آیا نگاه کردن به طفل زیبا، نوزاد شما را زیبا میکند؟ +فیلم
آیا نگاه کردن به طفل زیبا، نوزاد شما را زیبا میکند؟ +فیلم

شما می‌توانید از قبل و دوران بارداری با تغذیه سالم و کم کردن استرس به زیبا و سالم شدن جنین خود کمک کنید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،بدون شک تمامی مادران باردار آرزوی تولد فرزندی سالم و زیبا را در سر می‌پرورانند، بنابراین در بارداری سعی می‌کنند تا حد ممکن هم به تغذیه خود توجه و هم از عوامل زیان آور دوری کنند.راهکار‌های توصیه شده در دین و طب سنتی برای زیبایی فرزندتاثیر مسایل ژنتیکی و ارثی در زیبایی جنین غیر قابل انکار است، اما براساس دید گاه علم تغذیه و طب سنتی و اسلامی نیز عوامل دیگری در زیبایی جنین تاثیر گذار هستند که ارتباطی با مسائل ارثی و ژنتیکی ندارند.در این بخش برخی عواملی که سبب می‌شوند فرزندی سالم و زیبارو داشته باشیم را بررسی کرده ایم.چهره جنین از چه ماهی شکل می‌گیرد؟سی روز پس از تشکیل جنین، جنین دارای چشم، گوش، دهان و… می‌شود، اما در ماه سوم بارداری چهره جنین شباهت بیشتری به چهره انسان‌ها پیدا می‌کند و شبکیه چشم‌های او شکل گرفته و جنسیت جنین معلوم می‌شود.در ماه پنجم بارداری نیز نشانه‌های زیبایی در جنین مانند مژه چشم، مو‌های سر و ابرو و ناخن‌های دست و پوست بدن آشکار می‌شود.در ماه‌های بعدی جنین بزرگتر شده و دارای جزئیات بیشتری در چهره خود و تکامل اندام‌های بدن می‌شود تا زمانی که در ماه نهم بارداری توسط زایمان یا انجام جراحی به دنیا آید.اقدامات قبل از بارداری برای زیبا شدن فرزند
گلابیخوردن گلابی توسط پدردر طب اسلامی و سنتی توصیه شده است که پدر نیم ساعت قبل از صبحانه و به صورت ناشتا، سیب، به، گلابی و انار بخورد، زیرا خوردن این میوه‌ها در زیبایی نوزاد تاثیرگذار است.همچنین خوردن گلابی توسط مادر در دوران بارداری نیز سبب زیباتر شدن فرزند می‌شود.در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده:ایشان در حالی که به کودکی زیبا می‌نگریست فرمود:باید پدر این پسر بچه، گلابی خورده باشد.روایت شده است که پیامبر (ع) گلابی اش را تکه کرد و به جعفر بن ابی طلالب داد و به او فرمود:بخور! همانا گلابی رنگ را جلا می‌دهد و فرزند را نیکو می‌گرداند.پاک سازی روحیبرای زیباتر شدن نوزاد بهتر است پیش از بارداری پاک سازی روحی انجام گیرد. برای پاک سازی روحی از آلودگی‌ها، گرفتن روزه مهم است، زیرا روزه هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی به پاک سازی نطفه کمک می‌کند. پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی پیش از اقدام برای وجود نازنین حضرت زهرا به مدت ۴۰ روز، روزه گرفته بودند.خوردن میوه به در حالت ناشتاامام جعفر صادق (علیه السلام) می‌فرمایند:کسی که در حال گرسنگی (ناشتا)، به، بخورد آب (نطفه) او پاک و فرزند او نیکو می‌شود.حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) می‌فرماید:به مدت ۴۰ روز در حالت ناشتا، میوه به بخورید تا نطفه شما پاکیزه شود.تصفیه کبدبرای زیباتر شدن پوست جنین باید قبل از بارداری کبد خود را از سموم پاک کنید. برای این کار بهتر است عرق کاسنی را با عسل مرغوب مخلوط کنید و هر روز ۲ الی ۳ لیوان نوش جان کنید. خوردن کاسنی باعث زیبایی فرزند و ازدیاد در پسر آوردن می‌شود.سوره‌های قرآنی برای زیبا شدن فرزندبرای زیبا شدن فرزند درون شکم سوره‌هایی از قرآن مانند:سوره یوسف، سوره یس، سوره محمد را تلاوت کنید.همچنین روایت شده است که در نیمه هر ماه عربی که ماه بدر است مرد میتواند بر شکم همسر حامله اش سوره یوسف را بخواند تا فرزندش مانند بدر شود!زیبا شدن بچه در بارداری
توصیه‌های مخصوص هر ماه بارداریماه اول:خواندن سوره یس و الصالف در روز‌های پنج شنبه و جمعه و دمیدن به شکممیل کردن انار قبل از صبحانه در روز‌های جمعهخوردن اندکی از تربت سیدالشهدا قبل از طلوع آفتابخواندن سوره قدر به ۲ عدد خرما و خوردن ناشتای آنماه دوم:خواندن سوره الملک در روز‌های پنج شنبه و جمعهصلوات فرستادن در روز پنجشنبه ۱۴۰ مرتبه و در روز جمعه صد مرتبهخواندن سوره توحید به ۲ عدد عناب و خوردن آن به صورت ناشتاماه سوم:خواندن سوره آل عمران در روز‌های پنج شنبه و جمعهصلوات فرستادن ۱۴۰ مرتبه هر روز بعد از نماز‌هاخواندن آیه الکرسی هر روز بر ۱ عدد سیب و خوردن ناشتا آنماه چهارم:خواندن سوره الدهر در روز‌های پنج شنبه و جمعهخواندن سوره قدر در یک رکعت تمام نماز‌هاخواندن سوره والتین بر دو انجیر و خوردن ناشتای آنماه پنجم:تلاوت سوره الفتح در روز‌های پنج شنبه و جمعهخواندن سوره النصر در یک نمازخواندن سوره حمد هر روز بر یک عدد تخم مرغ و خوردن ناشتا آنماه ششم:خواندن سوره واقعه در روز‌های پنج شنبه و جمعهتلاوت شب‌ها سوره التین در نمازخواندن سوره فتح هر روز بر یک انار و خوردن ناشتا آنزیبایی فرزند در بارداریماه هفتم:خواندن سوره یس و تبارک در روز‌های پنج شنبه و جمعهصلوات فرستادن روزی ۱۴۰ مرتبهخواندن سوره یس هر روز بر یک عدد به و خوردن ناشتای آنماه هشتم:خواندن سوره قدر، ده مرتبه در روز‌های شنبه بعد از نماز صبحخواندن سوره والتین، دو مرتبه در روز‌های یک شنبه بعد از نماز صبحخواندن سوره یس در روز‌های دوشنبهخواندن سوره فرقان روز‌های سه شنبهخواندن سوره دهر در روز‌های چهار شنبهخواندن سوره محمد در روز‌های پنجشنبهخواندن سوره الصافات در روز‌های دوشنبهخوردن ماست شیرین و عسلخوردن انار شیرین هر روز جمعه ناشتاماه نهم:خوردن کبابخوردن خرماخواندن سوره والعصر و الذاریات در نماز ظهر یا عصر.خواندن سوره حج در روز‌های پنجشنبهخواندن سوره فاطر در روز‌های جمعهخوردن هر روز شیر و خرمااقدامات مادر باردار برای زیبایی جنین در دوران بارداریخوردن کندر در دوران بارداری موجب باهوش و زیبا شدن جنین می‌شود.در حدیثی روایت شده است:به زنان حامله کندر بخورانید، بدرستی که طفل در شکم مادر کندر غذای او می‌شود، دلش محکم و تحملش زیاد می‌شود.
خوردن خوراکی‌های زیر در دوران بارداری در زیبایی جنین تاثیرگذار است:بههلوخربزهپیازچهانگورسبزیجاتآناناسپرتقالروغن زیتونرازیانه و بادیانشنبلیله خام یا پختهاشعه آفتابتغذیه فرزند زیبا و سالممادران باردار برای زیبا شدن جنین این مواد غذایی را نخورند:غذا‌های ماندهفلفلادویه‌های تند مانند خردل، دارچین، نعناع به صورت زیادخیارشورسوسیس و کالباسانواع سس‌هانوشابهکنسرو‌هاچای و قهوهسرکهگوجه فرنگی بیش از حدسیب زمینی زیادنمک فراوانمصرف غذا‌های آماده دارای مواد نگهدارندهمادر باردار بهتر است این مواد غذایی را کمتر مصرف کند:غورهآبغورهمارچوبهانسیونزیرهدارچینبیشتر بخوانید:زعفرانجعفریخودرن گلاب با نبات و گل قند که ترکیب گل محمدی با پودر قند است نیز در زیبایی جنین سفارش شده است.شما می‌توانید اسید فولیک را با مصرف سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج، مرکبات، عدس و جوانه‌ی حبوبات و غلات دریافت کنید.مهم‌ترین مطالب در این‌باره:راه‌های زیبا شدن جنین، سیگار نکشیدسیگار کشیدن برای سلامتی شما و جنین زیان‌آور است. در حدود ۴۰۰۰ ماده شیمیایی در هر یک نخ سیگار وجود دارد. این به آن معناست که وقتی در معرض دود سیگار قرار می‌گیرید، در حقیقت در حال آسیب رساندن به جنین خود هستید. اگر سیگار نمی‌کشید، ولی درکنار شخصی که سیگاری است زندگی می‌کنید، باید از دود سیگار دوری کنید، چه باردار باشید چه نباشید. سیگار مقدار اکسیژنی را که جنین دریافت می‌کند، کاهش می‌دهد و این بسیار آسیب‌رسان است. در کنار خطراتی، چون تولد نوزاد نارس، قرار گرفتن نوزاد در معرض دود سیگار باعث مشکلات تغذیه، قلبی و تنفسی خواهد شد.راه‌های زیبا شدن جنین، الکل ننوشیدالکل در ظاهر و رشد جنین تاثیرگذار است. اگر می‌خواهید نوزادی زیبا داشته باشید، قطع مصرف هرگونه الکل قدم بزرگی است. مصرف الکل در دوران بارداری به حدی زیان‌بخش است که ممکن است نوزاد با مشکل سندروم جنین الکلی (FAS) به دنیا آید. کودکان با مشکل FAS، با ناهنجاری‌های ظاهری و مشکلات رشدی و شخصیتی به دنیا می‌آیند.راه‌های زیبا شدن جنین، از استرس دوری کنیدطبق WebMD، داشتن استرس مزمن در طول دوران بارداری، در رشد مغزی جنین تاثیرگذار است. ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در یادگیری یا رفتار‌های بعد از تولد نوزاد شود. استرس می‌تواند به خاطر شغل، روابط و یا زندگی شما وجود داشته باشد. اجازه ندهید در دوران بارداری هر چیزی آرامش شما را بهم بزند. به مقدار کافی استراحت کنید. هنگامی‌که کم می‌آورید، درخواست کمک کنید.
راه‌های زیبا شدن جنین، پرخوری نکنیدویار در دوران بارداری امری طبیعی است. هورمون‌ها باعث می‌شود معمولا هوس چیز‌هایی را بکنید که در دسترس نیست. پرخوری باعث افزایش اضافه وزن، انباشت آب و گاهی درد می‌شود.
بیشتر بخوانید:لذت پدر و مادر شدن را نادیده نگیرید! +فیلمداشتن یک کودک سالم و زیبا امکان‌پذیر است. فقط کافی است بدانید در دوران بارداری چه کار‌هایی باید انجام بدهید. اگر به توصیه‌های این مقاله عمل کنید، کودک زیبایی به دنیا خواهید آورد، بزرگ می‌شود و از شما قدردان خواهد بود!
توصیه های دکتر کردافشاری برای زیبا شدن جنین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
منابع: نمناک، نی نی بان