آموزش طرز تهیه کرم کارامل مجلسی و خانگی آماده ساده و خوشمزه
آموزش طرز تهیه کرم کارامل مجلسی و خانگی آماده ساده و خوشمزه

طرز تهیه کرم کارامل مواد لازم برای کرم کارامل «« تخم مرغ :: ۵ عدد »» «« شکر :: ۲۲۰ گرم »» «« شیر :: نیم لیتر »» «« وانیل :: نصف قاشق مرباخوری »» طرز تهیه کرم کارامل برای تهیه کرم کارامل مجلسی ابتدا باید شربت آنرا تهیه کنیم و سپس به تهیه خود […]

طرز تهیه کرم کارامل

کرم کارامل , طرز تهیه کرم کارامل ساده , دستور کرم کارامل خانگی

مواد لازم برای کرم کارامل

«« تخم مرغ :: ۵ عدد »»

«« شکر :: ۲۲۰ گرم »»

«« شیر :: نیم لیتر »»

«« وانیل :: نصف قاشق مرباخوری »»

طرز تهیه کرم کارامل

برای تهیه کرم کارامل مجلسی ابتدا باید شربت آنرا تهیه کنیم و سپس به تهیه خود کرم مشغول شویم . برای تهیه شربت آن ، هفتاد گرم شکر را با دو قاشق سوپ خوری آب در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا رنگ آن کم کم طلایی شود، پس از آنکه رنگ شربت طلایی شد، نصف لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا شربت به خوبی بجوشد ، به حدی که ذرات شکر کاملا در شربت حل و غلیظ شود. سپس شربت رادر ظرف دیگری بریزید و جدار ظرف را نیز به شربت آغشته کنید.

پودینگ قهوه , طرز تهیه پودینگ قهوه , دستور پودینگ قهوه , درست کردن پودینگ قهوه

کرم کارامل , طرز تهیه کرم کارامل ساده , دستور کرم کارامل خانگی , ;vl ;hvhlg

در این لحظه ، شربت شما آماده است . پس از تهیه شربت کارامل ، شیر را با شکر باقی مانده روی حرارت قرار دهید تا کمی بجوشد و پس از به جوش آمدن شیر، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود.  سپس تخم مرغ ها و وانیل را خوب بهم بزنید و با شیر سرد شده مخلوط کنید و مواد را در ظرفی که به شربت کارامل آغشته کرده اید، بریزید و داخل فر که ازقبل با حرارت ۳۵۰ درجه گرم کرده اید، به مدت یک ساعت و نیم قرار دهید.

پس از گذشت مدت زمان ۹۰ دقیقه ای حالا باید مطمئن شویم که کرم کارامل ما کاملا آماده شده است ، برای این منظور یک شی تیز مانند چنگال را داخل کرم فرو می کنیم اگر کرم به چنگال چسبید باید کمی صبر کنیم در غیر اینصورت کرم کارامل ما آماده است . آنرا از فر خارج می کنیم ، داخل ظرف مناسب می گذاریم و درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود . بعد از خنک شدن کارامل ما آماده مصرف است.

کرم کارامل یکی از مرسوم ترین دسر های ما ایرانیان در مجالس و مهمانی ها است. این دسر خوشمزه یک دسر غربی است و توسط فرانسوی ها برای اولین بار تهیه شده است.

دسر پاناکوتا شکلاتی , طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی , دستور دسر پاناکوتا شکلاتی

آموزش طرز تهیه کرم کارامل مجلسی و خانگی آماده ساده و خوشمزه

3.1/5 - (224 امتیاز)