آموزش کامل طرز تهیه کشک بادمجان سنتی خوشمزه و مجلسی لقمه ای
آموزش کامل طرز تهیه کشک بادمجان سنتی خوشمزه و مجلسی لقمه ای

طرز تهیه کشک بادمجان کشک و بادمجان یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که به خاطر محبوبیت زیادش از منازل به منوی رستوران ها راه یافته است. در ادامه با آموزش آشپزی سنتی و طرز تهیه کشک و بادمجان خوشمزه با سایت پاتوق من همراه باشید. مواد لازم کشک و […]

طرز تهیه کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه , دستور پخت کشک و بادمجان مجلسی

کشک و بادمجان یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که به خاطر محبوبیت زیادش از منازل به منوی رستوران ها راه یافته است. در ادامه با آموزش آشپزی سنتی و طرز تهیه کشک و بادمجان خوشمزه با سایت پاتوق من همراه باشید.

مواد لازم کشک و بادمجان
بادمجان۶ عدد
پیاز۴ عدد
نعناع۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو½ پیمانه
کشک۱ پیمانه
روغنبه میزان لازم

طرز تهیه کشک بادمجان

بادمجان ها را پوست می کنیم و آنها را از وسط به صورت عمودی با کارد نصف می کنیم سپس برای گرفتن تلخی بادمجان ها، آنها را به مدت نیم ساعت در آب و نمک می گذاریم. بعد از خشک کردن بادمجان ها با یک پارچه تمیز آنها را در روغن سرخ می کنیم.

در حین سرخ شدن بادمجان، پیازها را پوست می کنیم و آنرا خلالی خرد می کنیم و در کمی روغن تفت می دهیم تا نرم شوند. سپس پیاز داغ را از تابه خارج می کنیم و در همان تابه و با همان روغن، نعناع را نیز کمی تفت می دهیم تا خامی آن گرفته شود.

پس از اینکه بادمجان ها سرخ شدند، کمی آب روی آنها می ریزیم و در ظرف را می گذاریم و شعله را ملایم می کنیم و به مدت حدوداً ۳۰ دقیقه می گذاریم تا بادمجان ها نرم شده و کاملاً بپزد.

اگر بخواهیم کشک بادمجان کبابی تهیه کنیک باید در ابتدا بادمجان را کباب کنیم و به مدت حدوداً نیم ساعت بگذاریم تا بادمجان ها نرم شده و کاملاً بپزد.

سپس صبر می کنیم تا آب اضافه بادمجان ها جمع شود، سپس با گوشت کوب کاملاً آن را می کوبیم تا له شود. پیاز و نعنا داغ و کشک را به آن اضافه می کنیم و آن را مخلوط می کنیم تا یک دست شود.

سپس آن را در ظرف مناسب می ریزیم و کشک بادمجان خوشمزه را با تزیین مناسب سرو می کنیم.

نکاتی در مورد تهیه کشک و بادمجان

برای اینکه بادمجان ها روغن زیادی جذب نکنند ، بعد از آنکه پوستشان را گرفتیم ۲۰ دقیقه انها را در آب یخ قرار می دهیم. به ازای هر لیتر آب یخ ، باید ۱ قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری سرکه اضافه کنیم.

برای اینکه غذایتان تلخ نشود و کیفیت بالایی داشته باشد باید  بادمجان‌‏هایی که برای تهیه این غذا انتخاب می‌‏کنید ، بی دانه و با پوستی براق باشند.

برای جذب کمتر روغن در زمان سرخ کردن بادمجان ها در تابه را بگذارید تا بادمجان‌ ها سریع تر پخته شوند و به روغن کمتری نیاز باشد.

بادمجان‌‏ها را مثل میرزا قاسمی کباب نکنید زیرا طعم دودی بادمجان اصلاً مناسب این غذا نیست. البته می‌‏توانید بادمجان‌ها را بخارپز کنید اما توصیه می کنیم هرگز کبابی نکنید.

برای رژیمی کردن کشک و بادمجان و عدم استفاده از روغن ، می‌‏توانید بادمجان ها را بخارپز کنید و بعد از کوبیدن، فقط به آن کمی روغن زیتون بیفزایید.

همچنین ببینید : طرز تهیه حلیم بادمجان | طرز تهیه آش بادمجان

4.3/5 - (126 امتیاز)