رابطه نادرست پدر‌ها و دختر‌ها، منجر به ایجاد نوعی سندرم می‌شود!
رابطه نادرست پدر‌ها و دختر‌ها، منجر به ایجاد نوعی سندرم می‌شود!

سندرم مسئله با پدر یا ددی ایشو اغلب در دخترانی دیده می‌شود که پدرشان رابطه عاطفی مناسبی در کودکی و حتی بزرگسالی با آن‌ها نداشته است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، یکی از عوامل تاثیر گذارد در برقراری روابط رمانتیک آسیب زا و بروز مشکلات در برقراری رابطه عاطفی، سندرم ددی ایشو است.  سندرم مسئله با پدر یا ددی ایشو (به انگلیسی: DADDY ISSUE) به طور رسمی به عنوان اختلال یا مشکل روانی شناخته نمی‌شود بنابراین تعریف آن کمی سخت و پیچیده است. کودکان برای احساس دلبستگی ایمن در کودکی نیاز به حضور یک بزرگسال قابل اعتماد دارند. اگر در سنین پایین دلبستگی ایمن شکل نگیرد احتمال اینکه فرد در بزرگسالی درگیر دلبستگی اکتسابی یا آشفته بشود، زیاد است.
در صورتی که پدر در دوران کودکی فرد حضور همیشگی و موثر و ایمن نداشته باشد احتمال این که شخص در بزرگسالی دچار لبستگی ناایمن شود زیاد است. در اغلب موارد یک دلبستگی نا ایمنی به نام ” سندرم ددی ایشو ” شناخته می‌شود. تنها روش پیشگیری از سندرم مسئله با پدر، پرورش و تربیت آگاهانه خواندگی در دوران کودکی و رفع نیاز‌های عاطفی کودکان است؛ و تنها روش درمان این سندرم آگاهی از علت بروز رفتار‌های اشتباه و کمک گرفتن از مشاور در جهت اصلاح حلقه اشتباهاتی است که مرتکب می‌شوید.
تعریف سندرم ددی ایشوسندرم ددی ایشو بیشتر در بین دختران بروز می‌کند که عامل آن عدم ارتباط درست پدر با دختر است. بی توجهی‌های پدر و عدم ارضای نیاز‌های عاطفی دختر از سمت پدر باعث ایجاد حفره‌ای توخالی در روح دختر می‌شود. احتمال بروز رفتار‌های آسیب زا در ارتباط با جنس مخالف در این دختران بیشتر است. داشتن رابطه جنسی با افراد متعدد، ارتباط با مردان سن بالا، وابستگی و چسبندگی در رابطه عطفی از نشانه‌های این افراد است. این دختران به دنبال پر کردن خلاء‌های عاطفی باقیمانده از جانب پدرشان هستند، ولی خودشان متوجه علت رفتار‌های اشتباهشان نمی‌شوند و فقط از پیامد‌های مخرب روابطشان آسیب می‌بینند.نوع بارز سندرم ددی ایشو را میتوانید در دخترانی جستجو کنید که به دلیل عدم دریافت محبت و توجه پدرانه وارد رابطه با مردی با اختلاف سنی زیاد می‌شوند. آن‌ها در واقع در این رابطه مانند کودکی هستند که می خواهد نیاز‌های اولیه روحی تامین نشده از سمت پدرش را در موقعیت مشابه ترمیم کند.سندرم مسئله با پدر چیست، تعریف سندرم ددی ایشو، پیشگیری از سندرم مسئله با پدربیماری سندرم ددی ایشو
علت سندرم دید ایشو یا سندرم مسئله با پدرمعمولا پدرانی که در دوران کودکی رفتاری خشن، بی توجه یا سرکوب گرانه با دخترانشان دارند باعث بروز مشکلات روحی در فرزندشان می‌شوند که نتیجه آن برقراری روابط عاطفی با دلبستگی‌های ناایمن و شکست در روابط رمانتیک به دلیل عدم انتخاب درست می‌شود. مهم‌ترین دلایل بروز ددی ایشو را باید در دوران کودکی جستجو کرد از جمله:عدم عشق و احترام پدرپدرتان در کودکی یا حتی حال حاضر عشقی نثارتان نکرده و برایتان احترام قائل نیست. محبت مشروط پدرانهپدرتان همیشه برای ابراز عشق و محبت به شما شروطی دارند مثلا باید کامل و بی نقص باشید تا با شما پدرانه رفتار کند چنین پدری زمانی که فرزندش در زمینه‌های مختلف بهترین می‌شود به او بیشتر توجه دارد. ولی این نوع رفتار باعث می‌شود که هر کاری می‌کنید در نهایت با خودتان تصور کنید که به اندازه کافی خوب نیستید.اجازه اشتباه کردن نداشتیدپدرتان زمانی که اشتباهی مرتکب می‌شدید یا شکست می‌خوردید طوری رفتار می‌کرد که انگار شما را دوستندارد و از اشتباهات شما شرمگین است و از نقاط ضعفتان خجالت می‌کشد. به نظر چنین پدری اشتباه شما ضربه‌ای به عزت نفس و تصور عمومی است.  سرکوب احساسات نسبت به پدرشما اجاره ابراز عصبانیت به پدرتان را نداشتید یا نمیتوانستید با او بحث و دعوا کنید یا حتی با کمال احتمرام و قاطعانه نظرات مخالف خودتان را ابراز کنید. ابراز مخالفت با چنین پدرانی معمولا منجر به خشم یا حتی تنبیه فیزیکی می‌شود. این پدر ادب شما را در گوش به حرف بودن شما می‌بیند و با هر گونه ابراز عصبانیت یا مخالفت به شما برچسب بی ادبی یا قدرنشناسی می‌زند. نگرش شاهزاده سوار بر اسب سفیداگر تصور شما از مرد زندگیتان این است که مانند شاهزاده سوار بر اسب سفید بیاید و تمام مشکلات شما را حل کند مسلما درگیر مسئله ددی ایشو هستید. مردی که شما را از مشکلات زندگی در امان نگه دارد و مسئولیتش ایجاد رضایت و خوشحالی زن مورد علاقه اش باشد و هر چیزی که باعث ناراحتی تان می‌شود را درست کند فقط در داستان‌ها پیدا میشود. رابطه عاطفی با دختر مبتلا به سندرم مسئله با پدرچنین دختری ممکن است بار‌ها شما را رد کند یا با کوچکترین بی توجهی شما را ترک کند.احتمال دل شکستگی در این روابط بالا است. ممکن است زندگی و رفتار‌های شما را به شدت تعقیب کندد. ممکن است بار‌ها شما را به روش‌های مختلف آزمایش کند.ممکن است خیلی سریع با شما وارد رابطه جنسی شود. اگر از او کمک بخواهید به احتمال زیادنقش ناجی شما را ایفا خواهد کرد.ممکن است برای جلب توجه شما دست به فریبکاری بزند.
 
تاثیر منفی سندرم ددی ایشو بر روابط عاطفیزنی که مبتلا به سندرم ددی ایسو اشت به احتمال زیاد، اشتباهات زیادی را در روابط عاطفی مرتکب شده و مردان اشتباهی را انتخاب می‌کند. چنین دختری مانند فردی گرسنه است که وارد سوپرمارکت شده و بدون توجه به کیفیت مواد خوراکی صرفا از روی جلد‌های رنگارنگ و بسته بندی‌های زیبا، خوراکی‌هایی را انتخاب میکند که شاید برای سلامتی اش مفید نباشد. از آنجا که چنین دختری احساس خلاء و گرسنگی نسبت به محبت پدرانه و محبت از جنس مخالف دارد سعی میکند در در روابطش بی نقص باشد تاطرف مقابل او را پذیرد و دوست داشته باشد، به ندرت از خودش دفاع می‌کند یا سعی میکند دعوا نکند و عصبانی نشود. البته سندرم ددی ایشو صرفا مختص زنان نیست و در مردان هم دیده می‌شود. رابطه والدین با فرزندان همیشه روی نحوه رفتار فرزندان با دیگران تاثیر می‌گذارد.  از سویی دیگر این مشکل به دلیل حضور والدین ناایمن ایجاد می‌شود بنابراین ممکن است در ارتباط اشتباه مادر یا مادربزرگ با فرزند هم بروز کند. سندرم ددی ایشو و انتخاب پارتنر اشتباهاغلب افراد در زندگی مدام به دنبال الگوی اشتباه روابط گذشته هستند و به سمت تیپ رابطه خاصی که قبلا تجربه کرده اند، جذب می‌شوند حتی اگر مشکل دار بوده باشد. مثلا اگر رابطه شما با مراقبت کننده تان ناامیدکننده ودردناک بوده احتمالا جذب فردی به عنوان پارتنر می‌شوید که به شما شکل شما را در رابطه نا امید کند.از آنجا که شما در زمان بزرگ شدن این مدل رابطه را تجریه کرده اید فکر میکنید کاملا نرمال است و رابطه باید به همین شکل باشد.انتخاب پارتنری شبیه والدین یک خواسته ناخودآگاه است تا فرد بتواند عشقی که از والدینش نگرفته است را جبران کند. از سویی دیگر سبک دلبستگی نا ایمنی میتواند باعث بروز رفتار‌هایی در شما شود که پارتنرتان را دور کند تا یک رابطه نا امید کننده داشته باشید.علایم سندرم ددی ایشوهمیشه جذب مردان سن بالا شدنترس از طرد شدن باعث می‌شود که با کوچکترین نشانه‌ای پیشدستی کرده رابطه را ترک کنندچسبیدن شدید به شریک عاطفیوابستگی شدیدجذب شدن به روابط کنترل گرایانه و پرخاشجویانهارضا روحیه چسبنده شان با رفتار‌های طرد کننده و خشونت آمیزتمایل به کنترل شدن یا کنترل کردن حتی در روابط جنسیدادن سرویس‌های زیاد برای کنترل غیر مستقیم فرد برای نگه داشتن او کنار خودبرداشت از کنترل گری و خشونت به عنوان توجه فردکمبود اعتمادد به نفس برای مراقبت از خودهمیشه دنبال کسی هستند که از آن‌ها حمایت و مراقبت کند.توقع دارند شریک عاطفیشان حامی آن‌ها باشد و مانند پدر سرپرستی آن‌ها را بر عهده بگیرد.با وجودی که در گفتارشان به دنبال مردان حامی هستند، ولی در عمل جذب مردان بد می‌شوند.جذب مردانی می‌شوند که خودشان دسترسی کمتری به احساساتشان دارند مثلا با وجود احساسی بودن، احساساتشان را بروز نمیدهند، یا با وجود نگرانی خودشان را آرام نشان می‌دهند.