ساعت اسکلتون یا اتوماتیک چیست-از گالری اکسو بشنوید
ساعت اسکلتون یا اتوماتیک چیست-از گالری اکسو بشنوید
در این مقاله سعی کردیم هر مطلبی که مربوط به ساعت اسکلتن  است را بیان کنیم تا شما با توجه به امکانات و سلیقه خودتان بتوانید  بهترین ساعت را که می خواهید انتخاب کنید

در این مقاله سعی کردیم هر مطلبی که مربوط به ساعت اسکلتن  است را بیان کنیم تا شما با توجه به امکانات و سلیقه خودتان بتوانید  بهترین ساعت را که می خواهید انتخاب کنید خرید ساعت انتخاب راحتی نیست مخصوصا با توجه به برند ها و انواع مختلف ساعت ها با شکل و اندازه و کاربرد های مختلف که امروزه وجود دارد در این مقاله می خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم .

 ساعت اسکلتون چیست ؟

ساعت مچی اسکلتون به ساعت هایی گفته می شود که از پشت و جلو موتور های آن قابل مشاهده است و خیلی راحت می‌توان اجزای داخل ساعت را دید . معمولاً اینطور ساعت ها بدون باتری و به صورت کوکی اتوماتیک کار می کند البته این نوع ساعت ها  به دلیل اینکه در طراحی ظریف و با دقت زیاد انجام می شوند  نسبت به ساعت های مختلف دیگر احتیاج به مراقبت بیشتر دارند .

 کدام برند ساعت مچی اسکلتن تولید می‌کند ؟

به دلیل زیبایی هایی که این نوع ساعت ها دارند برندها و کمپانی‌های مختلفی  این ساعت را می‌سازند کمپانی‌های مثل اولیسه  و ناردین واشرون کنستانتین و پتک فیلیپ وغیره اما در بین همه این کمپانی های ساعت سازی پتک فیلیپ در ساخت این نوع  ساعت  بیشتر از بقیه ی کمپانی ها موفق تر بوده .

  مزایا و معایب های ساعت اسکلتون

یکی از معایب های اصلی این نوع ساعت این است که  به دلیل ظرافت و دقتی که در ساخت آن به کار رفته به مراقبت زیاد احتیاج دارد . بنابراین برای استفاده روزانه  قطعا مناسب نیست و بهتر است در مراسم های رسمی و موقعیت های خاص از آن استفاده شود که تنها مزایای این ساعت به حساب می اید .  بهتر است برای استفاده روزانه از ساعت های ساده و معمولی استفاده کرده چون این ساعت برای انجام کار های سخت مناسب نمی باشد .                                 

 بهترین ساعت های مچی اسکلتون

 کارتیه مدل ۱۲۹۷ :

اوج ظرافت یک ساعت را میتوان از ظاهر آن فهمید، اما ساعت کارتیه، یعنی ظرافت و زیبایی درونی و بیرونی، دقت زمانی این ساعت دیگر ثانیه نیست بلکه میکروثانیه ها را نشانه رفته است. قطعات ساعت های مچی کارتیه بصورت دست ساز تهیه و اسمبل میشوند و از پیچیدگی ساخت منحصر به فردی برخوردارند ، زیبایی و وسواس در ساخت ساعت های زنانه و مردانه این شرکت بطور یکسان قابل لمس است.

یکی از پرفروش ترین و خاص ترین برندها است که به صورت اسکلتن  است  یعنی موتورهای پشت و داخل آن قابل مشاهده است با طراحی های خاصی که دارد همیشه از رقیب هایش بالاتر است . این برند در سال ۱۸۴۷ تأسیس شد و در ساخت ساعت جزو بهترین برند ها  است .

اودمار پیگه مدل ۱۱۴۶ :

از لاکچری ترین برندها است که از دو نوع موتور باطری و اتوماتیک یا همان کوکی ساخته شده است. در طول تاریخ هیچ چیزنتوانسته جلوی پیشرفت ان را بگیرد . حتی رکود اقتصادی و جنگ جهانی . ساعت های  اودمر پیگه  طرفداران زیادی بین افراد مشهور دارد.  ساعت مچی اودمار پیگه  مدل fw0058 در کشور ژاپن ساخته می شود مناسب برای بانوان و آقایان میباشد که دارای کیفیت+++A میباشد نام کمپانی ساعت سازی اودمار پیگه (AP) در صنعت ساعت سازی جهان بسیار آشناست اما شاید برای آنان که زیاد با دنیای ساعت آشنایی ندارند کمی ناشناخته باشد .

 

 

ساعت هابلوت مدل ۱۲۸۰ :

یکی از معروفترین برندهای ساعت در دنیا  است که در سوئیس طراحی  و همینطور تولید می شود  بند رابر یا Pu اولین بار در این برند تولید شد . این برند نسبت به بقیه ی برند ها تازه کار است درواقع از اوایل سال ۱۹۸۰تولید هابلوت افزایش یافته و به یکی از معتبر ترین نام ها در صنعت تبدیل شده است .

ساعت هابلوت HOBLOT، ساعتی فوق لوکس با کیفیت گریدA+++ از گالری ساعت اکسو، با ضمانت کیفیت . ساعت هابلو در سال ۱۹۷۰ آقای کارلو کروکو که از خانواده مشهور کمپانی ساعت سازی بیندا Binda Group بود متولد شد و اکنون جزو لوکس ترین ساعت های دنیاست.

ساعت پتک فیلیپ مدل ۱۱۶۴

ساعت پتک فیلیپ از یک شرکت سوئیسی است که ساعت‌های مچی و جیبی تولید می کنند که در سال ۱۸۵۲ در ژنو سوئیس تأسیس شده ‌است . به این شرکت لقب پادشاه ساعت را داده اند به خاطر اینکه ساعت های مچی گران و پیچیده می سازند ساعت پتک فیلیپ کاری خاص همینطور پرفروش است موتور های اتوماتیک و کوکی به شکل اسکلتن که کاملا اجزای ساعت قابل دید است  یکی دیگر از قابلیت های این ساعت توانایی نشان دادن روز و شب است  می تواند همزمان دو زمان متفاوت را نشان دهد .

ساعت پتک فیلیپ مدل 1164

ساعت پتک فیلیپ، مانند سایر برندهای ساعت لوکس نیست. Patek Philippe ، بهترین اثر هنری با توجه بسیار زیاد به جزئیات است، با میراث غنی چیزی جز کمال نیست. به دلیل ماهیت محدود و تعداد محدود، تقاضا برای ساعت‌های پتک بیش از هر زمان دیگری است و کلکسیونرها آماده پرداخت مبالغ هنگفتی برای به دست آوردن آن‌ها هستند.

ساعت واشرون کنستانتین دراگون مدل ۱۳۱۰

ساعت واشرون کنستانتین دراگون مدل ۱۳۱۰

این برند جزء قدیمی‌ترین برند های ساعت محسوب میشه این برند در تولید ساعتهای لوکس و گران‌قیمت فعالیت می‌کند و همچنین همیشه از طراحی های جدید و مختلف برای ساعت ارائه و استفاده می‌ کنند همین طور طراحی های اطراف حاشیه قاب ساعت یکی از ویژگی‌های این ساعت است که با دقت انجام شده  .

ساعت اینویکتا یاکوزا

ساعت اینویکتا، کار خود را از قطب ساعت دنیا یعنی سوئیس آغاز کرد و اکنون ساعت های آن با همان کیفیت و ظرافتی که از ساعت سوئیسی انتظار داریم در آمریکا تولید میشود. اکنون خرید ساعت اینویکتا دیگر یک الزام است برای تمام زنان و مردان شیک پوش و خوش سلیقه.

ساعت اینویکتا یاکوزا

این برند , امریکایی می باشد اما خط تولیدش در کشور سوئیس است نمونه های کپی این نوع ساعت از نظر ظاهری کاملا شبیه به مدل اصلی است و موتور های استفاده شده در ان به دو نوع اتوماتیک و کوکی هستند در این مدل که به یاکوزا دراگون معروف است طرح های دراگون روی قسمت های مختلف ساعت کشیده شده است  این نوع ساعت را می توان جزو یک برند لوکس اما  مقرون به صرفه حساب کرد ، هر چند جزو ساعت سازهای لاکچری نیستند اما ، ساعت های اینویکتا ظاهری شیک و جذاب دارند و همین باعث شده تا مردم ، آنها را لوکس بدانند .

 نحوه نگهداری از ساعتهای اسکلتون

کسانی که می‌خواهند از ساعت اسکلتون خریداری کنند  و از آن به مدت طولانی استفاده کنند باید بدانند که  چگونه از این  ساعت مراقبت کنند چون به دلیل دقت و ظرافتی که در ساخت ساعت به کار رفته مراقبت و نگهداری از آن خیلی مهم است ولی برای انجام کارهای مختلف در طول روز می‌توانند به سراغ ساعت های مختلف و معمولی بروند چون مدل های معمولی نیاز به دقت و مراقبت بالایی ندارند  پس یادتان باشد که از ساعت های اسکلتون در هر موقعیت و مکان نمی توان استفاده کرد همین طور این ساعت ها نسبت به ظرافتی که دارند به همان اندازه موتورهای حساسی هم دارند و در برابر ضربه حساس هستند و باید مراقب بود که ضربه های ناگهانی به ساعت وارد نشود تا ماندگاری این ساعت بالا برود.

در پایان

در این مقاله چند نکته برای راهنمایی خرید ساعت مچی اسکلتون  گفته شد . در اخرخرید ساعت یک انتخاب شخصی است .  چیزی که اهمیت دارد این است که بدانید دقیقا چه می خواهید و قبل از خرید در مورد انتخاب هایتان تحقیق کنید تا یک خرید عالی داشته باشید . امیدواریم این راهنمای  ساعت مچی اسکلتون به دردتان خورده باشد .جهت مشاهده نمونه ساعت های روز دنیا با کیفیت باور نکردنی گالری اکسو میتوانید به سایت فروشگاه ساعت اکسو مراجعه نمایید.

گالری ساعت اکسو (EKSO.IR)

آدرس : تهران ، بازار بزرگ تهران ، خیابان ناصر خسرو ، کوچه مروی ، پاساژ رضای مروی ، طبقه مثبت ۲ ، شماره ۲۲۰

شماره تماس :

۰۲۱۳۳۹۷۶۷۲۵