کلوچه سنتی زعفرانی اهواز
کلوچه سنتی زعفرانی اهواز
یکی از مهم ترین مراکز عرضه ی سوغاتی شهر فومن است که به کلوچه سنتی زعفرانی خوشمزه ی خود شهرت دارد و برای مباحث صادراتی نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد

یکی از مهم ترین مراکز عرضه ی سوغاتی شهر فومن است که به کلوچه سنتی زعفرانی خوشمزه ی خود شهرت دارد و برای مباحث صادراتی نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول که از پیشینه و ارزش تاریخی بالایی برخوردار است یک شیرینی ملی محسوب شده و می تواند نشان دهنده ی فرهنگ غذایی مردمان کشور باشد. کلوچه یکی از قدیمی ترین شیرینیهای ساخته شده در ایران به شمار می رود که با استفاده از زعفران توانسته حالت مجلسی تری به خود بگیرد و به غذای با ارزش تری تبدیل شود. در ادامه با مجموعه آراد برندینگ همراه باشید.

کلوچه سنتی زعفرانی اهواز

استفاده از کلوچه در رژیم غذایی روزانه به عنوان یک میان وعده ی سالم می تواند جایگزین خوبی برای شیرینیهای پرکالری محسوب شده و به جلوگیری از افزایش ورزن منجر شود. مصرف کلوچه در کنار چای یکی از رایج ترین نمونههای استفاده از این محصول است و می توان در کنار یک لیوان شیر یک صبحانه ی مقوی و سریع را برای شما آماده کند. همراه داشتن کلوچه به عنوان یک میان وعده در مدرسه، دانشگاه یا محیط کار می تواند برای تامین نیاز شما به مواد مغذی و انرژی مناسب باشد. این شیرینی اصیل در مهمانیها و مجالس نیز می تواند برای پذیرایی از افراد مورد استفاده قرار بگیرد.

کلوچه سنتی زعفرانی

کلوچه سنتی زعفرانی

در دستور پخت شهرهای مختلف ایران برای کلوچه سنتی زعفرانی و چیپس خرما از مواد اولیه ی یکسانی استفاده می شود و تفاوت چندانی در میان آنها نمی توان یافت. کلوچه سنتی از طرفداران خاصی برخوردار است که آن را بهترین جایگزین برای شیرنیهای خامه ای و مضر معرفی می کنند و این محصول را از ارزش غذایی بالاتری برای استفاده در رژیم غذایی سالم می دانند. یکی از بهترین شیرینیهای ایرانی موجود در بازار کلوچه سنتی زعفرانی است که می تواند پتانسیل صادراتی بالایی داشته باشد. استفاده از زعفران هویتی ایرانی به این کلوچه بخشیده و این ادویه ی گرانقیمت می تواند جنبه ی لوکسی برای این شیرینی ایجاد نماید. شیرینیهای سنتی یکی از بهترین سوغاتیهای هر کدام از شهرهای ایران محسوب می شوند که به طور خاصیت تهیه شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تهیه ی شیرینیهایی مانند کلوچه سنتی زعفرانی خوشمزه باید از زعفران مرغوب استفاده نمود تا طعم و عطر منحصر به فرد این به کوچه ببخشد وبا چای ایرانی میل کرد. در تهیه خمیر این کلوچه از دستور متفاوتی می توان استفاده نمود اما باید توجه داشته باشید که نتیجه نهایی آن به صورت یک خمیر خوش طعم و لطیف در بیاید. در تولید محصولات حساسی مانند کلوچه سنتی زعفرانی باید به نرم بودن بافت آن توجه ویژه ای داشته باشد زیرا بافت سخت و خشک می تواند این شیرینی را غیر قابل استفاده و نامناسب کند به همین علت رعایت ترتیب مراحل تولید و بسته بندی و نگهداری مناسب این محصول در تولید یک کلوچه ی با کیفیت از اولویت بالایی برخوردار است.

کلوچه سنتی زعفرانی اهواز

کلوچه سنتی زعفرانی اهواز

یکی از استانهایی که حجم بالایی از کلوچه سنتی زعفرانی را خواستار می باشد استان اهواز می باشد. جالب است بدانید که این کلوچه ها منبع غنی از ویتامین ث می باشند که مصرف آن می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن شما موثر واقع شود. کلوچه های سنتی دارای انواع متنوعی می باشند که نوع زعفرانی آن یکی از انواع پرطرفدار آن می باشد. یکی از خوراکیهایی که مصرف آن هم ردیف با یک وعده غذایی می باشد کلوچه سنتی زعفرانی هست که در جهرم تولید می شود. مصرف کلوچه سنتی زعفرانی در بارداری برای خانمها بسیار مفید است، زیرا مصرف آن می تواند در کاهش ضعف و همچنین کسلی موثر باشد.

لازم به ذکر است بدانید که مصرف کلوچه سنتی زاهدان زعفرانی بنابر خواصی که زعفران دارد می تواند کودکان علی الخصوص کودکان استان زاهدان که به سبب گرما دارای انرژی کم هستند را پر انرژی کند همچنین به سبب خواصی که در زعفران نهفته است مصرف کلوچه های سنتی زعفرانی می توانند عملکرد دستگاه گوارش کودکان را هم بهبود ببخشد. توجه داشته باشید مصرف کلوچه های سنتی که در تهیه آنها از زعفران ایران استفاده شده است می تواند استخوان بدن کودکان و همچنین نوزادان را محکم بسازد. اگر که دچار مشکلات معده و نفخ بیش از حد معده هستید و از آن رنج می برید بهتر است در وعده های غذایی خود به جای استفاده از تنقلات پر از عوارض از کلوچه های سنتی زعفرانی استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)