در این شهر عجیب مردگان نمی‌خوابند
در این شهر عجیب مردگان نمی‌خوابند

وقتی برای اولین بار وارد این مکان می‌شویم شاید همان احساسی به ما دست دهد که زمان تماشای فیلم «یک شب با مردگان زنده» حس کردیم.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،  در دخمه سیسیل مرده‌ها با لباس‌های معمولی خود و با میخ طویله به دیوار آویزان شده‌اند. مرده‌هایی که در حال فساد و تباهی هستند از بالا شما را می‌نگرند، گویی که قصد ربودن شما را دارند و می‌خواهند که شما هم به آن‌ها بپیوندید.
دخمه حیرت‌انگیز سیسیل
یک اتفاق بسیار ساده باعث شد تا چندی پیش بزرگ‌ترین مجموعه مومیایی‌های عصر جدید کشف شود. این اتفاق در حالی افتاد که دخمه سیسیل ایتالیا گشوده شد و بازدیدکنندگان از این دخمه، نزدیک به ۸ هزار جسد مومیایی شده را کشف کردند که با میخ‌های درشت به دیوار آویخته شده بودند.

تفکیک اسکلت‌های ایستاده
باستان‌شناسان در بدو ورود به این مکان با اتاقی روبه‌رو شدند که از اسکلت‌های بی‌شمار انسان‌های ایستاده پر شده بودند. نکته قابل توجه آن بود که تمامی مومیایی‌ها بر اساس شغلی که داشتند کنار هم قرار گرفته بودند. آن‌ها در بدو ورود با اتاقی مربوط به دکترها، اتاقی مربوط به زنان، اتاقی مربوط به دختر‌های باکره و البته اتاقی نیز مخصوص کودکان روبه‌رو شدند. باستان‌شناسان پی‌بردند این اجساد که به‌طور طبیعی مومیایی شده‌اند مربوط به مراسمی هستند که در نوع خود بی‌نظیر است.

قدیمی‌ترین جنازه در این مقبره
قدیمی‌ترین جسدی که در این مقبره وجود دارد به راهبه سیلوسترو گابیو تعلق دارد که سال ۱۵۹۹ مرده است. باستان‌شناسان او را باعث جمع شدن این همه مومیایی کنار هم می‌دانند. او معتقد بود هوای خشک می‌تواند مومیایی طبیعی در انسان‌ها ایجاد کند و البته زندگی آن‌ها دائمی شود. به همین علت جنازه‌ها را از دیوار آویزان می‌کرد تا مایعات درون بدن آن‌ها به‌تدریج خارج شود. سال‌ها بعد، جنازه‌هایی را با سرکه می‌شست که مانند میوه‌های خشک شده تغییر حالت داده بودند و بعد از آن بود که لباس‌های مردگان را در حالت ایستاده به تن آن‌ها می‌پوشاند.

سرزمین مردگان
سرزمین مردگان در حالی در دخمه سیسیل ایتالیا کشف شده است که معروف‌ترین و عجیب‌ترین جسدی که در این صومعه قرار دارد، جسد دختربچه ۲ ساله‌ای به نام روزالیا لومباردو ملقب به زیبای خفته است که در سال ۱۹۲۰ به این صومعه تحویل داده شده است. جسد این دختربچه در تابوتی قرار دارد که در آن از شیشه است. چهره او بعد از گذشت سال‌ها همچنان طبیعی باقی مانده است.

5/5 - (1 امتیاز)