آموزش کامل طرز تهیه ذرت مکزیکی اصل بیرونی با قارچ و پنیر در منزل
آموزش کامل طرز تهیه ذرت مکزیکی اصل بیرونی با قارچ و پنیر در منزل

طرز تهیه ذرت مکزیکی ذرت مکزیکی یکی از میان وعده های پر طرفدار میان ایرانیان است. جالب است بدانید که ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود با ذرت مکزیکی که در مکزیک تهیه می شود متفاوت است. در ادامه با طرز تهیه ذرت مکزیکی با می پاتوق همراه باشید. مواد لازم ذرت مکزیکی […]

طرز تهیه ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی , طرز تهیه ذرت مکزیکی , دستور پخت ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی یکی از میان وعده های پر طرفدار میان ایرانیان است. جالب است بدانید که ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود با ذرت مکزیکی که در مکزیک تهیه می شود متفاوت است. در ادامه با طرز تهیه ذرت مکزیکی با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم ذرت مکزیکی
کنسرو ذرت۱ عدد
کره گیاهی۳۰ گرم
قارچ خرد شده۵۰ گرم
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری
آبلیموی تازه۱ قاشق سوپخوری
سس مایونزدر صورت تمایل
فلفل سیاهبه میزان لازم
پنیر پیتزادر صورت تمایل

طرز تهیه ذرت مکزیکی

برای تهیه ذرت مکزیکی مخصوص در ابتدای کار قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و همراه کره گیاهی کمی تفت می دهیم ،

سپس کنسرو ذرت را به قارچ ها می افزاییم و به مدت پنج دقیقه درب ظرف را می بندیم تا ذرت ها کاملا داغ شوند.

موادمان را به داخل ظرف دیگری می ریزیم و اجازه می دهیم کمی خنک شوند.کره ، پودر سیر ، پودر آویشن ، فلفل سیاه ، مایونز ، پنیر پیتزا و آبلیمو را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

ذرت مکزیکی ما اماده سرو است. دقت داشته باشید که ذرت مکزیکی به صورت نیمه گرم سرو می شود و نباید کره زمانی که مواد داغ است اضافه شود،چرا که کره از مواد جدا می شود.

می توانیم مقداری سس سفید هم بصورت اضافه داشته باشیم تا هنگام سرو روی ذرت مکزیکی بریزیم و از طعمش لذت بیشتری ببریم.

برخی در ذرت مکزیکی از کالباس مارتادلا هم استفاده می کنند که طعم خاصی به این پیش غذای خوشمزه می دهد ، در صورت تمایل می توانید با کالباس های دیگر هم تست کنید.

تاریخچه ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی از خوردنی‌های بسیار پرطرفدار در سراسر کشور مکزیک است که توسط دکه‌ها و مغازه‌های فروشندهٔ ذرت عرضه می‌شود.

در مکزیک ذرت مکزیکی از دانه‌های پخته شدهٔ ذرت در آب جوش، به همراه نمک، پیاز، گیاهی به نام چای مکزیکی و سایر ادویهٔ گیاهی معطر تهیه می‌شود

که بنا بر ذائقه به آن آب لیموترش، سس مایونز، فلفل تند و پنیر رنده شده نیز افزوده می‌گردد.

در ایران نیز ذرت مکزیکی از تنقلات پرطرفدار است که در کیوسک‌های مخصوصی به صورت تازه به فروش می‌رسد. با این که این خوردنی با نام ذرت مکزیکی در ایران شناخته شده

و فروخته می‌شود، ولی طرز تهیهٔ آن در ایران متفاوت است، به این صورت که در دستور پخت آن عموماً قارچ، پودر آویشن به‌کار می‌رود.

عرضهٔ ذرت‌ مکزیکی در ایران از ابتکارات مجید بحرینی فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی است. به گفتهٔ وی: «تنها کشوری که در جهان مردم آن از این ذرت بسیار استفاده می‌کنند،

کشور مکزیک است و به علت این که شیوهٔ استفاده از آن در ایران بسیار شبیه به کشور مکزیک است در بین مردم با عنوان ذرت مکزیکی شناخته شده‌است.

بعضی ها از ذرت پخته شده به سبک مکزیکی در انواع سالادها مانند سالاد فصل و یا سالاد ماکارونی نیز استفاده می کنند که طعم جالبی نیز دارد.


پیشنهاد مدیر : سوپ ذرت مکزیکی » سوپ ذرت

3.7/5 - (545 امتیاز)