بالش لوله ای سنتی شکلاتی
بالش لوله ای سنتی شکلاتی
امروزه دوخت رویه بالش لوله ای مدل جدید و تخت، در مراکز های مختلف توسط دستگاه های پیشرفته ای انجام می شود. رویه این بالش ها در رنگ بندی ها و همچنین مدل های مختلف دوخته می شود.

امروزه دوخت رویه بالش لوله ای مدل جدید و تخت، در مراکز های مختلف توسط دستگاه های پیشرفته ای انجام می شود. رویه این بالش ها در رنگ بندی ها و همچنین مدل های مختلف دوخته می شود. بالش لوله ای، بهترین نوع بالش می باشد. برای خرید بالش لوله ای، علاوه بر کیفیت محصول، قیمت آن هم حائز اهمیت می باشد. سایت آراد برندینگ محصولات با کیفیتی را با قیمت های مناسب ارائه می دهد که در صورت خرید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

بالش لوله ای سنتی شکلاتی

در گذشته بالش لوله ای بیشتر در بین مردمان مشرق زمین مورد استفاده قرار می گرفت و همچنین طرفداران زیادی داشته است. بالش های لوله ای جزء آن دسته از بالش هایی می باشند که در بین مردم بسیار محبوب است و دوخت آن بسیار آسان می باشد. جنس و نوع پارچه ای که برای رویه بالش مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مهم است که معمولا از پارچه های ترمه و ساتن استفاده می شود. برای دوخت رویه بالش لوله ای ابتدا باید دایره های انتهایی بالش را آماده نماییم و بعد برش بزنیم. بهتر است این قسمت ها را کوک بزنیم تا برای وصل کردن قسمت لوله ای بالش به انتها، کار برای ما آسان تر باشد. در مرحله بعد باید قسمت لوله ای بالش را به شکل مستطیل برش بزنیم. عرض دایره را باید با محیط دایره ای که برای انتها برش زده بودیم برابر باشد. سپس مستطیلی را که برش زده ایم را تا کرده و بعد به هم می دوزیم. در اخر هم دایره های انتهایی که برش زده بودیم را به پارچه مستطیلی می دوزیم.

بالش لوله ای سنتی

بالش لوله ای سنتی

در گذشته بالش لوله ای سنتی طرفدار زیادی داشته و در میان مردمان شرق ایران خواهان بیشتری داشته است همچنین رویه بالش لوله ای در بین انسان ها از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. قابل ذکر است که رویه بالش باید از جنس ترمه و ساتن باشد. دوخت این رویه بسیار آسان می باشد. رویه بالش از دو دایره و یک مستطیل تشکیل شده است که در مرحله اول باید دایره ها رو برش بزنیم و برای اینکه کارمان تمیز تر در بیاید بعد از برش دایره و مستطیل ابتدا آن ها را کوک میزنیم و بعد آن ها را به هم وصل می کنیم.

قیمت بالش لوله ای با توجه به جنس پارچه و کیفیتی که دارد متفاوت می باشد. به طور مثال اگر از ترمه در تولید این بالش استفاده شود بدون شک قیمت بیشتری نسبت به پارچه های دیگری دارد. شایان به ذکر است که بهترین وسیله برای پر کردن بالش لوله ای ترمه و پشتی های سنتی و… الیاف پنبه فرانک می باشد. به دلیل سبک بودن این محصول حمل و نقل آن بسیار راحت می باشد.

یکی از بالش ها که برای تکیه دادن استفاده می شود و دارای زیبایی خاصی است بالش بلوچی است که همانطور از نامش مشخص است در دکوراسیون های خانه های سنتی برای زیبا تر کردن دکوراسیون خود استفاده می کنند. این بالش های سنتی شامل بالش لوله ایی، مستطیلی شکل و کناره های گرد و مثلثی می باشد.

آموزش دوخت بالش لوله ای شکلاتی

آموزش دوخت بالش لوله ای شکلاتی

امروزه دوخت بالش لوله ای شکلاتی بیشتر مورد پسند افراد است چرا که زیبایی خاصی دارد. از این نوع بالش بیشتر برای اتاق کودک استفاده می شود. بالش لوله ای شکلاتی همانطور که از نامش مشخص است طرحی شبیه به شکلات دارد.در میان روبالشتی های مختلف، روبالشتی لوله ای زیباترین نوع می باشد که نسبت به دیگر روبالشتی ها بسیار متفاوت است که بعضی اوقات به شکل شکلات دوخته می شود.

برای دوخت بالش لوله ای، ابتدا پارچه را به صورت مستطیل و دایره برش می زنیم سپس دایره ها را به دو طرف مستطیل می دوزیم. گوشه ای از بالش را باز گذاشته و داخل آن را پر می کنیم و بعد قسمت باز را می دوزیم. معمولا برای پر کردن داخل بالش از پشم گوسفند، پر و یا پشم شیشه استفاده می نمایند که پشم شیشه نرم تر و پشم گوسفند سبب سفت تر شدن بالش می شود.

برای بالش لوله ای از پارچه های مختلفی می توان استفاده کرد اما بهتر است از پارچه های ساده و تک رنگ استفاده شود و نیازی به هزینه زیاد و استفاده از پارچه های گران قیمت نمی باشد چرا که در هر صورت باید روی بالش، از روبالشتی استفاده کرد. برخلاف اینکه برای بالش لوله ای از پارچه ساده می توان استفاده کرد، برای روبالشتی از پارچه های مختلف با جنس و رنگ های متفاوتی استفاده می شود. پارچه ها قیمت های مختلفی دارند به طور مثال: پارچه ساتن و یا مخمل به عنوان پارچه های گران قیمت و پارچه تترون جزء پارچه های ارزان می باشد که برای افرادی که به دنبال پارچه های ارزان و در عین حال مناسب می باشند، گزینخ خوبی است. برای کودکان هم از پارچه های عروسکی یا فانتزی استفاده می کنند. در میان پارچه ها، پارچه ی ساتن، براق می باشد و شستشوی آن به راحتی انجام می شود.

5/5 - (1 امتیاز)