طرز تهیه کوکو بادمجان و رازهای کوکو بادمجان خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه کوکو بادمجان و رازهای کوکو بادمجان خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کوکو بادمجان کوکو بادمجان یکی از کوکوهای خوشمزه و معروف ایرانی است که پیشنهادی عالی برای کسانی است که به غذاهای ایرانی حاوی بادمجان مانند حلیم بادمجان ، میرزا قاسمی و کشک و بادمجان علاقمند هستند. این کوکوی خوشمزه را می توانید در کنار غذای اصلی هم درست کنید ، هر چند که […]

طرز تهیه کوکو بادمجان

کوکو بادمجان,کوکوی بادمجان,طرز تهیه کوکو بادمجان,دستور پخت کوکو بادمجان

کوکو بادمجان یکی از کوکوهای خوشمزه و معروف ایرانی است که پیشنهادی عالی برای کسانی است که به غذاهای ایرانی حاوی بادمجان مانند حلیم بادمجان ، میرزا قاسمی و کشک و بادمجان علاقمند هستند.

این کوکوی خوشمزه را می توانید در کنار غذای اصلی هم درست کنید ، هر چند که کوکوی بادمجان را می توانید به عنوان غذای اصلی هم سرو نمایید. در این آموزش طرز تهیه کوکو بادمجان را برای شما همراهان گرامی آماده کرده ایم ، با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکوی بادمجان
بادمجان۵ عدد
تخم مرغ۳ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
زردچوبه۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه کوکوی بادمجان

برای شروع سیر و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و با فشار دست آبشان را می گیریم. بادمجان را یا به صورت کبابی می پزیم یا به صورت آبپز ، نسبت به ذائقه خود می توانیم هر کدام از روش های پخت بادمجان را انتخاب کنیم.

در صورت تمایل می توانید بادمجان را سرخ هم بکنید که توصیه ما این است به دلیل اینکه در پایان بادمجان سرخ می شود به صورت آبپز بادمجان را بپزید. بادمجان را پس از پخت پوست می گیریم سپس به همراه سیر و پیاز خوب له می کنیم.

نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه را به مخلوط بادمجان اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. وقتی بادمجان سرد شد تخم مرغ را در ظرفی جداگانه خوب می زنیم سپس اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا مایه کوکو یکدست شود.

یک تابه روی گاز قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. روغن که داغ شد مایه کوکو را مانند کوکو سبزی به صورت کامل به تابه اضافه می کنیم و روی کوکوی بادمجان را صاف می کنیم تا سمت زیرین آن کاملا سرخ شود.

پس از اینکه یک طرف کوکو سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. اگر می خواهید برای پخت کوکو از فر استفاده کنید ، ابتدا فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید سپس کوکو را به مدت یک ربع داخل فر قرار دهید تا آماده شود سپس به همراه نان سرو نمایید.


پیشنهاد مدیر : کوکو سبزی » کوکو سیب زمینی » کوکو کدو سبز  » کوکو مرغ

4.1/5 - (36 امتیاز)