آموزش کامل طرز تهیه خورش ونوشک پسته کوهی خوشمزه کرمانشاه
آموزش کامل طرز تهیه خورش ونوشک پسته کوهی خوشمزه کرمانشاه

طرز تهیه خورش ونوشک خورش ونوشک یکی از انواع خورش های سنتی و اصیل ایرانی است که اصالت آن به شهر کرمانشاه بر می گردد. ونوشک یک نوع پسته کوهی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد خواص بیشماری نیز برای بدن دارد. مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ […]

طرز تهیه خورش ونوشک

خورش ونوشک , طرز تهیه خورش ونوشک , دستور پخت خورش ونوشک

خورش ونوشک یکی از انواع خورش های سنتی و اصیل ایرانی است که اصالت آن به شهر کرمانشاه بر می گردد. ونوشک یک نوع پسته کوهی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد خواص بیشماری نیز برای بدن دارد.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش ونوشک تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش ونوشک با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
گوجه فرنگی۲ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
ونوشک۲۰۰ گرم
زعفران دم کردهبه اندازه کافی
رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش ونوشک

ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید سپس به همراه کمی روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب تفت دهید. وقتی پیاز نرم شد کمی زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با ادویه ها مخلوط شود.

در گام بعدی گوشت را به صورت قورمه ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. گوشت را کمی تفت دهید تا سرخ شود سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید.

درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت بپزد. در گام بعدی ونوشک را با کمی روغن تفت دهید تا کمی سرخ شود سپس زمانیکه گوشت نرم شد ونوشک را به قابلمه اضافه کنید. بهتر است ونوشک را از قبل در آب بخیسانید تا کمی نرم شود.

در گام بعدی پوست گوجه فرنگی ها را به آرامی جدا کنید سپس به صورت ریز خرد کنید. پس از اینکه گوشت و ونوشک به طور کامل پختند گوجه فرنگی را به همراه زعفران دم کرده ، نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد. خورش که جا افتاد به همراه برنج سرو کنید.

خورش ونوشک با مرغ

خورش ونوشک را علاوه بر گوشت قرمز با گوشت مرغ هم می توانید تهیه کنید. برای تهیه این خورش با مرغ می توانید از تکه های مرغ مثل ران یا سینه استفاده کنید یا اینکه مرغ را مانند گوشت خورشتی به صورت قیمه ای خرد کنید و به خورش اضافه کنید.


همچنین ببینید :

خورش قیمه | خورش متنجن | خورش فسنجون | خورش خلال

4.7/5 - (3 امتیاز)