امروز ۷ ژوئن سالروز بزرگداشت روز جهانی ایمنی غذاست
امروز ۷ ژوئن سالروز بزرگداشت روز جهانی ایمنی غذاست

ایمنی مواد غذایی یک مسئولیت مشترک بین دولت ها، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است. 

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، روز جهانی ایمنی غذا هر ساله در ۷ ژوئن برای جلب توجه و بسیج اقدامات پیشگیرانه، برای شناسایی و مدیریت خطرات ناشی از غذا و بهبود سلامت انسان گرامی داشته می‌شود.

۷ ژوئن ۲۰۲۲ روز جهان ایمنی غذا
World Food Safety Day
شعار روز جهانی ایمنی غذای امسال
WHO (سازمان بهداشت جهانی) شعار روز جهانی ایمنی غذای امسال را “غذای ایمن تر، سلامتی بهتر” اعلام کرده است؛ و کمپینی را برای الهام بخشیدن به مشارکت‌های جهانی راه اندازی می‌کند. 
در حقیقت نامگذاری این روز برای توجه به تغییر ساختار‌ها و سیستم‌های غذایی به منظور سلامت بیشتر و پایدارتر و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از غذا تاکید می‌کند.
سازمان ملل در این روز از سیاستمداران، سرمایه گذاران و تمامی سیستم‌های تاثیر گذار بر غذا و مواد غذایی می خواهدتا با تغییر سوگیری‌ها و برنامه‌های خود، به افزایش تولید غذای سالم، پایدار و ایمن برای بهبود جهانی بهداشت غذا کمک کنند.
سازمان بهداشت جهانی با همکاری فائو، از همه‌ی  دعوت می‌کند تا به کمپین روز جهانی ایمنی غذا بیپنودند. این سازمان‌ها عقیده دارند که عضویت ما به تضمین ایمنی غذا کمک خواهد کرد.
WHO و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) به طور مشترک برگزاری روز جهانی ایمنی غذا را با همکاری کشور‌های عضو و سایر سازمان‌های مرتبط تسهیل می‌کنند.
از طریق روز جهانی ایمنی غذا، WHO تلاش می‌کند تا ایمنی مواد غذایی را در دستور کار عمومی قرار دهد و بار بیماری‌های ناشی از غذا را در سطح جهان کاهش دهد.
سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) به طور مشترک با همکاری کشور‌های عضو و سایر سازمان‌های مربوطه اقداماتی را برای روز جهانی ایمنی غذا برنامه ریزی می‌کنند. ایمنی غذا مسئولیت مشترک بین دولت ها، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.
بیشتر بخوانید:فائو: گرسنگی ۸۲۸ میلیون نفر در جهان
 همه افراد از مزرعه تا سفره نقشی دارند تا اطمینان حاصل کنند که غذایی که مصرف می‌کنیم سالم و امن است.
از طریق روز جهانی ایمنی غذا، WHO تلاش می‌کند تا ایمنی مواد غذایی را در دستور کار عمومی قرار دهد و از بار بیماری‌های منتقله از غذا در سطح جهان بکاهد.
 
منابع: دانشگاه علوم پزشکی، دکتر سلامت، تکین فود