ساخت نخ دندانی که می تواند بیماری‌های لثه را درمان کند
ساخت نخ دندانی که می تواند بیماری‌های لثه را درمان کند

این نخ دندان پیشنهادی، یک محصول دندانپزشکی است که حاوی همه چیز‌هایی است که برای بهداشت جامع دهان و دندان نیاز دارید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، دانشمندان روسی دانشگاه سچنوف یک نخ دندان منحصر به فرد ساخته اند که می‌تواند بیماری لثه را درمان کند. این نخ دندان به درمان بیماری‌های ویروسی، باکتریایی و قارچی لثه کمک می‌کند و امکان استفاده از آن از جمله در سفرها، پیاده روی، پرواز‌های طولانی وجود خواهد داشت.

این نخ نه تنها می‌تواند از بیماری‌های لثه – ویروسی، باکتریایی، قارچی – جلوگیری کند، بلکه آن‌ها را نیز درمان می‌کند. در صورت لزوم، در سفرها، سفر‌های کاری، سفرها، پرواز‌های طولانی، سفرها، تور‌ها و هر جا که خدمات دندانپزشکی واجد شرایط در دسترس نیست، می توانید درمان را انجام دهید.
 این نخ دندان جدید چه ویژگی هایی دارد؟ 
بنابر این گزارش، این نخ حاوی مخازن کپسولی با یک ماده یا داروی درمانی و پیشگیری کننده است که هنگام استفاده از آن می‌شکند و ماده موجود در آن‌ها به لثه‌ها می‌رسد.
این فناوری همچنین اجازه می‌دهد تا دارو‌های شخصی سازی شده را در داخل کپسول‌های مخزن قرار دهند که ساخت نخ دندان سفارشی را ممکن می‌کند و گام دیگری به سمت پزشکی شخصی از جمله دندانپزشکی خواهد بود.
نخ دندان ساخته شده، توسعه بهداشت را ساده می‌کند و در زمان صرفه جویی می‌کند، زیرا لازم نیست برای جستجوی دارو‌های مناسب تلاش کنید. علاوه بر این فضای کمی را اشغال می‌کند و در هر محیطی قابل استفاده است.
محققین انتظار دارند استفاده از نخ باعث بهینه سازی رویه‌ها برای اثرات بهداشتی، درمانی و درمانی و پیشگیرانه در بیماری‌های پریودنتال شود.
آکادمی پزشکی سچنوف مسکو اولین، قدیمیترین و بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی در روسیه با حدود ۲۵۰ سال قدمت می‌باشد. تاریخ تاسیس این آکادمی با تاریخ پزشکی و تشکیل وزارت علوم پزشکی و سلامت عمومی روسیه مرتبط است.
مترجم: فتانه حق پرست 
منبع: Heyka