ثروتمند شدنم را با این روش محقق کردم
ثروتمند شدنم را با این روش محقق کردم
به جای دست روی دست گذاشتن و منتظر نشستن برای روزهای بهتر تصمیم گرفتم به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود باشم، از همین رو وارد دنیای تجارت شدم و حوزه انواع شیرنی را انتخاب کردم.

به جای دست روی دست گذاشتن و منتظر نشستن برای روزهای بهتر تصمیم گرفتم به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود باشم، از همین رو وارد دنیای تجارت شدم و حوزه انواع شیرنی را انتخاب کردم.

شیرینی آلمانی مربایی

شیرینی آلمانی مربایی

شیرینی آلمانی مربایی به دو روش سنتی و صنعتی تهیه و تولید می شوند که روش سنتی معمولا در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته زمانی که هنوز ماشین آلات صنعتی و تکنولوژی در عرصه شیرینی پزی ورود نکرده بودند البته امروزه در بین خانواده ها و برخی شهرستانها برای استفاده خانوادگی از این شیرینی ها پخته و استفاده می کنند. در نمونه صنعتی بازدهی خروجی محصول بسیار بالاتر از روش سنتی می باشد زیرا بسیاری از مراحل تهیه توسط دستگاه های پیشرفته صورت می گیرد و دخالت نیروی انسانی به حداقل خود می رسد از این رو است که خروجی بالاتری دارد.

شیرینی مربایی که به شیرینی آلمانی هم معروفه نوع ایرانی شیرینی مارمالادیه که با روغن جامد تهیه می شه و گاها در اون شربت بار هم بکار می ره. شیرینی مشهدی مثل باقی شیرینی های سنتی ایرانی، قطر بیشتری از بیسکویت های کره ای غربی داره و خمیرش قطورتر باز می شه. در بسیاری از مواقع به شیرینی مارمالادی تهیه شده با کره هم به علت تشابه ظاهری شیرینی مشهدی گفته می شه که اشتباه نیست اما اگر به دنبال طعم بازاری این شیرینی که در قنادی ها فروخته می شه هستید، از دستور روغن جامد دار استفاده کنید.

شیرینی کلمپه

شیرینی کلمپه

حاصل این تجربیات محصولی منحصر به فرد و عامه پسند است، و هرکس از شیرینی کلمپه استفاده کرده مهر تائیدی بر ادعای تولیدکنندگان کرمانی زده است. شیرینی کلمپه بدون استفاده از مواد نگهدارنده و شکر داری ماندگاری طولانی بدون نگهداری دریخچال است، مدت زمان نگهداری بدون استفاده ازیخچال ۲ ماه در ظروف در بسته و فریز شدن محصول ۶ ماه میباشد و قیمت این شیربنی طبیعی نسبت به شیربنی های مشابه بسیار مناسب ومقرون است و بسته بندی این شیرینی درظروف بهداشتی عرضه می شود.

کلمپه از گذشته به روش سنتی توسط زنان کرمانی و با استفاده از روغن محلی، خرمای نخلستان‌های کرمان و آتش هیزم پخته می‌شده‌است. کلمپه‌های سنتی با دست تهیه می‌شده و ظاهر ساده‌ای داشته‌اند. امروزه کلمپهٔ صنعتی تبدیل به یکی ره‌آوردهای اصلی شهر کرمان شده که معمولاً در کارگاه‌ها و در فر پخته می‌شود. در ساخت آن از قالب‌های متنوع استفاده می‌کنند و در انواع مختلف گردویی، کنجدی، پسته‌ای و لقمه‌ای تولید می‌شود.

شیرینی ناپلئونی

شیرینی ناپلئونی

میل فی MILL-FEUILLE که یکی از نامهای فرانسوی شیرینی ناپلئونی قیفی می باشد، در بیشتر کشورها شناخته شده است، البته در خود فرانسه به هر دو نام خوانده می شود، بسته به نوع فیلینگ مورد استفاده و اندازه های شیرینی، نامهای متفاوتی نیز دارد، هم به صورت کیک پخته و سرو می شود که به کیک هزارلایه معروف است، هم به صورت شیرینیهای کوچک چهارگوش  یا مثلثی که سه تا شش لایه خامه یا کاستارد شیرین دارند، لازم به ذکر است در خود خمیر هزارلا شکر استفاده نمی شود و شیرینی این دسر، از فیلینگ مورد استفاده در آن تامین می شود و پودر قند یا مربایی که در انتها به عنوان تزئین روی خمیر زده می شود، جالب است بدانید در گذشته مقدار شیرینی این دسر، دو برابر میزان کنونی بوده و این یکی از تغییراتی است که در دستور اولیه ی این شیرینی داده شده است. البته در هر کشوری بنا به ذائقه ی مردم همانجا، مواد مختلفی در میان خمیر هزارلا گنجانده می شود تا مطلوب مشتریها باشد.

5/5 - (1 امتیاز)