آموزش کامل طرز تهیه شله زرد مخصوص نذری مجلسی و خوشمزه
آموزش کامل طرز تهیه شله زرد مخصوص نذری مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه شله زرد شله زرد یکی از دسرهای معروف کشورمان است که بیشتر در زمان هایی که ایام و مراسمات مذهبی وجود دارد پخته می شود و به صورت نذری بین مردم پخش می شود. در ادامه با طرز تهیه شله زرد با می پاتوق همراه باشید. مواد لازم شله زرد برنج ۲ پیمانه […]

طرز تهیه شله زرد

شله زرد , طرز تهیه شله زرد , دستور پخت شله زرد

شله زرد یکی از دسرهای معروف کشورمان است که بیشتر در زمان هایی که ایام و مراسمات مذهبی وجود دارد پخته می شود و به صورت نذری بین مردم پخش می شود. در ادامه با طرز تهیه شله زرد با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم شله زرد
برنج۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
آب۳ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
 زعفران۱ قاشق چایخوری
هل و گلاببه مقدار دلخواه

طرز تهیه شله زرد

برای تهیه شله زرد ابتدا برنج را می شوییم . قابلمه را پر از آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم. سپس برنج را داخلش می ریزیم و به صورت پیوسته هم میزنیم تا برنج نرم شود.

بعد از اینکه برنج نرم شد ، کره ، هل و زعفران را به برنج اضافه می کنیم. زمانی که برنج به میزان مناسب نرم شد و زیر دندان نماند ، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم.

در این مرحله برای طعم و بوی شله زرد گلاب را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شله زرد سرد شود. سپس آن را در ظرف کشیده و با دارچین ، خلال پسته ، بادام و گردو شله زرد را تزیین می کنیم.

نکاتی درباره تهیه شله زرد

برای داشتن بهترین رنگ هیچ موقع زعفران را مستقیم داخل ظرف شله زرد نریزید ، زعفران را ابتدا در آب جوش حل کنید ، سپس آنرا در داخل ظرف شله زرد بریزید.

توجه داشته باشید که زعفران حل شده را قبل از اضافه کردن شکر داخل شله زرد بریزید . اگر شکر را قبل از زعفران داخل شله زرد بریزید ، لعاب شکر باعث می شود تمام دانه های برنج به صورت یکنواخت رنگ نگیرند.

شله زرد هم مانند حلیم از غذاهای محبوب ایرانیان در ایام ماه مبارک رمضان محسوب می شود که به صورت نذری پخت و میان مردم پخش می شود.


پیشنهاد مدیر : فرنی » فرنی سیب » کاچی » شیربرنج

3.9/5 - (197 امتیاز)