آموزش کامل طرز تهیه خمیر فوندانت برای تزیین و روکش روی کیک
آموزش کامل طرز تهیه خمیر فوندانت برای تزیین و روکش روی کیک

آموزش کامل طرز تهیه خمیر فوندانت برای تزیین و روکش روی کیک آموزش شیرینی پزی و دستور تهیه خمیر فوندانت برای تزیین کیک تولد مواد لازم خمیر فوندانت ¤ پودر قند :•: ۱۵۰ گرم ¤ ¤ پودر ژلاتین :•: ۱ قاشق غذا خوری ¤ ¤ گلوکز مایع :•: ۱ قاشق غذا خوری ¤ ¤ گلیسیرین خوراکی :•: یک و […]

آموزش کامل طرز تهیه خمیر فوندانت برای تزیین و روکش روی کیک

خمیر فوندانت,طرز تهیه خمیر فوندانت,خمیر فوندانت آماده

آموزش شیرینی پزی و دستور تهیه خمیر فوندانت برای تزیین کیک تولد

مواد لازم خمیر فوندانت

¤ پودر قند :•: ۱۵۰ گرم ¤

¤ پودر ژلاتین :•: ۱ قاشق غذا خوری ¤

¤ گلوکز مایع :•: ۱ قاشق غذا خوری ¤

¤ گلیسیرین خوراکی :•: یک و نیمقاشق غذا خوری ¤

¤ آب :•: ۲ قاشق غذا خوری ¤

¤ وانیل :•: ۱ قاشق چای خوری ¤

کیک یزدی , طرز تهیه کیک یزدی خوشمزه , دستور پخت کیک یزدی یا کیک فنجانی

خمیر فوندانت,طرز تهیه خمیر فوندانت شف طیبه,خمیر فوندانت کیک

آموزش شیرینی پزی و دستور تهیه خمیر فوندانت برای تزیین کیک

طرز تهیه خمیر فوندانت

ابتدا پودر قند رو الک کنید . پودر قند باید به اندازه ای باشه که دانه های پودر قند زیر انگشتان حس نشود . پودر ژلاتین را با آب مخلوط می کنیم . گلوکز اضافه می کنیم . گلوکز برای کشدار شدن خمیر استفاده می شه گلیسیرین خوراکی اضافه می شود .

مواد را روی بخار کتری قرار می دهیم یا می توانید داخل مکروفر بگذارید. یک دقیقه زمان بدهید اگه شفاف شد که خوبه وگرنه باز هم زمان بدهید تا مایع شفافی بدست بیاد . مایع باید کاملا” شفاف بشه . اگه دانه های ژلاتین کاملا حل نشوند مایع ما شفاف نخواهد شد و بعدا داخل خمیر این دانه ها دیده می شوند .

وقتی محلول کمی سرد شد پودر قند رو کم کم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم . مخلوط کردنش کمی سخته چون عین چسب می ماند . از اینجا به بعد دیگه باید ورزش مچ و انگشت ها رو شروع کنیم . باید انقدر ورز بدهیم که خمیرمون نرم شود و در عین حال حالت چسبناکی نداشته باشد .

من از طعم پودر ژلاتین خیلی خوشم نمی آد بخاطر همین کمی وانیل همراه با پودر قند به خمیرم اضافه کردم . خمیر فوندانت آماده شد .

برای اینکه خمیرمان را رنگی کنیم از رنگ های ژله ای ویلتون استفاده می کنیم .یک خلال دندون برداشته و یکی دوبار خلال دندون رو رنگی کرده و به خمیر منتقل می کنیم و ورز می دهیم در صورتیکه کمرنگ بود باز هم رنگ اضافه می کنیم .

موقع رنگی کردن خمیر فوندانت ممکنه با ورز دادن ، خمیر فوندانت دوباره چسبنده بشه برای اینکار پودر قند نیاز دارید ( بغیر از مقدار ۱۵۰ گرمی که در دستور آمده ) . پس پودر قند کنار دستتان باشه و هر وقت حس کردید با ورز دادن خمیر به دستتان می چسبد ان را به پودر قند آغشته کنید.

همینطور گلیسیرین برای جلوگیری از چسبندگی خمیر به دست هست پس گلیسیرین هم کنار دستتان باشد به ازای هر سه بار پودر قند یکبار گلیسیرین به خمیر بزنید

من این مقدار خمیر رو به شش قسمت تقسیم کردم و برای این یه تکه خمیر قرمز که می بینید هر دفعه به اندازه یکی دو قطره گلیسیرین اضافه می کردم. یکی دیگر از خوبی های گلیسیرین اینه که رنگ پذیری را راحت تر می کند .

کیک تولد , طرز تهیه کیک تولد ساده , دستور پخت کیک تولد خانگی

oldv t,knhkj,خمیر فوندانت مامی سایت,طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو,خمیر فوندانت خانم طوروسیان

نکاتی در تهیه خمیر فوندانت

موقعی که خواستید خمیر را با وردنه باز کنید ممکنه سفت بودن خمیر کار را برایتان سخت کند . برای اینکار خمیرتان را اندازه چند ثانیه داخل مکروفر بگذارید و قدرت ۱۰۰٪ بهش بدهید.

بستگی به بزرگی و کوچکی خمیر دارد از زمان کم شروع کنید و اگه دیدید باز هم نیاز دارد زمان را افزایش بدهید. اگه خمیر چسبنده شد با کمی پودر قند ورز بدهید.

همیشه موقعی که خواستین خمیر را با وردنه باز کنید روی میز کارتون پودر قند بپاشید . از چسبندگی خمیر به سطح کار جلوگیری می کند . با ترکیب رنگ ها می توانیم به رنگ مورد نظرمون برسیم مثلا برای اینکه رنگ طوسی را درست کنم از دو رنگ بنفش و زرد استفاده کردم .

برای اینکه خمیر خشک نشود آنها را داخل نایلون فریزر قرار بدهید و داخل یخچال بگذارید . اگه مدت طولانی تری می خواهید نگه دارید ، می توانید خمیرها را بگذارید داخل فریزر و هر وقت خواستید ازشون استفاده کنید خمیر را بگذارید داخل مابکروفر تا نرم شود.

جدیدترین نوع کیک تولد توسط خمیر فوندانت تهیه می شوند که می توانید روی کیک تولد جزئی ترین اشکال را هم درست کنید.

خمیر پیتزا,طرز تهیه خمیر پیتزا,خمیر پیتزا بدون مخمر,خمیر پیتزا ایتالیایی,خمیر پیتزا فوری,خمیر پیتزا سریع

آموزش کامل طرز تهیه خمیر فوندانت برای تزیین و روکش روی کیک

3.9/5 - (351 امتیاز)