چطور یک سرویس برلیان مناسب انتخاب کنم؟ – راهنمای خرید سرویس برلیان
چطور یک سرویس برلیان مناسب انتخاب کنم؟ – راهنمای خرید سرویس برلیان
چطوری می‌توانیم یک سرویس برلیان انتخاب کنیم که هم زیبا باشد هم به ما بیاید؟ کدام سرویس برلیان ما را به بهترین شکل توصیف می‌کند؟ جواب این سوال‌ها را در این مقاله پیدا می‌کنی

حتما این جمله از مرلین مونرو (Marilyn Monroe) هنرپیشه محبوب هالیوودی در ستایش الماس را زیاد شنیدین که می گه:

الماس بهترین دوست دخترها است!

مرلین زیاد هم بیراه نگفته! اگر دختر باشید حتما شما هم مثل من در کودکی و نوجوانی همیشه چشمتان به دنبال سرویس برلیان، انگشتر نامزدی جذاب و یا دیگر جواهرات مادرتان بوده تا در اولین فرصتی که حواسش نیست دور از چشم او، از آنها استفاده کنید و چند دقیقه‌ای در عالم رویا غرق شوید.

حتما از همان کودکی چند مدل سرویس برلیان یا جواهر بوده که بیشتر از بقیه دل ما را می‌برده و حس می‌کردیم با آن زیباتر به نظر می‌رسیم.

اما دوست داشتن جواهرات یک چیزه و اینکه به ما بیاد و شخصیت ما رو توصیف کنه یک چیز دیگه!

به قول ارین واسون (Erin Wasson):

هر تکه جواهر بدون گفتن حتی یک کلمه داستانی را بیان می‌کند.

همه چی وقتی زیباتر به نظر می‌رسد که آن داستان، داستان شما باشد و نمایانگر شخصیت شما باشد!

حالا چطوری می‌توانیم یک سرویس برلیان انتخاب کنیم که هم زیبا باشد هم به ما بیاید؟ کدام سرویس برلیان ما را به بهترین شکل توصیف می‌کند؟ جواب این سوال‌ها را در این مقاله پیدا می‌کنی، اما فکر کنم برات جالب باشه قبلش بدونی سرویس جواهرات چیه و داستانش از کجا شروع شده.

سرویس برلیان چیست؟

سرویس برلیان چیست؟

قبل از آنکه برویم به سراغ انتخاب یک سرویس برلیان مناسب، ببینیم اصلا به چه جواهراتی سرویس برلیان گفته می‌شود.

سرویس برلیان همان سرویس جواهر است که در آن از برش گرد برلیان الماس استفاده شده است.

سرویس برلیان معمولا از چند تکه جواهر یعنی گردنبند، گوشواره، دستبند و گاهی اوقات هم انگشتر تشکیل می‌شود که با برلیان آن را تزئین می‌کنند. سرویس برلیان مدل‌های بسیار زیادی دارد و ممکن است طراحان جواهر، در کنار سنگ برلیان از سایر سنگ‌های قیمتی مثل زمرد و یاقوت کبود هم استفاده کنند.

برلیان از کی وارد جواهرات شد؟

یادتان می‌آید در دوران کودکی هر زمان که به ساحل شمال یا جنوب سفر می‌کردیم ساعت‌ها مشغول جمع کردن گوش‌ماهی‌ها و سنگ‌های رنگی جذاب بودیم؟ با ذوق و شوق آنها را به خانه می‌آوردیم و در مدل‌های مختلف کنار هم میچیدیم و برای خودمان دستبند و گردنبند درست می‌کردیم!

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اجداد ما هم دقیقا به همین شکل ساخت زیورآلات را شروع کردند! هر قوم و ملیتی متناسب با اقلیم و فرهنگ و … از مواد اولیه‌ی در دسترسشان زیورآلات متنوع و جذابی می‌ساختند که کم کم جزوی از فرهنگ و اعتقاداتشان می‌شد. اما از کی الماس وارد جواهرات شد و انقدر در کل دنیا محبوب شد؟

استفاده از الماس به خیلی سال پیش برمی‌گردد که برای اهداف مختلفی مثل دور کردن شر یا درمان بیماری استفاده می‌شد، اما مورخان بر سر زمان دقیقی برای استفاده از الماس در جواهرات به شکل امروزی به توافق نرسیدند. البته بیشتر منابع، اولین نمونه استفاده از الماس در جواهرات را به شکل تاج ملکه مجارستان در سال ۱۰۷۴ بعد از میلاد تعیین کردند. اینجا شروع داستان بود. بعد از آن روز به روز تنوع برش الماس و طرح‌های سرویس برلیان و جواهرات بیشتر شد و هر روز دل خانم‌های بیشتری را در کل دنیا می‌برد!

البته که در آن زمان‌ها و ابتدای استفاده از الماس و برلیان در جواهرات، شما باید یک خانم خوش‌شانس سلطنتی بودید که می‌توانستید از این جواهرات استفاده کنید، وگرنه باید داشتن یک سرویس برلیان را فقط در خواب می‌دیدید!

چطوری یک سرویس برلیان خوب انتخاب کنیم؟

چطوری یک سرویس برلیان خوب انتخاب کنیم؟

خب رسیدیم سر اصل مطلب!

به قول دایان فورستنبرگ (Diane Von Furstenberg):

جواهرات مثل یک ادویه مخصوص هستن، تکمیل کننده چیزی که هست!

حالا منظور دایان چی هست؟ منظورش این است که شما با یک انتخاب خوب می‌توانید استایلتان را تکمیل کنید و به آن جلوه‌ی خاصی بدهید تا هر کسی از دیدن شما لذت ببرد.

پس برای اینکه ادویه مخصوص به خودمان را پیدا کنیم و زیباتر به نظر برسیم بهتر است موارد زیر را در انتخابمان در نظر بگیریم.

قبل از آنکه یکسری اصول برای انتخاب سرویس برلیان مناسب به شما پیشنهاد بدهم بهتر است بدانید که سلیقه شما همیشه در اولویت است! اصلی‌ترین نقش در انتخابتان را سلیقه ایفا می‌کند. بقیه موارد فقط به عنوان یار کمکی به شما در انتخاب بهتر کمک می‌کنند. پس خودتان را مجبور به خرید چیزی که دوست ندارید، صرفا به این دلیل که به شما می‌آید نکنید.

  • استایل شخصی شما چیست؟

به نظر می رسد که این مورد اصلی‌ترین فاکتور برای انتخاب سرویس برلیان مناسب شما باشد.

چند قدم به عقب برگردید و قبل از رفتن به جواهری، بیایید استایل خودتان را بررسی کنید. می‌دانید استایل شخصی شما چیست؟ اگر به فکر فرو رفتید و نمی‌توانید خیلی سریع جواب این سوال را بدهید، می‌توانید سری به جعبه جواهراتتان بزنید. بیشتر چه مدل‌هایی می‌بینید؟ پر از برلیان و سنگ‌های رنگی یا با تک برلیان؟ طرح‌های کلاسیک یا مدرن؟ سرویس برلیان ظریف و مینیمال بیشتر توجه شما را جلب می‌کند یا یک سرویس با طراحی شلوغ؟

درست است که ما برای عروسی یک مدل، جلسه کاری یک مدل و با استایل کژوال یک مدل دیگر از جواهرات را استفاده می‌کنیم اما جعبه جواهراتمان سبک کلی مورد علاقه ما را که تا حد زیادی از شخصیتمان شکل گرفته، نشانمان می‌دهد.

اگر به جواب این سوال که استایل شخصی شما چیست رسیدید به شما تبریک میگویم! شما قورباغه بزرگه را قورت دادید. معمولا چون اکثر ما شناخت درستی از علایق و خواسته هایمان نداریم رد شدن از این مرحله کمی سخت است، که البته با پرسیدن سوال‌های درست و هدفمند از خودمان می‌توانیم خیلی راحت به نتیجه برسیم. با دانستن این مورد ادامه مسیر خیلی ساده‌تر می‌شود.

با یک مثال این موضوع را برای شما بازتر می‌کنم. من آدم شادی هستم و به رنگ‌های شاد علاقه دارم. همیشه زمان خرید به سراغ چیزهای رنگی می‌روم، چه لباس و کفش، چه وسیله خانه و چه جواهرات! به همین دلیل چند سرویس برلیان که در جعبه جواهراتم است پر از سنگ‌های رنگی است! برای همین در انتخاب سرویس برلیان بعدی هم قطعا سراغ طرح‌های رنگی می‌روم.

یک سرویس برلیان زمرد یا سرویس برلیان یاقوت کبود برای من گزینه‌ی مناسبی است. اینکه بدانم چه می‌خواهم و استایل من چیست دو فایده برایم دارد. اول اینکه راحتتر و بدون گفتن حرفی، شخصیتم را به اطرافیانم نشان می‌دهم، دوم اینکه انتخاب‌هایم را کمی محدود کردم تا بهتر و سریع‌تر سرویس برلیان مورد علاقه‌ام را انتخاب کنم.

در نهایت این قسمت را با این جمله معروف رالف لورن (Ralph Lauren) در مورد استایل شخصی تمام می‌کنیم که می‌گوید:

استایل شخصی در مورد حسی از خودتان است، حسی از آنچه به آن اعتقاد دارید و پوشیدن چیزی که دوست دارید.

راهنمای خرید سرویس برلیان

  • کدام سرویس برلیان به چهره و رنگ پوست شما می‌آید؟

بعد از اینکه استایل شخصیتان را مشخص کردید باید به سراغ این مرحله بروید که چه چیزی به من می‌آید و چه چیزی نمی‌آید.

بیایید تا خودم را برایتان مثال بزنم. من صورت کشیده‌ای دارم، با وجود این که گوشواره‌های بلند دوست دارم ولی می‌دانم که کشیدگی صورت من را بیشتر می‌کند و انتخاب مناسبی برای من نیست. در نتیجه به سراغ گوشواره‌های کوتاه‌تر و گردتر می‌روم و از بین آنها طرحی نزدیک به سلیقه‌ام انتخاب می‌کنم.

اینجا جایی است که داشتن یک همراه در خرید کمک بزرگی به شما می‌کند. یا حتی می‌توانید از خود فروشنده هم کمک بگیرید، آنها تجربه ی زیادی در این زمینه دارند و قطعا نظرات تخصصی خوبی به شما می‌دهند. در نهایت چیزی که خودتان می‌بینید، نظر همراهتان و فروشنده را جمع بندی و انتخاب‌هایتان را محدودتر کنید.

یکسری اصول کلی برای انتخاب طرح سرویس برلیان مناسب چهره و رنگ پوست شما وجود دارد ولی در نهایت شما باید با امتحان کردن مدل‌های مختلف به نتیجه‌ی درست برسید.

مثلا اگر تناژ رنگی پوست شما گرم است بهتر است سرویس‌هایی با رنگ گرم انتخاب کنید. طلای زرد و یاقوت سرخ می‌تواند شما را زیباتر نشان دهد. برعکس اگر تناژ رنگی پوست شما به سردی می‌زند بهتر است از رنگ‌های سرد استفاده کنید. یک سرویس برلیان زمرد با طلای سفید انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. اگر رنگ پوست خنثی دارید که خیلی خوش شانس هستید، چون احتمالا هر رنگ سرویسی شما را زیباتر می‌کند.

یکسری پیشنهادات کاربردی در مورد اینکه چه طرح گوشواره‌ای، چهره ما را زیباتر نشان می‌دهد وجود دارد، که در تصویر زیر برایتان جمع بندی کرده‌ایم.

کدام سرویس برلیان به چهره و رنگ پوست شما می‌آید؟

  • سرویس برلیان مناسب لباس شما کدام است؟

این مورد آخرین فیلتری است که باید از آن رد شوید! به خصوص اگر به دنبال سرویس برلیان عروس می‌گردید باید به مدل لباس، میزان کار روی لباس، تناژ رنگی آن و … توجه ویژه ای داشته باشید.

تناسب لباس و جواهر هم، مثل مورد قبلی، بهتر است با آزمون و خطا مشخص شود. باز هم یکسری قوانین کلی در این زمینه گفته شده است که البته بستگی شدیدی به مد روز دارد. مثلا همیشه در ذهنمان شکل گرفته بود که با لباس یقه بسته مقدار زیادی گردنبند بزرگ نپوشید؛ اگر می‌خواهید با لباس یقه بسته گردنبند بیاندازید بهتر است یک گردنبند کوچک خیلی کوتاه یا یک گردنبند جواهر ظریف با زنجیر خیلی بلند بپوشید. اما الان یکی دو سالی است که مد به سمتی رفته که شما می‌توانید روی لباس یقه بسته و یا حتی تیشرت! چندین گردنبند جواهر در سایزهای مختلف و به صورت شلوغ پلوغ استفاده کنید!

تا چند سال پیش می‌شنیدیم که اگر روی لباستان تزئینات زیادی کار شده، مثلا از گردنبند استفاده نکنید یا یک گردنبند بسیار ظریف انتخاب کنید. اما الان شما می‌توانید یک سرویس برلیان شلوغ و بزرگ را با یک لباس کار شده بپوشید. اینجا تقریبا همه چی به سلیقه شما بر می‌گردد. الان تقریبا همه طرح زیورآلاتی را با هر طرح لباسی می‌توان پوشید!

چه بخواهیم چه نخواهیم مد تاثیر زیادی روی زیبایی شناختی اکثر ما می‌گذارد. ممکن است اول مقاومت کنید ولی مد کار خودش را می‌کند. به قول معروف دیر و زود دارد اما سوخت و سوز نه! برای همین بهتر است بیشتر مسئولیت این بخش را روی دوش مد بگذاریم.

در مورد رنگ هم جدا از سلیقه بهتر است برای جلوه‌ی بیشتر، از طیف رنگ‌های مکمل استفاده کنید. انتخاب سرویس برلیان با سنگ‌های همرنگ لباس، جز در مواردی خاص جلوه‌ای نخواهد داشت. مثلا اگر لباس شما در طیف رنگی قرمز قرار دارد یک سرویس برلیان زمرد می‌تواند جلوه ی آن را چندین برابر کند. این مرحله چون مربوط به شناخت رنگ‌ها است ممکن است از نظر شما سخت به نظر برسد. برای همین اگر شناخت کمی از رنگ‌ها دارید بهتر است با یک متخصص یا فروشنده گالری جواهری مشورت کنید.

خلاصه همه‌ی تلاشتان را برای انتخاب بهترین گزینه بکنید، چون قیمت سرویس برلیان بالا است و هیچ کس نمی‌خواهد سرویسش پس از خرید فقط چهار گوشه‌ی جعبه جواهراتش را ببیند. در این مسیر سعی کنید از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. اگر در انتخاب گالری دقت کنید و یک جواهری با سابقه و حرفه‌ای را انتخاب کنید مطمئن باشید فروشنده می‌تواند به شما راهنمایی های خوبی بکند.

جواهری زمردی (zomorodi.com) یکی از آن جواهری‌های با سابقه و معروف در صنف طلا و جواهر ایران است. این گالری با بیش از ۱۵۰ سال فعالیت حرفه‌ای در این حوزه، کوله باری از تجربه با خود دارد که می‌تواند کمک بزرگی در انتخاب سرویس برلیان مناسب شما باشد. فروشندگان این گالری افرادی متخصص در این حوزه هستند که سوالات شما را با صبر و حوصله پاسخ می‌دهند تا مطمئن شوند شما راضی از در مغازه بیرون می‌روید.

با کمک گالری زمردی یک سرویس برلیان برای خودتان انتخاب کنید که هم از دیدن آن لذت ببرید، هم باعث درخشش و زیبایی بیشتر شما شود و هم توصیف کننده‌ی زیبایی‌های درونی شما باشد.

چطور یک سرویس برلیان مناسب انتخاب کنم؟

می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید از جواهری زمردی با شماره‌های زیر در تماس باشید:

۰۲۱-۵۵۶۲۲۷۱۵

۰۹۱۲۱۵۰۹۳۶۴

اگر دوست دارید نمونه‌های متنوع این گالری را ببینید، آنها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. شما در این گالری علاوه بر طرح‌های کلاسیک سرویس برلیان جدید و مد روز هم پیدا خواهید کرد.

Twitter: https://twitter.com/zomorodijewelry

Aparat: https://www.aparat.com/zomorodi_jewelry

Instagram: https://instagram.com/zomorodijewelry?utm_medium=copy_link

Pinterest: https://www.pinterest.com/zomorodijewelry

اگر تا اینجای مقاله آمدید معلوم است علاقه‌ی زیادی به سرویس‌های برلیان دارید. کار را برایتان راحت کردم و لینک صفحه مخصوص سرویس برلیان جواهری زمردی را در اینجا گذاشته‌ام:

https://zomorodi.com/fa/tags/9/brilliant