آموزش کامل طرز تهیه سمبوسه جنوبی خوشمزه و سالم با نان لواش
آموزش کامل طرز تهیه سمبوسه جنوبی خوشمزه و سالم با نان لواش

طرز تهیه سمبوسه سمبوسه یکی از غذاهای خوشمزه جنوبی است که طرفداران بسیار دارد. این غذای خوشمزه بیشتر اوقات در کنار فلافل سرو می شود. به دلیل محبوبیت بالای این غذا امروزه در گوشه و کنار تمام شهرها می توانید دکه های سمبوسه فروشی را مشاهده کنید. در ادامه با طرز تهیه سمبوسه با می […]

طرز تهیه سمبوسه

سمبوسه , طرز تهیه سمبوسه , دستور پخت سمبوسه

سمبوسه یکی از غذاهای خوشمزه جنوبی است که طرفداران بسیار دارد. این غذای خوشمزه بیشتر اوقات در کنار فلافل سرو می شود. به دلیل محبوبیت بالای این غذا امروزه در گوشه و کنار تمام شهرها می توانید دکه های سمبوسه فروشی را مشاهده کنید. در ادامه با طرز تهیه سمبوسه با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم سمبوسه
سیب زمینی پخته شده۲ عدد
جعفری خرد شدهبه میزان لازم
نان لواش نرمیک بسته
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه

برای تهیه سمبوسه ابتدا سیب زمینی ها را پخته و آنها را با گوشت کوب له کنید. سپس جعفری خرد شده و نمک و فلفل را به سیب زمینی ها اضافه کنید.

نان را به صورت مستطیل ببرید و در گوشه چپ آن مقداری از مواد را بگذارید. د سپس گوشه نان را روی مواد برگردانید و آن را به شکل یک مثلث دربیاورید و خوب سفت کنید تا مواد داخلش بیرون نریزد.

و در آخر آن را داخل ماهیتابه بگذارید تا سرخ شود بعد برگردانید تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود. با سس مخصوص سمبوسه که در همین دستور قرار داده ایم سرو کنید و لذت ببرید.

مواد لازم سس سمبوسه
رب گوجه فرنگی۱ قوطی کوچک
فلفل سبز تند۱ پیمانه
سیر۱ پیمانه
سرکه سفیدبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سس سمبوسه

برای تهیه سس سمبوسه رب گوجه را داخل قابلمه ریخته سرکه را اضافه کرده به مقداری که رب کمی شل شود سپس روی حرارت ملایم قرار داده تا کمی بجوشد و بوی خامی رب گرفته شود.

فلفل سبز و سیر را خیلی ریز خورد کرده و به مواد اضافه می کنیم کمی نمک هم زده ومی گذاریم مواد کمی بجوشد . سس کمی که غلیظ شد از روی حرارت برمی داریم.

در کنار سمبوسه قرار می دهیم تا در زمان سرو روی غذا بریزیم و از طعم آن لذت بیشتری ببریم. یک نوع سس دیگر هم با انبه برای سمبوسه تهیه می شود که با نام سس انبه شناخته می شود. برای تهیه این سس باید از رب یا عصاره انبه استفاده شود.


پیشنهاد مدیر : فلافل » کوبه » سمبوسه مرغ » لازانیا

3.9/5 - (125 امتیاز)