دستور پخت کوبه لبنانی

کوبه لبنانی یکی از غذاهای معروف کشور لبنان است که در جنوب کشورمان به بهترین نحو ممکن تهیه می شود و به کوبه جنوبی هم شهرت دارد. این غذا در کنار سمبوسه ، فلافل و پاکوره در دکه های خیابانی سرو می شود. در ادامه با طرز تهیه کوبه لبنانی با ما همراه باشید.

مواد لازم کوبه لبنانی
برنج۲ لیوان
سیب زمینی۱ عدد کوچک
تخم مرغ۱ عدد
گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
گردو۳ قاشق غذاخوری
زرشک۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
نمک ، فلفل و ادویهبه میزان لازم

طرز تهیه کوبه

ابتدا گوشت چرخ کرده ، پیاز رنده شده، سیر له شده ، نمک  و فلفل را خوب تفت می دهیم . بعد زرشک و گردو خرد شده را به آن اضافه می کنیم. و در آخر هم رب گوجه و ادویه را  اضافه می کنیم. و می گذاریم آب آن تمام شود و به روغن بیفتد. برنج را با نمک بدون روغن کته میکنیم. کمی آب آن را اضافه می ریزیم تا برنج خوب له شود بعد برنج را با گوش کوب خوب نرم می کنیم و می گذاریم سرد شود.

سیب زمینی را می پزیم و له می کنیم. برنج و سیب زمینی و تخم مرغ را خوب مخلوط می کنیم و بعد ورز می دهیم .خمیر چسبنده ای به دست می آید و نباید خیلی هم سفت بشه. اگه خیلی شل بود می توانیم یکی دو قاشق آرد به آن اضافه کنیم. ولی اصلأ آرد رو زیاد نریزید چون طعم برنج از بین میره.

وقتی کوبه ها را آماده کردیم خودش به میزان زیادی سفت می شه. یک ظرف آب کنار دستمون می گذاریم و کف دستمون را خیس می کنیم و به اندازه یک نارنگی از خمیر بر می داریم و کف دست باز می کنیم و کمی از مواد گوشت را وسط آن می گذاریم و می بندیم .بعد در ظرفی گود روغن میریزیم و کوبه ها را در روغن داغ سرخ میکنیم.


پیشنهاد مدیر : کبه عربی » فلافل » سمبوسه » سمبوسه مرغ

4.2/5 - (202 امتیاز)