آموزش طرز تهیه ژله خرده شیشه موزاییکی خوشمزه و مخصوص برای مجالس
آموزش طرز تهیه ژله خرده شیشه موزاییکی خوشمزه و مخصوص برای مجالس

آموزش طرز تهیه ژله خرده شیشه موزاییکی خوشمزه و مخصوص برای مجالس آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله شیشه خرده خوشمزه و مجلسی مواد لازم ژله خرده شیشه آب جوش :•: ۳ لیوان آب سرد :•: ۳ لیوان ژله آلوورا :•: ۲ بسته بستنی وانیلی :•: دو لیوان پودر ژله رنگی :•: به تعداد […]

آموزش طرز تهیه ژله خرده شیشه موزاییکی خوشمزه و مخصوص برای مجالس

ژله خرده شیشه,طرز تهیه ژله خرده شیشه,ژله خرده شیشه شفاف,ژله خرده شیشه با پور ژلاتین

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله شیشه خرده خوشمزه و مجلسی

مواد لازم ژله خرده شیشه

آب جوش :•: ۳ لیوان

آب سرد :•: ۳ لیوان

ژله آلوورا :•: ۲ بسته

بستنی وانیلی :•: دو لیوان

پودر ژله رنگی :•: به تعداد دلخواه

ژله بستنی,طرز تهیه ژله بستنی,دستور ژله بستنی ساده,ژله بستنی چند رنگ

ژله خرده شیشه,طرز تهیه ژله خرده شیشه,ژله خرده شیشه با بستنی,ژله خرده شیشه با شیر عسلی

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله شیشه خرده خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ژله خرده شیشه

برای تهیه ژله خرده شیشه ابتدا پودر ژله ها را یکی یکی با یک لیوان آب جوش داخل شیرجوش با حرارت کم حل می کنیم.گرما باعث میشود ذرات پودر کاملا در آب حل شوند.

سپس در ظرف های جداگانه با یک لیوان آب سرد مخلوط کرده و داخل یخچال میگذاریم تا سفت شوند. بهتر است جای یک لیوان آب سرد ۲/۳ لیوان آب سرد بریزید چون زودتر میبندد و سفت تر میشود.

وقتی ژله ها آماده شد آنها را با چاقو به شکل مکعب های نامنظم برش میدهیم و داخل ظرف ژله مان میریزیم. بهتر است ظرف را کمی نم دار کنیم و از چند ساعت قبل داخل فریزر بگذاریم چون موقع درآوردن یخ ها آب شده و مانع چسبیدن ژله به ظرف میشود.

ژله آلوورا را در آب جوش حل کرده و این بار به جای آب سرد از دو لیوان بستنی استفاده میکنیم. بستنی را باید نیم ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج کرد تا شل شود. نکته مهم این است که بستنی نه باید بیش از حد شل باشد و نه سفت.

همینکه کمی روان باشد و بتوانید با چنگال آن را هم بزنید کافیست. و فراموش نکنید که منظور از دولیوان بستنی، بستنی شل شده است. کمی از ژله بستنی را داخل ظرف میریزیم و ظرف را داخل یخچال قرار میدهیم تا ژله های کف فیکس شوند بعد از آن دوباره ظرف را خارج کرده و کمی دیگر ژله میریزیم

 بهتر است این کار را در ۳ تا ۴ مرتبه انجام دهید تا ژله ها کاملا فیکس شوند. بعد از بسته شدن ژله را از قالب خارج کرده و برای سرو آماده میکنیم

ترامیسو,طرز تهیه ترامیسو,تیرامیسو شف طیبه,تیرامیسو چیست,دسر تیرامیسو ایرانی

ژله خرده شیشه ای,ژله خرده شیشه شف طیبه,ژله خرده شیشه گلدار,Cgi ovni adai

نکاتی برای تهیه ژله خرده شیشه با ژلاتین

بهتر است به جای استفاده از ژله آلوئه ورا و بستنی از شیر عسل و پودر ژلاتین استفاده کنیم تا ژله خرده شیشه خوشمزه تری داشته باشیم البته اضافه کردن مقداری گلاب در خوشمزه تر شدن بسیار موثر است.

حتما و حتما قالب را چرب کرده و ۱۵دقیقه در فریزر قرار دهید تا هنگام جدا کردن ژله مشکلی نداشته باشید. در صورت تمایل ژله ها را بعد از بسته شدن قالب بزنید تا ژله خرده شیشه زیباتری داشته باشید.

تهیه این ژله با ژله پایه آلوئه ورا بدون شیر و به صورت بی رنگ نیز بسیار شکیل خواهد بود البته در این صورت بهتر است ژله ها حتما قالب زده شوند.

برای ژله شیشه خرده قالبی به شکل گل دار یا هر چیز دیگر باید از قالب های آماده پلاستیکی استفاده نمایید. این ژله یکی از مجلسی ترین دسرهای ایرانی است.

طرز تهیه شیر برنج , شیر برنج مجلسی , شیر برنج افغانی خوشمزه

آموزش طرز تهیه ژله خرده شیشه موزاییکی خوشمزه و مخصوص برای مجالس

3.9/5 - (126 امتیاز)