فروش ظروف نقره تزئینی قلم تبریز
فروش ظروف نقره تزئینی قلم تبریز
تولید ظروف نقره دارای قدمتی چند ساله می باشد که معمولا از ترکیب مس، برنج و نیکل با یکدیگر برای ایجاد ساختمان درونی آنها استفاده می شود.

تولید ظروف نقره دارای قدمتی چند ساله می باشد که معمولا از ترکیب مس، برنج و نیکل با یکدیگر برای ایجاد ساختمان درونی آنها استفاده می شود.

نحوه ساخت این ظروف به این صورت است که در ابتدا باید قطعا به شکل جداگانه ای ساخته شوند و سپس آنها را به یکدیگر متصل می کنند تا شکل ظرف مورد نظر ایجاد شود.

در مرحله بعدی با استفاده از روش آبکاری و جلاسنج ظروف مسی روی آن را می پوشانند و در انتها با روشهای مختلفی مانند: میناکاری، ملیله کاری و فیروزه کوبی نقش و طرحهای مختلفی روی آن ایجاد می شود که با توجه به سختی و میزان پیچیدگی طرحها قیمت آنها نیز تغییر می کند و ظروف ارزش بالاتری پیدا می کنند.

فروش ظروف نقره تزئینی قلم تبریز

شما می توانید با مشاورین فروش با تجربه مجموعه آراد برندینگ ارتباط برقرار کنید و تمامی سوالات خود را در رابطه با خرید این محصول بپرسید و همچنین با مراجعه به سایت آراد برندینگ می توانبد اطلاعات مورد نیازتان را دریافت نمایید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

ظروف نقره تبریز

قلم زنی روی ظروف نقره یا ظروف نقره پارسیس در تبریز در دوران صفویان و تا اواخر قاجار در کمال و رشد بوده است و قیمت این ظروف به دلیل ارزشمند بودن فلز آن بسیار بالا بوده است.

قلم زنی روی ظروف به خاطر اینکه حکاکی و کنده کاری خوبی دارد انواع نقش و طرح روی آن چشمگیر و بسیار زیبا به نظر می رسد قلم زنی روی مس شدیداً مورد استقبال مردم قرار گرفته به دلیل اینکه به صورت تندیس میتوان طراحی و شکل داد برای دادن هدایای تبلیغاتی به صرفه بوده است مردمان هنر پرور هنردوست شهر تبریز برای خانه و ادارات از صنایع قلم زنی برای دکور استفاده می کنند.

استفاده از ظروف طرح نقره و ظروف مسی الماس برای پذیرایی از جمله آثارات زیبای قلم زنی تبریز بوده است که با روش ساخت آن آشنا می شویم.

هنر نقره کاری یا ظروف مسی در ایران طرفداران بسیاری را دارد که اشیاء و ظروف نقره کاری شده در شهرهای شیراز، قزوین، تبریز و اصفهان محبوبیت و شهرت زیادی را دارد که آنها به وفور این هنر را انجام می دهند.

ظروف نقره تبریز

قابلیت چکش خواری و ورقه شدن در نقره به کار رفته در ظروف نقره قلم تبریز بسیار زیاد است و علاوه بر این نقره دارای خاصیتهای بسیاری مانند میکروب کشی قوی است برای مثال وقتی داخل ظرف نقره آب را بریزیم به هیچ وجه و هیچ زمانی کثیف نمی شود و همچنین بدون میکروب می ماند که این موضوع به دلیل یونهای نقره است که در آب می باشد.

بعد از عیار کردن نقره با مس برای ساخت اشیاء و ظروف نقره، نقره ذوب شده را داخل ریچه می ریزند، قالب ریچه به شکل صفحه آهنی که یکی از این صفحه های آهنی دو زه در اطراف آن وجود دارد، دو صفحه را به هم سفت کرده و شکافی که در بالای آن وجود دارد نقره ذوب شده را می ریزند تا آن به صورت شمش درآید و سپس این شمش را با استفاده از دستگاه نور که دو غلتک سنگین است به ضخامتهای مورد نیاز در می آوردند.

ظروف تزئینی نقره

به دلیل اینکه یکی از فلزات گران بها نقره می باشد و کاربردهای زیادی دارد، میزان تولید ظروف نقره افزایش پیدا کرده است.

از هنر نقره سازی جهت ساخت ظروف تزئینی نقره که شامل: شیرینی خوری، میوه خوری پایه دار، بشقاب کاسه و غیره می باشد بهره می گیرند.

یکی از سرویسهای مناسب برای هدیه دادن در جعبه کادویی، ظروف چای خوری نقره می باشد که شامل: فنجان، قندان و سینی بوده و رنگ ثابتی دارد که می توان جهت سرو چایی از آن استفاده کرد یا اینکه آن را داخل ویترین منزل به عنوان دکوری قرار داد.

یکی از ضروری ترین ظروف که در آشپزخانه و لوازم خانگی هر منزلی وجود دارد ظروف غذاخوری می باشد که بهتر است جنس آن از نقره باشد به دلیل اینکه وقتی غذای داغ را داخل آن می ریزیم واکنشهایی اتفاق می افتد که باعث می شود باکتریهایی که در غذا وجود دارند از بین بروند.

ظروف تزئینی نقره

در زمانهای قدیم از ظروف تزئینی نقره برای تازه و خنک نگه داشتن آب و مایعات مختلف استفاده می شد اما امروزه معمولا برای تصفیه آب از آن بهره می گیرند.

یکی از روشهایی که برای تزئین سطح و پولیش فلزات و ظروف مختلف از آن استفاده می کنند نقره سیاه قلم می باشد که با ایجاد سایه روشن روی آنها جلوه خاصی به ظروف می دهد.

در تولید ظروف نقره از مهارتها و فنونی استفاده می شود که میزان قدمت آن به دوره هخامنشیان بر می گردد و این ایده های اصیل ایرانی باعث تنوع طرحها در این محصولات شده است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

5/5 - (1 امتیاز)