راهکارهای رسیدن به آرامش درون
راهکارهای رسیدن به آرامش درون

آرامش درون، نوعی حالت یا وضعیت ذهنی و احساسی است که وقتی فرد به آن برسد می‌تواند خیلی خوب از پس مدیریت خودش بربیاید و در موقعیت‌های دشوار و پر از تنش، احساس شادمانی و آرامش خود را حفظ کند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من اگر ذهنتان دچار تنش و نگرانی است و به اصطلاح آرامش ندارید با کمی تلاش و چند راهکار می‌توانید احساس آرامش و خونسردی را همانطور که شایسته آن هستید به خود برگردانید. 
۱. آنچه را نمی‌توانید کنترل کنید رها کنید.
این مهم‌ترین بخش احساس آرامش است. در مواقعی که ما نگران چیزی هستیم یا استرس داریم، منشأ عصبانیت ما واقعاً چیزی است که کنترلی روی آن نداریم. شاید تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تمام تلاش خود را بکنید، اما وقتی راه به جایی نمی‌برید اجازه دهید سرنوشت مسیر خود را طی کند. اگر نمی‌توانید بر نتیجه تأثیر بگذارید، نگرانی را کنار بگذارید.
۲. انسانیت را در همه مردم پیدا کنید.
وقتی دیگران ما را عصبانی می‌کنند، معمولاً به این دلیل است که نمی‌توانیم بفهمیم چرا کاری را که آنها انجام می‌دهند، ما را عصبانی می‌کند. به جای اینکه کسی را به یکباره زیر سوال ببرید یا به خودتان فشار بیاورید، سعی کنید چیزها را از زاویه دید او هم ببینید. به یاد داشته باشید که همه ما افرادی هستیم که مشکلات و رویاهای خودمان را داریم.
۳. خودت را ببخش.
منبع عظیمی از نگرانی و اضطراب ما از این موضوع ناشی می‌شود که خودمان را مورد اذیت و آزار روحی قرار می‌دهیم. ما گاهی می‌توانیم قلدرترین آدم زندگی‌مان باشیم. شاید از اینکه فراموش کرده‌اید که مقاله‌تان را بنویسید احساس بدی داشته باشید یا شاید نگران باشید که چیز اشتباهی به دوست تان گفته‌اید. مهم نیست که چه کاری انجام داده‌اید، مهم است که به یاد داشته باشید که نمی‌توانید به گذشته برگردید. عذاب وجدان به خاطر چیزی که نمی‌توانید تغییر دهید، اوضاع را بهتر نمی‌کند. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برای بهتر کردن آینده تلاش کنید. این کاری است که همه باید انجام دهند.
۴. کسانی را که به تو ظلم کرده‌اند ببخشید.
همانطور که باید خود را ببخشید، دیگران را نیز باید ببخشید. به یاد داشته باشید: این به معنای بخشش واقعی آنهاست. نمی‌گوییم منفعل باشید، اما پرخاشگر نباشید و همیشه به فکر انتقام و تنبیه نباشید. فقط آن را رها کنید و راه‌هایی برای همکاری بهتر در آینده پیدا کنید.
۵. گذرا بودن زندگی را بپذیرید.
همه چیز در زندگی موقتی است. تنها چیزهایی که جاودانه هستند طلوع و غروب خورشید است. شما باید این را در تمام کارهایی که انجام می‌دهید به یاد بسپارید. چیزهایی را که دوست دارید در آغوش بگیرید و تا می‌توانید از آنها لذت ببرید. منتظر گذشتن روزهای سخت باشید. وقتی می‌میریم، هیچ یک از این تله‌های زندگی را با خودمان نمی‌بریم.
۶. خودت باش.
وقتی سعی می‌کنیم کسی باشیم که نیستیم، استرس، احساس گناه و ناراحتی زیادی به زندگی ما اضافه می‌کند. ما می‌توانیم با بقیه متفاوت باشیم و نباید تظاهر به چیزی که نیستیم بکنیم. فقط باید خودت باشی و کسی که هستی را در آغوش بگیری.
۷. دنبال چیزی که شما را خوشحال می‌کند بروید.
زندگی یعنی انجام کارهایی که باعث شادی شما می‌شود. وقتی خوب زندگی می‌کنید، یعنی بین انجام کارهای سخت، سرگرمی‌ها و چیزهایی که به دیگران کمک می‌کند، کاملاً تعادل برقرار می‌کنید. البته، برخی از ما تمایل داریم بیش از حد روی چیزهای سخت تمرکز کنیم، برای همین فراموش می‌کنیم که برای خود وقت بگذاریم. باید بدون توجه به نظر دیگران به دنبال چیزهایی باشید که شما را خوشحال می‌کند، وگرنه هرگز احساس رضایت نخواهید کرد.
۸. برای خودت وقت بگذار.
گاهی اوقات برای تمرکز بر مشکلات خود و رفع فشار نیاز به زمان آرامی دارید. پیدا کردن زمان مناسب در آشفتگی و سر و صدایی که زندگی ما را احاطه کرده، می‌تواند سخت باشد، اما برای آرامش و مدیریت مسائل سخت زندگی بسیار مهم است.
۹. به دیگران کمک کنید.
کمک به دیگران یکی از پرقدرت‌ترین و بهترین کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم تا به خود احساس رضایت و آرامش بدهیم. کمک به دیگران برای رسیدن به هدف به ما این امکان را می‌دهد که احساس کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم. اگر متوجه شدید که هیچ چیز دیگری در زندگی به شما احساس آرامش نمی‌دهد، سعی کنید به افرادی که نیاز جدی دارند کمک کنید.
۱۰. برای خودتان اهداف جدید ایجاد کنید.
داشتن هدفی جدید زمانی که احساس گمراهی و بی‌هدفی می‌کنید کمک می‌کند. واقعاً اگر هدفی برای کار کردن ندارید و احساس بی‌فایده بودن می‌کنید، طبیعی است. چیزی را که خوشحالتان می‌کند پیدا و برای دنبال کردن آن تلاش کنید. هنگامی که با تمام وجود خود برای یک هدف واحد کار می‌کنید، آرامش پیدا خواهید کرد.
۱۱. به موسیقی آرامش بخش گوش دهید.
موسیقی می‌تواند به ما کمک کند، حتی در پر استرس‌ترین موقعیت‌ها آرام کننده است و آرامش درونی پیدا می‌کنیم. موسیقی‌ای را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.
۱۲. به پیاده روی یا دویدن بروید.
پیاده روی یا دویدن یکی دیگر از راه‌های خوب برای آرام کردن خود است. ورزش کردن نه تنها ما را خسته می‌کند،  بلکه باعث ترشح اندورفین می‌شود که این ماده شیمیایی مغز ، احساسات ما را تنظیم می‌کند. اگر متوجه شدید که در حال گذراندن دوران سختی هستید، سعی کنید بدوید یا پیاده روی کنید.
۱۳. با کسی بازی کنید.
چه در حال بازی کردن با یک گربه باشید و چه بازی با یک کودک پنج ساله، تفریح با کسی که واقعاً می‌داند چگونه لذت‌های زندگی را در آغوش بگیرد، می‌تواند حالتان را بهتر کند.
۱۴. فعالیت‌های آرامش بخش انجام دهید.
بسیاری از فعالیت‌های خوب و مناسب روحیه‌تان وجود دارد که می‌توانید برای آرام شدن انجام دهید. می‌توانید چای بنوشید، یک فیلم خنده‌دار تماشا کنید، مدیتیشن کنید، مقداری بخورید و … اینها بسته به علایق شخصی هر کسی جواب می‌دهد.
۱۵. از طبیعت کمک بگیرید.
به طبیعت نزدیک شوید. لازم نیست حتما راه دور و درازی بروید. به نزدیک‌ترین جایی که می‌شناسید بروید. حتی به یک پارک پر درخت. به درختان گوش کنید. مراقب حیوانات باشید. طبیعت با هر پیچ و خمی از زندگی سازگار و پذیرای آن است و شما نیز می‌توانید گاهی مثل طبیعت باشید.
۱۶. کتاب بخوانید.
برخی کتاب‌ها و آثار باعث می‌شوند از تنش شما بکاهند و به آرامش شما کمک کنند.
منبع : همشهری آنلاین