ماندن در ورامین موجب ثروت زیادم شد
ماندن در ورامین موجب ثروت زیادم شد
باغ کوچکی در ورامین داشتیم که در آن فقط خیار کشت می شد. خانواده ام به تهران عزیمت کردن و من در ورامین ماندم. چون حیفم می آمد باغ را بفروشیم

باغ کوچکی در ورامین داشتیم که در آن فقط خیار کشت می شد. خانواده ام به تهران عزیمت کردن و من در ورامین ماندم. چون حیفم می آمد باغ را بفروشیم. امروز گرچه ساکن تهرانم اما از همان باغ، با عرضه ی خیار و خیارشور ثروت زیادی دارم و آن باغ به علاوه باغ های دیگر هنوز منبع کشت و درآمد من هستند.

خیار

خیار

در کشورهای در حال توسعه، امکانات کمتری به عنوان ساختارهای کم هزینه در دسترس است که شرایط استرس زا زیادی را در تولید خیار گلخانه ای و بذر گوجه فرنگی ایجاد می کند و گلخانه‌ های با فناوری پیشرفته، که از محیطهای رشد بدون خاک استفاده می‌کنند.

گران‌تر از گلخانه‌های مبتنی بر خاک ارزان‌تر هستند مشکلات اصلی پیش روی تولید خیار گلخانه‌ای ممکن است شامل شور شدن و تخریب خاک، نیترات آب زیرزمینی باشد.

آلودگی و استرس گرمایی این مشکلات به موانع اصلی در تولید خیار گلخانه ای به ویژه تحت شرایط آب و هوایی در حال تغییر تبدیل شده اند و تغییرات ممکن است شامل افزایش CO2، دمای بالا، افزایش فراوانی دماهای شدید و تغییر الگوهای بارندگی باشد.

خیار ورامین

خیار ورامین

نه تنها ریشه خیار ورامین گلخانه ای بلکه تمامی خیارهای گلخانه ای دارای ریشی سطحی از خاک هستند و برای خاک باید سطح خاک را به یک سطح صاف و همواری تبدیل کرد و غنی از مواد غذایی است و خاک را باید برای کشت هم الارض کرد و در این امر ریشه یکساله آن را بر مبنای خاک نمونه آن می سنجند. خیارها همانند سیب قرمز خود به عنوان میوه ایی مجلسی و زیبا کارایی و کاربدر بالایی را ایفا می کنند و هم در انواع سالادها و دسرهای افرادی که دارای رژیم گیاهخواری هستند دیده می شوند. پس از این بابت در تمامی غذاها وجود دارد و به عنوان محصولی پرکاربرد تلقی خواهد شد. خیارها در طب سنتی ایرانی به عنوان طعم دهنده ها با مزاج سرد است و کسانی که مزاج گرمی دارند می توانند میوه مفیدی را برای خود تلقی کنند.

خیارشور ایرانی

خیارشور ایرانی

یکی از هزار نوع چاشنی خوشمزه هر سفره می توان خیارشور ایرانی را نام برد که جالب است بدانید این محصول در بین افراد آمریکایی و انگلیسی نیز دارای طرفداران بسیاری می باشد. شاید شما نیز علاقه داشته باشید که تمام خوراکیهای مصرفی خود را به صورت ارگانیک و توسط خودتان تهیه کنید.

خیارشور به دلیل وجود پروبیوتیک کافی و کمک به روده ها برای جلوگیری از یبوست  و نیز هضم راحت غذا و دفع آسان بسیار توصیه می شود. شما می توانید برای تهیه یک خیار شور کاملا ایرانی از خیارهای قلمی و خوش فرم و ریز استفاده کنید و بعد از ریختن مواد دیگر آن بعد از گذشت چند هفته آنهارا بیرون آورده و در تهیه غذاهای خود مانند الویه، سالاد ماکارانی و بسیاری از غذاهای دیگر از این چاشنی خوشمزه استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)