میوه خشک در رده میان وعده های سالم
میوه خشک در رده میان وعده های سالم
تأثیر مواد غذایی بر سلامت انسان امری اجتناب‌ناپذیر و از آن مهم‌تر انکار نشدنی است. افراد مختلف، با توجه به نوع و سبک زندگی‌ای که برای خود انتخاب کرده‌اند، معمولاً بین ۲ تا ۳ وعده‌ی غذای اصلی که شامل شام، ناهار و صبحانه‌ است را در طول روز مصرف خواهند کرد.

تأثیر مواد غذایی بر سلامت انسان امری اجتناب‌ناپذیر و از آن مهم‌تر انکار نشدنی است. افراد مختلف، با توجه به نوع و سبک زندگی‌ای که برای خود انتخاب کرده‌اند، معمولاً بین ۲ تا ۳ وعده‌ی غذای اصلی که شامل شام، ناهار و صبحانه‌ است را در طول روز مصرف خواهند کرد. در کنار وعده‌های اصلی غذایی که معمولاً در ساعات مشخصی خورده می‌شوند، حضور میان وعده‌ها نیز بسیار به چشم می‌خورد. خوردن میان‌ وعده‌های سالمی چون آجیل و میوه خشک، از جمله مسائلی است که توجه خانواده‌ها و کارشناسان تغذیه‌ای را از دیرباز به خود جلب کرده است.

میوه خشک در رده میان وعده های سالم

گرسنگی مداوم از نگاه اغلب کارشناسان مربوطه، به جدیت و با سرعت بالایی به ارگان‌های داخلی بدن آسیب می‌رساند و از همین رو به افراد مختلف توصیه می‌شود در سنین مختلف، علی الخصوص در رده سنی کودک و نوجوان، خوراکی‌های سالمی چون میوه خشک را به عنوان میان وعده‌ی روزانه خود در نظر بگیرند. البته تأثیرگذاری بر سلامت از طریق مصرف این محصولات، خود وابسته به سلامت میوه خشک است؛ از این رو یکی از توصیه‌های اصلی کارشناسان برای خرید میوه به صورت خشک و فرآوری شده، اطمینان از کیفیت و بهداشت لازم در فرایند خشک کردن میوه‌ است.

پیش از هر چیز لازم به ذکر است که گستره‌ی انواع میوه خشک‌هایی که چه در بازار یافت می‌شوند و گاه در منزل و به صورت سنتی و برای مصارف شخصی تولید می‌شوند، به میزان همه‌ی میوه‌های موجود در دنیا است و هنگام خرید این محصولات از برند معتبر ممکن است شما با تنوع زیادی از بسته‌ی محتوای این محصول از جمله موز خشک‌ تا زرد آلوی خشک، سیب خشک، پرتقال خشک، کیوی خشک و …. رو به رو شوید که هر کدام خوشمزگی و خاصیت ویتامینه‌ی خود را دارند.

میوه خشک

میوه خشک در واقع همان میوه‌ی معمولی است که به وسیله‌ی فرایندهای مختلف تمام آب موجود در آن کشیده و خشک خواهد شد. اگر چه میوه‌ای که در معرض خشک شدن قرار گرفته است بسیار بر سلامتی مؤثر است، اما باید توجه داشته باشید که در روند خشک شدن، مقدار قابل توجهی از ویتامین‌ها علی الخصوص ویتامین سی موجود در میوه کاهش پیدا می‌کند.

خرید میوه خشک از فروشگاه و برند معتبر

خرید میوه خشک از فروشگاه و برند معتبر

خرید میوه خشک نیز، همچون سایر لوازم و یا مواد غذایی که در خلال زندگی خرید می‌شود، بسته به این که از چه مکان یا نمایندگی خریداری می‌شود، میزان کیفیت متفاوتی خواهد داشت. یکی از اصلی‌ترین دلایل توصیه به خرید از فروشگاه یا مرجع معتبر، اطمینان از کیفیت و اصالت کالا است. شرکت‌های تقلبی و با کارکرد بی‌کیفیت، معمولا بلافاصله پس از همه‌گیر شدن خرید محصولات مختلف شروع به تولید آن محصول با راندمان تأثیراتی پایین می‌کنند و برای آن‌ که بتوانند جای خود را در بازار باز کنند قیمت پایین‌تری را برای فروش اعمال می‌کنند.

ممکن است این قیمت پایین برای میوه خشک و هر محصول مصرفی در نگاه اول نوعی مزیت به شمار بیاید، اما نکته منفی اینجاست که شرکت‌های تقلبی با کاهش کیفیت مواد اولیه، بسته بندی و …. کاهش قیمت را جبران می‌کنند‌.
از طرف دیگر برندهای اصلی، قیمتی متناسب با کیفیت محصول نه گران را برای فروش در نظر می‌گیرند. با توجه به اهمیت کیفیت میوه خشک و تأثیر فراوانی که بر سلامتی و عطر و طعم آن دارد، پرداخت قیمت پایین برای آن مساوی با از دست دادن پول است و از این طریق، فرد را علاوه بر کاهش دریافت مواد مغذی، متحمل ضرر مالی نیز می‌کند. یکی از برندهایی که با فروش مستقیم محصولات خود، مشکلات فوق را برای خریداران کاهش داده است، برند میوه خشک هیل شید است.

عاری از شکر

سالیان درازی است که تأثیرات منفی مصرف زیاد قند و شکر، توسط کارشناسان به مردم اثبات شده شده است. معمولاً میوه خشک به علت وجهه سلامتی که دارد خریداری می‌شود و وجود شکر اضافی حتی در میزان کم، با هدف اصلی خرید آن تعارض دارد. این مسئله را می‌توان با مثالی بهتر توضیح داد. فرض کنید که به جای میوه خشک قصد خوردن میوه معمولی دارید، آیا به روی آن شکر می‌ریزید؟ قطعاً خیر. در نتیجه میوه‌های خشک شده مختلف، همچون موز خشک هیل شید، به اندازه کافی از شیرینی لازم برخوردارند.

مزایای استفاده از میوه خشک

میوه خشک، به علت فیبر بالایی که در ساختار خود دارد، به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول است‌. پلی فنول انتی اکسیدانی است که معمولا در حفظ سلامتی فرد موثر واقع می‌شود. به گفته کارشناسان مربوطه ارزش غذایی یک قطعه از میوه خشک تقریبا برابر با میوه به صورت طبیعی است؛ از این رو در فصل‌های مختلف که دسترسی به برخی میوه‌ها نیست می‌توان از میوه‌های خشک شده، جهت جبران دریافت ریز مغذی‌ها از جانب میوه‌ها استفاده کرد. به طور مثال در صورتی که در فصلی دسترسی به میوه خاصی چون کیوی مشکل باشد، می‌توان کیوی خشک هیل شید را جایگزین نمود.

قیمت میوه خشک به علت کاهش وزن در روند خشک‌ شدن مقرون به صرفه‌تر است. نگهداری نوع خشک شده‌ی میوه‌ها از چند لحاظ راحت‌تر از نگهداری میوه به طور تازه است. حجم مکان اشغالی، مدت زمان ماندگاری و …. را می‌توان از دلایل راحتی نگهداری میوه خشک در نظر گرفت.

بسته بندی شکیل و قابل جای دهی در منزل، تشابه به خوراکی‌های پر طرفدار اما ناسالم و جذاب برای افراد علی الخصوص کودکان، خاصیت سیر کنندگی بالا، طعم و عطر منحصر به فرد ( به طور مثال گفته می‌شود، میوه‌های مختلف از جمله موز خشک هیل شید علاوه بر طعم عالی، از عطر بسیار خوبی برخوردارند) و … را می‌توان از مزایای قابل توجه این محصولات در نظر گرفت.

مزایای استفاده از میوه خشک

همان‌ طور که در متن بیان شد، اگر قصد خرید میوه‌های خشک شده را دارید می‌توانی از خدمات برند هیل شید استفاده کنید. فروشگاه هیل شید، به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین مراجع فروش میوه‌های خشک در انواع و ابعاد مختلف، همواره بر آن بوده تا با کیفیت بالای محصولات خود، خریدی به یاد ماندنی را برای مشتریان عزیز رقم بزند.

امکان فروش آنلاین، ارسال سریع به سراسر کشور، ضمانت کیفیت محصول، قیمت متناسب، درگاه پرداخت امن و … را می‌توان از جمله ویژگی‌های در خور و قابل توجه این مجموعه در نظر گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، خرید و مشاهده محصولات مختلف می‌توانید به وبسایت این مجموعه با نشانی الکترونیکی healshid.com مراجعه کنید.