زیره چاشنی ثروت من در زندگی ام شد
زیره چاشنی ثروت من در زندگی ام شد
ثروتمندان، آرامش و تسلط را در لحظاتِ تردید و تصمیم گیری می یابند؛ افراد معمولی فقط به دنبالِ آرامش خاطر هستند وقتی مسائل سخت یا نامشخص می شوند بسیاری از افراد معمولی احساساتی و نگران می شوند

ثروتمندان، آرامش و تسلط را در لحظاتِ تردید و تصمیم گیری می یابند؛ افراد معمولی فقط به دنبالِ آرامش خاطر هستند وقتی مسائل سخت یا نامشخص می شوند بسیاری از افراد معمولی احساساتی و نگران می شوند، شروع تجارت و کار در حوزه زیره شغلی بود که ثروت و آرامش را به من هدیه کرد.

زیره سیاه کوهی

زیره سیاه کوهی

روش تهیه زیره سیاه کوهی کار بسیار آسانی است، ابتدا نیم لیتر آب را درون کتری ریخته و پس از جوش آمدن یک قاشق غذاخوری زیره را با اضافه نمایید پس از ۵ دقیقه جوشیدن، زیره را از روی شعله حرارت برداشته و در حالت سکون قرار دهید، می توانید این دمنوش را در میان وعده های مختلف مصرف نمایید.

زیره سیاه در بازار به نام زیره کوهی نیز معروف شده است، زیرا این محصول به صورت تمام ارگانیک در مناطق کوهستانی تولید شده و کشاورزان در فصول خاصی از سال برای برداشت زیره به مناطق کوهستانی می روند.

مهمترین تفاوت زیره سیاه با دیگر زیره ها عطر عالی و بی نظیر آن می باشد، از این رو شرکت های تولید کننده ادویه جات نیز از پودر زیره سیاه استفاده می‌نمایند.

پودر زیره سیاه از ارگانیک ترین نوع ادویه جات می باشد که برای از بین بردن بوی زهم گوشت نیز از آن استفاده می شود.

البته خواص زیره سیاه نیز بسیار فراوان است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای لاغری و تناسب اندام و داشتن وزن متعادل برای تمامی گروه های سنی حائز اهمیت می باشد.

متاسفانه امروزه در کشورهای اروپایی و آسیایی برای کاهش وزن جوانان اقدام به عمل های جراحی بسیار سخت نموده و گاها دیده شده است که برخی از افراد با استفاده از انواع قرص و داروی شیمیایی وزن خود را کاهش می دهند.

 اسانس زیره سبز

 اسانس زیره سبز

در غذا هایی که ما روزانه مصرف می کنیم مثل برنج، افزودن اسانس زیره سبز پخته طعم خاصی به غذای ما می دهد. این گیاه با وجود مقاومت فراوان در مقابل خشکسالی گیاه زیره مانند گوهری ارزشمند از دل خاک برمی آید و با ارزش نهادن به صنعت فرآوری می توانیم آن را به کشور هایی صادر کنیم که فاقد این محصول ارزشمند می باشند.

کشور عزیز ما ایران به دلیل دارا بودن از آب و هوای چهار فصل و خاک حاصلخیز حجم زیادی از این محصول را زیر کشت دارد و در سراسر جهان این ادویه جزء پر طرفدار ترین ادویه ها می باشد و در مصارف غذایی و طب سنتی از آن استفاده می شود.

این چاشنی جادویی جزء عضو لاینفک زندگی ما انسان ها می باشد و به علت وفور این محصول بر آن شده ایم تا هر شخص با عمده از این سایت تخفیف ویژه ای را برایش در نظر می گیریم. با توجه به نیاز تان بخرید و به زندگی خود این چاشنی پر خاصیت را اضافه کنید.

 زیره سبز صادراتی

 زیره سبز صادراتی

زیره سبز صادراتی پس طی مراحل اولیه بوجاری شدن به سیلوی دوم انتقال می یابد و توسط بالابر از سیلوی دوم به داخل دستگاه بوجاری صنعتی دوم ریخته می شود. این دستگاه دارای شش نوع الک می باشد. اولین الک در قسمت بالایی دستگاه قرار دارد و مش هایی برای جدا کردن تخم علف هرز دارد. الک دوم کاه هایی که در مرحله اول بوجاری گرفته نشده است را جدا می کنند.

الک سوم و چهارم مش های کوچک تری دارد و برای گرفتن کلش ریز تر به کار می رود. در آخر پاک شده وارد یک مخزن می شود. زیره پس از ورود به این مخزن کوچک قیف مانند توسط بالابر، بالا می رود و وارد مخزن دوقلو می شود که به دو دستگاه بوجاری در انتهای خط تولید متصل است. هر کدام از این دستگاه ها دارای الک هستند و بر اساس وزن دانه ها، دانه های سنگین را در یک سمت و دانه های بزرگتر در سمت دیگر قرار می گیرد.

سپس زیره های بوجاری شده در طی این دو مرحله وارد مخزنی می شود که در زیر آن کیسه هایی قرار دارد و عمل پر کردن آن انجام می شود. در آخر این کیسه ها به انبار منتقل می گردد. پس از آن نوبت به عرضه و ارائه این محصول در بازار می رسد. استان کرمان مرغوب ترین زیره بوجاری شده صنعتی جهان را دارا می باشد که به دلیل مرغوبیت بالای این محصول، زیره به کشور های دیگر صادرات می شود. سالانه اراضی زیادی به این منظور زیر کشت می رود.

5/5 - (1 امتیاز)