آسام سرور، حرفه ای در ارائه خدمات سرور اختصاصی و مجازی
آسام سرور، حرفه ای در ارائه خدمات سرور اختصاصی و مجازی
آسام سرور یکی از شرکت‌های ارائه دهنده انواع سرور اختصاصی و مجازی متناسب با نیاز مشتریان مختلف است. این شرکت، سرورها را ایجاد و از آن‌ها نگهداری‌ می‌کند و با دریافت هزینه مشخص، سرور مورد نیاز فرد یا سازمان را در اختیار وی قرار‌ می‌دهد. در ادامه قصد داریم به معرفی خدمات آسام سرور بپردازیم.

آسام سرور یکی از شرکت‌های ارائه دهنده انواع سرور اختصاصی و مجازی متناسب با نیاز مشتریان مختلف است. این شرکت، سرورها را ایجاد و از آن‌ها نگهداری‌ می‌کند و با دریافت هزینه مشخص، سرور مورد نیاز فرد یا سازمان را در اختیار وی قرار‌ می‌دهد. در ادامه قصد داریم به معرفی خدمات آسام سرور بپردازیم.

سرور اختصاصی چیست؟

در سرویس سرور اختصاصی (Dedicated Server) یک سرور فیزیکی به صورت کاملا اختصاصی در اختیار کاربر قرار‌ می‌گیرد تا بتواند از منابع آن شامل حافظه رم، پردازنده، فضای دیسک و سایر موارد به تنهایی استفاده کند. شما می‌توانید وب سایت یا نرم ‌افزار مورد نظر خود را به صورت مجزا بر روی آن قرار دهید. در این سرویس، هیچ‌ یک از امکانات سرور به ‌صورت مشترک با کاربر دیگری نخواهد بود و برای کسب و کارهای مناسب است که نیاز دارند تا کنترل کاملی بر روی سرورهای خود داشته باشند. نحوه مدیریت سرورهای اختصاصی به این صورت است که کاربر با استفاده از ابزار مدیریت از راه دور‌ می‌‌تواند به سرور خود متصل شده و آن را مدیریت کند.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی گرافیک دار

در سرورهای اختصاصی گرافیک دار آسام سرور نیز، یک سرور فیزیکی با منابع صد در صد اختصاصی در اختیار کاربر قرار‌ می‌گیرد اما ویژگی کلیدی این سرویس، قدرت پردازنده گرافیکی آن است. واحد پردازش گرافیکی (Graphics Processing Unit) که به اختصار به آن GPU گفته‌ می‌شود، بخشی از کارت گرافیکی است که به صورت مجزا از CPU کار پردازش و رندرینگ تصاویر را انجام‌ می‌دهد.

با استفاده از سرور اختصاصی همراه با کارت گرافیک‌ می‌‌توانید با سرعت بسیار بیشتری کارهای پردازشی خود را انجام دهید. این سرویس بسیار انعطاف پذیر بوده و شما می‌توانید در صورت نیاز، کارت‌های گرافیکی بیشتری هم به آن اضافه کنید. این نوع سرور برای محققین، دانشگاه‌ها و شرکت‌های پژوهشی که در حوزه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، بیگ دیتا، رندرینگ، ویرایش ویدیو، بازی سازی و غیره فعالیت می‌کنند، مناسب است.

سرورهای مجازی

سرور مجازی خصوصی (Virtual Private Server) که با نام اختصاری VPS نیز شناخته می‌شود، یکی از خدمات اصلی آسام سرور است. سرور مجازی بخشی از یک سرور فیزیکی قدرتمند است که به صورت یک سرور اختصاصی مجازی به کاربر ارائه‌ می‌شود و می‌تواند نرم افزارهای دلخواه خودرا بر روی آن نصب و راه اندازی کند. منابع سخت افزاری سرورهای فیزیکی با استفاده از فناوری‌های مجازی سازی بین چند سرور مجازی تقسیم‌ می‌شوند که هر یک از آن‌ها می‌تواند به صورت مستقل از دیگری کار کند.

سرورهای مجازی

بر روی هر یک از سرورهای مجازی‌ می‌توان سیستم عامل‌های مختلف با منابع سخت افزاری و نرم افزاری متفاوت بنا به درخواست کاربر راه اندازی کرد. به عنوان مثال، در این سرورها‌ می‌توانید میزان حافظه رم، ظرفیت هارد دیسک و دیگر نیازمندی‌های خود را به صورت دلخواه سفارش دهید. سرور مجازی به همراه انواع سیستم عامل‌های لینوکس و ویندوز در داخل و خارج از کشور ارائه شده و برای کاربری‌های مختلفی مناسب است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس

در سرورهای مجازی ویندوزی شما‌ می‌توانید در یک محیط گرافیکی شبیه به ویندوز کامپیوترهای شخصی به سرور خود دسترسی داشته باشید اما در سرور مجازی لینوکسی به طور پیش فرض، رابط گرافیکی وجود ندارد و ارتباط با سرور از طریق دستورات متنی انجام می‌شود. البته به کمک یکی از کنترل پنل‌های میزبانی وب مانند سی پنل و دایرکت ادمین می‌توانید به صورت گرافیکی،  سرور لینوکسی یا ویندوزی خود را مدیریت نمایید.

مهم‌ترین معیار برای انتخاب سیستم عامل سرور، نوع وب سایت و یا نرم افزارهای مورد نیاز شما است. به عنوان مثال، اگر از محیط برنامه نویسی شرکت مایکروسافت مانند .NET FrameWork و SQL Server استفاده می‌کنید، سرورهای ویندوزی برای شما مناسب‌تر است. اما اگر بخواهید مثلا از وب سرور آپاچی یا Nginx و یا پایگاه داد MySQL بهره ببرید، بهتر است از سرورهای لینوکسی استفاده کنید. البته شما می‌توانید در هر زمان که بخواهید، سیستم عامل سرور خود را تغییر دهید. سرورهای مجازی لینوکسی با سیستم عامل مختلف مانند Centos، Ubuntu، Debian و FreeBSD قابل ارائه هستند.

سرور مجازی ترید

در برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال نیاز به یک IP ثابت دارید تا مانع از مسدود شدن حساب کاربری شما توسط صرافی ‌شود. سرور مجازی ترید آسام سرور با آی پی (IP) ثابت، مناسب برای ترید یا معامله در بازارهای مالی مختلف مانند ارزهای دیجیتال و فارکس است و ریسک معامله‌گران را کاهش می‌دهد. سرورهای مجازی ترید معمولا خارج از کشور ایران قرار دارند. علاوه بر این، سرورهای مجازی ترید دارای مزایای دیگری چون منابع سخت افزاری قدرتمند، سرعت و امنیت بالا، سرور بهینه شده برای ترید با قابلیت نصب انواع نرم ‌افزارهای ترید و پشتیبانی ۲۴ ساعته هستند.

سرور مجازی ترید

سرور مجازی هاستینگ

پس از اینکه شما یک وب سایت برای خود طراحی و ایجاد کردید، نیاز به یک فضا برای نگهداری از آن و ارائه در اینترنت دارید. برای انجام این کار می‌توانید از سرور مجازی هاستینگ استفاده کنید. در این روش، منابع یک سرور فیزیکی مانند رم، پردازنده، هارد دیسک بین چند وب سایت به اشتراک گذاشته‌ می‌شود و هر سایت تنها مجاز به استفاده از بخشی از این منابع است. وب سایت‌های بسیار پر بازدید می‌توانند از این سرویس به عنوان زیرساخت میزبانی وب خود بهره ببرند.

البته یک روش مرسوم دیگر برای میزبانی وب وجود دارد که به آن هاست اشتراکی وب (Shared web hosting) گفته می‌شود. مهم ترین تفاوت هاست‌های اشتراکی و سرورهای مجازی هاستینگ در این است که شما در یک هاستینگ اشتراکی، وب سایت خود را در کنار وب سایت‌هایی دیگر که به افراد دیگر تعلق دارند،  بر روی یک سرور قرار‌ می‌دهید.

در این صورت، وب سایت شما و دیگر سایت‌ها به صورت مشترک از منابع سرور فیزیکی استفاده می‌کنند. در هاست اشتراکی مدیریت کامل سخت افزار و نرم افزارهای نصب شده بر روی سرور،، بر عهده ادمین سرور است، در حالی که در سرور مجازی هاستینگ، شما به صورت کامل اختیار سرور خصوصی مجازی خود را در اختیار‌ می‌گیرید و در نتیجه می‌توانید مدیریت بهتری بر روی منابع خود داشته باشید.

دیگر خدمات وب سایت Asamserver.com

دیگر خدمات آسام سرور شامل ارائه لایسنس نرم افزاری، سیستم‌های مدیریت محتوا، نصب نرم افزارهای مورد نیاز و دیگر خدمات مرتبط با سرور است.