آموزش طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ خوشمزه با گوشت چرخ کرده
آموزش طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ خوشمزه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ اشترودل گوشت و قارچ یکی از غذاهای مجلسی است که می توانید برای مهمانی های مهم و خاص خود تهیه کنید. این غذا وقت زیادی نیاز دارد و یک غذای گران محسوب می شود. در ادامه با طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ با می پاتوق همراه باشید. مواد […]

طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ

اشترودل گوشت و قارچ,طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ,دستور پخت اشترودل گوشت و قارچ

اشترودل گوشت و قارچ یکی از غذاهای مجلسی است که می توانید برای مهمانی های مهم و خاص خود تهیه کنید. این غذا وقت زیادی نیاز دارد و یک غذای گران محسوب می شود. در ادامه با طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم اشترودل گوشت و قارچ
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
قارچ۵۰۰ گرم
پنیر موتزارلا۲۵۰ گرم
کره۶۰ گرم
آرد گندم۴۵۰ گرم
روغن مایع۱۰۰ گرم
شیر۱۲۵ میلی لیتر
پیاز۲ عدد متوسط
تخم مرغ۱ تا دو عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق سوپخوری
شکر۲ قاشق سوپخوری
نمک برای خمیر۱ قاشق چای خوری
مایه ی خمیر۲ قاشق چایخوری
بهبود دهنده۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

اشترودل گوشت و قارچ,طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ,دستور پخت اشترودل گوشت و قارچ

طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ

برای تهیه اشترودل گوشت ابتدا مایه ی خمیر را با مقداری شیر ولرم و یک قاشق سوپ خوری شکر مخلوط کنید و بگذارید عمل بیاید. سپس روغن مایع و تخم مرغ را با هم ترکیب نموده، بهبود دهنده را نیز بیفزایید. آرد را کم کم اضافه نمایید تا خمیر درست شود.

خمیر را مقداری ورز بدهید، روی آن را به روغن مایع آغشته کنید و در ظرف قرار دهید؛ در ظرف را با دستمال حوله ای بپوشانید تا حجم خمیر دو برابر شود. روی میز را آرد بپاشید.

خمیر را با وردنه، به قطر نیم سانتی متر باز کنید و به صورت مستطیل ۱۰ در ۲۰ درآورید. مواد گوشتی را آماده نمایید. پیاز رنده شده را به مدت ۴ دقیقه تفت داده، گوشت چرخ کرده را به آن بیفزایید.

بعد از آن که رنگ گوشت کاملاً تغییر کرد، قارچ، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. سپس رب گوجه فرنگی را به آن بیفزایید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا مواد پخته شوند.

مواد را روی خمیر پهن کنید و سطح آن را با پنیر موتزارلا رنده شده بپوشانید. بعد روی مواد را با یک لایه ی دیگر خمیر بپوشانید.

در آخر روی خمیر دوم را با کارد چند چاک موازی دهید و روی آن را با روغن مایع یا کره چرب کنید. سپس به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه ی وسط فر با حرارت ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد تا ۲۰۰ درجه و یا ۴۰۰ درجه ی فارنهایت قرار دهید.


پیشنهاد مدیر : پیتزا فوری با نان تست » کوردن بلو با پنیر چدار » لازانیا » پیتزا مخلوط

3.7/5 - (83 امتیاز)