آموزش طرز تهیه سوپ ذرت خوشمزه و دستور سوپ ذرت با شیر
آموزش طرز تهیه سوپ ذرت خوشمزه و دستور سوپ ذرت با شیر

طرز تهیه سوپ ذرت آموزش آشپزی و دستور تهیه سوپ ذرت شیری خوشمزه مواد مورد نیاز برای سوپ ذرت «« کره بی نمک :: ۴ قاشق غذاخوری »» «« پیاز سفید شیرین :: نصف پیمانه »» «« ذرت تازه :: پیمانه »» «« شکر :: نصف قاشق غذاخوری »» «« شیر :: ۲ الی ۳ […]

طرز تهیه سوپ ذرت

سوپ ذرت , طرز تهیه سوپ ذرت خوشمزه , دستور پخت سوپ ذرت

آموزش آشپزی و دستور تهیه سوپ ذرت شیری خوشمزه

مواد مورد نیاز برای سوپ ذرت

«« کره بی نمک :: ۴ قاشق غذاخوری »»

«« پیاز سفید شیرین :: نصف پیمانه »»

«« ذرت تازه :: پیمانه »»

«« شکر :: نصف قاشق غذاخوری »»

«« شیر :: ۲ الی ۳ پیمانه »»

«« جوز هندی رنده شده :: ¼ قاشق چایخوری »»

سوپ شیر , طرز تهیه سوپ شیر , دستور پخت سوپ شیر و خامه

سوپ ذرت , طرز تهیه سوپ ذرت خوشمزه , دستور پخت سوپ ذرت

طرز تهیه سوپ ذرت

برای تهیه سوپ ذرت ابتدا یک ماهیتابه متوسط را بر روی اجاق گاز قرار داده و شعله اجاق را بر روی حالت متوسط رو به کم تنظیم نمایید و کره را داخل تابه بریزید سپس اقدام به آب کردن کره نمایید.

پیازهای خرد شده  را بمدت ۵-۳ دقیقه در کره تفت دهید . پیازها نباید طلایی گردند. سه و نیم پیمانه ذرت را به پیازها اضافه نموده  و مقداری نمک بر روی آن بپاشید.

در این مرحله استفاده از ادویه ها ی خوب موجب مشخص شدن طعم ذرت می شود. ذرت ها را بمدت ۷-۵ دقیقه تفت دهید. حواستان باشد ذرت ها طلایی نگردد.

حالا ۱ قاشق غذا خوری شکر را به مخلوط ذرت و پیاز اضافه نمایید. در یک ماهی تابه متوسط دو پیمانه از شیر را ریخته و بر روی حرارت ملایم گذاره تا شیر گرم شود .

مخلوط ذرت و پیاز تفت داده شده را به شیر گرم اضافه نمایید. مخلوط فوق را بر روی حرارت گذارده تا نم نم بجوش آید.

پس از پختن ذرت ها آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کاملا  خنک شود. پس از اینکه مخلوط فوق سرد شد آن را در مخلوط کن بریزید و پوره نمایید.

پوره را از یک صافی سیمی ریز رد نمایید. مایع رد شده از صافی را در داخل ماهی تابه ریخته و بر روی حرارت ملایم بگذارید. جوز هندی را رنده نموده و به این مایه اضافه نمایید.

برای به قوام آمدن سوپ ۱ پیمانه شیر باقی مانده را گرم نموده و کم کم به سوپ اضافه نمایید تا به غلظتی که می خواهید برسد.

کمی از سوپ را چشیده و میزان نمک آن را امتحان کنید و ۱ قاشق شکر باقی مانده را اضافه نمایید. سوپ را در ظرفی که می خواهید سرو نمایید ریخته و رویش را با مقداری جوز هندی و نصف فنجان ذرت باقی مانده تزیین نمایید.

طرز تهیه سوپ قارچ و جو , دستور پخت سوپ قارچ و جو , سوپ قارچ و جو با شیر

4/5 - (24 امتیاز)