انواع گونه های بادام زمینی برای کاشت
انواع گونه های بادام زمینی برای کاشت
بادام زمینی دونده : این نوع بادام زمینی بیشتر در تولید کره بادام زمینی رایج است. بادام زمینی دونده دارای شکل یکنواخت، عملکرد بالا و الگوی خوشه ای است

بادام زمینی دونده : این نوع بادام زمینی بیشتر در تولید کره بادام زمینی رایج است. بادام زمینی دونده دارای شکل یکنواخت، عملکرد بالا و الگوی خوشه ای است. این ویژگی ها آنها را به کاندیدای مناسب برای تولید تجاری و برشته تبدیل می کند. مشابه بادام زمینی ویرجینیا، بادام زمینی رانر برای جوانه زنی مناسب به حداقل ۱۳۰ روز بدون سرما نیاز دارد. خرید بادام زمینی عمده در این نوع بسیار پر فروش است.

بادام زمینی اسپانیایی : این بادام زمینی از آمریکای جنوبی می آید. پرورش دهندگان آن را در اوایل قرن هجدهم در برزیل برداشت کردند. این بادام‌زمینی‌های قهوه‌ای مایل به قرمز با محتوای روغن بالا جزء اصلی محصولات مخلوط آجیل و فرمول‌های کره آجیل هستند. پرورش بادام زمینی اسپانیایی به سه تا چهار ماه هوای گرم نیاز دارد.

بادام زمینی والنسیا : این بادام زمینی در هر پوسته سه تا چهار دانه تولید می کند. بادام زمینی والنسیا به طور مشخصی شیرین و دارای پوست قرمز است. فصل رشد والنسیا یکی از کوتاه‌ترین فصل‌ها است، تنها سه تا چهار ماه با نور خورشید ثابت و دمای بالای خاک.

انواع گونه های بادام زمینی برای کاشت

اصول پرورش بادام زمینی

شما باید گیاهان را در تخت‌ های باغ بلند یا منطقه‌ای از باغ خود قرار دهید که ماه‌ها نور خورشید را دریافت می‌کند. اگر در منطقه‌ ای زندگی می‌ کنید که آخرین یخبندان سال تا فصل رشد بادام‌ زمینی ادامه دارد، می‌ توانید با کاشت بذر در یک ظرف خاک گلدان نزدیک پنجره، شروعی عالی داشته باشید. شباهت اسمی بادام درختی و زمینی به گونه ای می باشد که برخی آن را اشتباه می خرند. خرید بادام عمده در انواع درختی و زمینی آن بسیار پر فروش است.

اگرچه بادام زمینی خام از یک فروشگاه مواد غذایی می تواند برای تولید گیاهان بادام زمینی مفید باشد، بهترین شانس شما برای محصولی با عملکرد بالا از دانه هایی است که در مرکز باغ محلی خود خریداری می کنید. خرید بذرهای خود از یک مرکز باغ این احتمال را کاهش می دهد که یک ارائه دهنده بذرهای شما را برای مصرف انسان در مقابل برای کاشت درمان کند.

به آرامی هسته ها را از پوسته سخت و بیرونی آن جدا کنید و مراقب باشید که پوست محافظ اطراف هسته را مختل نکنید. هسته ها را در ردیف هایی با فاصله تقریباً سه فوتی از هم قرار دهید. از انگشت خود برای ایجاد سوراخ های کوچک در خاک به عمق تقریباً دو اینچ استفاده کنید. همانطور که روی هر ردیف کار می کنید، اطمینان حاصل کنید که فاصله ۶ اینچی بین هر هسته را حفظ می کنید.

اصول پرورش بادام زمینی

گیاهان بادام زمینی در خاک شنی رشد می کنند که به خوبی زهکشی می کند و رطوبت را حفظ می کند. گیاهان بادام زمینی را به طور منظم آبیاری کنید تا خاک مرطوب بماند، اما نه در حدی که خاک گل آلود یا خیس شود. از آنجایی که بادام زمینی گیاهان تثبیت کننده نیتروژن هستند، به این معنی که نیتروژن خود را تولید می کنند، حاصلخیزی خاک را برای سایر گیاهانی که در نزدیکی رشد می کنند افزایش می دهند.

هنگامی که گیاهان به ارتفاع یک فوت بالغ شدند، می توانید گیاه را با تپه های کوچک خاک احاطه کنید یا از مواد آلی کمپوست شده به عنوان مالچ استفاده کنید. این تپه‌ها از جوانه زدن علف‌های هرز در اطراف گیاه جلوگیری می‌کنند و به گیره‌های حفره‌کننده اجازه می‌دهند به آسانی به داخل خاک بذر بذر کنند. شما می توانید با اصلاح خاک بومی خود با کلسیم و گچ برای تقویت رشد سالم، محافظت بیشتری به گیاهان بادام زمینی خود اضافه کنید.

نحوه برداشت بادام زمینی

نحوه برداشت بادام زمینی

بسته به زمانی که بذر بادام زمینی خود را کاشتید، می توانید انتظار داشته باشید که برداشت بادام زمینی را در اواخر تابستان یا اوایل پاییز آغاز کنید. هنگام بیرون کشیدن خوشه ها از زمین، خاک باید خشک باشد، بنابراین حدود دو هفته قبل از برداشت از آبیاری خاک خودداری کنید. به شما توصیه می کنم تا بادام زمینی را در کنار کشمش مصرف کنید.جالب است بدانید فروش کشمش عمده در کنار بادام زمینی بیشترین محبوبیت را دارد.

به آرامی چند “گیاه آزمایشی” را از مکان های مختلف باغ خود بکشید تا خوشه ها را بررسی کنید و تأیید کنید که بادام زمینی شما کاملاً بالغ شده است. دانه های رسیده باید دارای پوسته های خشک و رگبردار پر از هسته باشند. هر گونه کثیفی اضافی را از بین ببرید و خوشه های بادام زمینی را حدود یک هفته آویزان کنید تا خوب شود. پس از خشک شدن، می توانید دانه ها را بشویید و از شاخ و برگ جدا کنید. اجازه دهید یک هفته دیگر بادام زمینی خشک شود و خشک شود و برای خوردن آماده می شود، چه خام یا بو داده.

5/5 - (1 امتیاز)