طرز تهیه ته چین مرغ ساده و دستور ته چین مرغ مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه ته چین مرغ ساده و دستور ته چین مرغ مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه ته چین مرغ آموزش آشپزی و دستور تهیهته چین ساده با مرغ مجلسی و خوشمزه در منزل مواد لازم ته چین مرغ ساده :≡: برنج :≡: ۵ پیمانه :≡:  :≡: ماست :≡: ۲ پیمانه :≡:  :≡: روغن :≡: ¾ پیمانه :≡:  :≡: زرده تخم مرغ :≡: ۳ عدد :≡:  :≡: زعفران دم کرده […]

طرز تهیه ته چین مرغ

ته چین مرغ , طرز تهیه ته چین مرغ ساده , دستور تهیه و مواد لازم ته چین مرغ مجلسی

آموزش آشپزی و دستور تهیهته چین ساده با مرغ مجلسی و خوشمزه در منزل

مواد لازم ته چین مرغ ساده

:≡: برنج :≡: ۵ پیمانه :≡: 

:≡: ماست :≡: ۲ پیمانه :≡: 

:≡: روغن :≡: ¾ پیمانه :≡: 

:≡: زرده تخم مرغ :≡: ۳ عدد :≡: 

:≡: زعفران دم کرده :≡: به مقدار کافی :≡: 

:≡: نمک و فلفل :≡: به مقدار کافی :≡: 

:≡: مرغ پخته خرد شده :≡: در صورت تمایل:≡:

غذای خوشمزه با مرغ , غذای خوشمزه و سریع با مرغ , غذاهای خوشمزه با مرغ

ته چین مرغ , طرز تهیه ته چین مرغ ساده , دستور تهیه و مواد لازم ته چین مرغ مجلسی

آموزش آشپزی و دستور تهیه ته چین ساده با مرغ مجلسی و خوشمزه در منزل

طرز تهیه ته چین مرغ ساده

برای تهیه ته چین ابتدا برنج را خوب تمیز کرده و چند بار می شوییم، تا آب برنج کامل زلال شود و با آب و نمک برای چند ساعتی می گذاریم خیس بخورد ( نسبت به نوع برنج ).

قابلمه مناسبی را تا نیمه آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. آب و نمک برنج را خالی می کنیم و برنج را در قابلمه آب جوش ریخته و با کفگیر به آرامی هم می زنیم و اجازه می دهیم برنج بپزد تا مغز آن نرم شود.

هر از گاهی کف موجود بر روی آب برنج را می گیریم. ۱ تا ۲ قاشق روغن درون برنج در حال جوشیدن می ریزیم ، سپس برنج را آبکش می کنیم و مقداری آب ولرم روی آن می ریزیم تا شوری و لیزی آن گرفته شود. روغن را با ۱ پیمانه آب داغ می کنیم. نصف آن را برای روی برنج برداشته و بقیه آن را در ظرف دم کردن برنج می ریزیم.

ماست را به همراه زرده تخم مرغ ، زعفران دم شده و نمک و فلفل خوب مخلوط می کنیم. هر بار به اندازه ۲ یا ۳ کفگیر برنج را با مایه فوق مخلوط می کنیم و ته ظرفی که برای درست کردن ته چین انتخاب کرده ایم، می ریزیم و با پشت قاشق فشار می دهیم تا برنج ها به هم بچسبند و سطح روی آن را صاف می کنیم. بقیه آب و روغن را روی برنج ریخته و درب ظرف را می گذاریم.

ظرف برنج را به مدت ۱ ساعت در فر با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا ته ظرف کامل بسته و طلایی شود. در اواخر دم کشیدن و زمانی که ته چین پخته شد (حدود ۲۰ دقیقه آخر) درب ظرف را بر می داریم تا روی ته چین هم طلایی شود.

در صورت نبودن فر، ظرف ته چین را روی حرارت تند قرار می دهیم و وقتی بخار برنج در آمد، بقیه آب و روغنی که درست کرده بودیم را روی برنج می دهیم و روی در ظرف، دم کنی می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم و ظرف برنج را روی شعله پخش کن قرار می دهیم تا ته چین به آرامی دم بکشد. با زرشک و خلال پسته می توانیم تزیین ته چین را آغاز کنیم.

تزیین ته چین , تزیین ته چین مرغ , تزیین ته چین قالبی

ته چین مرغ ساده

3.8/5 - (152 امتیاز)