انواع باتری را بشناسید
انواع باتری را بشناسید
باتری‌ها همیشه بخش قابل توجهی از محیط اطراف ما را تشکیل می‌دهند. تنها کافی‌ست نگاهی به اطراف خود بیاندازید تا به درستی به این مسئله پی ببرید

باتری‌ها همیشه بخش قابل توجهی از محیط اطراف ما را تشکیل می‌دهند. تنها کافی‌ست نگاهی به اطراف خود بیاندازید تا به درستی به این مسئله پی ببرید در هر محیطی که باشید حداقل یک عدد باتری پیدا خواهید کرد چرا که این ذخیره کننده‌های کوچک انرژی با زندگی ما گره خورده‌اند. اغلب وسایل الکترونیکی موجود در خانه، محل کار و… با استفاده از باتری به انرژی مورد نیاز خود برای کار کردن، دست می‌یابند و همین مسئله باتری‌ها را به مواردی مهم در زندگی همه افراد در همه محیط‌ها تبدیل می‌کند. استفاده از باتری با کیفیت برای هر وسیله‌ای بسیار پراهمیت است چرا که در صورت استفاده از باتری‌های کم کیفیت و بی‌کیفیت مجبور به تعویض مکرر آن در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه خواهید شد که این مسئله بسیار آزار دهنده خواهد بود. برای همین است که باتری روندا به عنوان باکیفیت‌ترین باتری موجود در ایران به تمامی خریداران توصیه می‌شود. باتری روندا در انواع مختلفی موجود است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

باتری آلکالاین

باتری‌های نوع آلکالاین که به آنها باتری‌های قلیایی نیز گفته می‌شود نوعی مفید و پرکاربرد از باتری‌ها هستند که عمدتاً در نتیجه واکنش میان فلز روی و دی اکسید منگنز تولید انرژی می‌کنند. این دسته از باتری‌ها ۴-۶ برابر باتری‌های معمولی ظرفیت دارند و همچنین قدرت جریان‌دهی بالایی نیز دارند. برخی تصور می‌کنند که باتری‌های آلکالاین نسبت به سایر باتری‌های قیمت بالاتری دارند که این مسئله تنها در ظاهر درست است و واقعاً چنین نیست چرا که هزینه باتری‌های آلکالاین در واحد زمان از سایر باتری‌ها کمتر است. باتری‌های آلکالاین در نوع قابل شارژ نیز موجود هستند.

باتری هوی دیوتی و سوپر هوی دیوتی

عبارت هوی دیوتی (heavy duty) در زبان انگلیسی به ابزارهایی گفته می‌شود که نوع خاص طراحی آنها سبب می‌شود قوی‌تر باشند و انرژی بیشتری تولید کنند. در واقع این عبارت به آن دسته از باتری‌ها گفته می‌شود که قابلیت بالایی در شارژدهی نسبت به سایر انواع باتری‌ها دارند. باتری‌ روندا در نوع هوی دیوتی و سوپر هوی دیوتی شامل آن دسته از باتری‌هایی می‌شود که برای لوازم معمولی مانند ساعت دیواری، ساعت رو میزی، کنترل تلویزیون و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و موارد استفاده از آن بسیار است. باتری‌ روندا مدل هوی دیوتی در انواع سایزها و شکل‌ها عرضه می‌شود با این تفاوت که در این باتری‌ها نسبت به دیگر باتری‌های معمولی، تولید انرژی، میزان ماندگاری و دوام به مراتب بالاتری نسبت به سایر انواع باتری‌ها دارد.

انواع باتری را بشناسید

باتری روندا، قیمت و کیفیتی مثال زدنی

باتری‌های روندا در انواع و اقسام مدل‌ها و سایزها با کیفیتی بالا برای پخش باتری عمده موجود هستند. این باتری‌ها تحت کنترل کیفیت ساخته شده‌‌اند و دارای گارانتی کیفیت نیز هستند. قیمت باتری روندا نسبت به سایر باتری‌های موجود در بازار بسیار کم‌تر است. در رقابت بر سر قیمت، باتری روندا همیشه برنده می‌شود در حالی که از بهترین کیفیت نیز برخوردار است.

باتری‌های موجود در فروشگاه بزرگ باتری روندا را می‌توان به طریق دیگر نیز دسته بندی کرد‌.

  • باتری غیر قابل شارژ: این نوع از باتری روندا همانطور که از نامش مشخص است، قابلیت شارژ مجدد را ندارد چرا که ترکیب شیمیایی مواد الکترودی آن در حین فرآیند تخلیه برگشت ناپذیر آن، دچار تغییر می‌شود. در واقع این دسته از باتری‌ها یک بار مصرف هستند و پس از تمام شدن انرژی موجود در آنها، بی‌مصرف می‌شوند. باتری‌های غیر قابل شارژ از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی به صرفه نیستند و زباله‌های ناشی از آنها بسیار برای محیط زیست مضر هستند.
  • باتری‌های قابل شارژ: این دسته از باتری‌ روندا، قابلیت خارق العاده شارژ مجدد را دارا هستند. به همراه این باتری‌های یک شارژر دریافت خواهید کرد که باتری پس از تمام شدن انرژی ذخیره موجود درونش را باید در آن قرار دهید تا آن را برای استفاده مجدد شارژ کند. نحوه عملکرد شارژر بدین صورت است که با برعکس کردن جریان الکتریکی، ترکیب شیمیایی الکترودها را بازیابی می‌کند. نوع دیگر دسته بندی انواع باتری‌ها، بر اساس شکل و اندازه آنهاست. این باتری‌ها هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ زیست محیطی صرفه بیشتری دارند و استفاده از آنها به شدت توصیه می‌شود.

باتری‌های قابل شارژ

  • باتری قلمی (AA): باتری‌های قلمی یک سایز و شکل استاندارد برای پیل‌های گالوانی خشک هستند. این باتری‌ها شناخته شده‌ترین نوع باتری هستند که در اکثر لوازم از آنها استفاده می‌شود. از نظر ابعاد، یک باتری قلمی معمولی تقریبا دارای ۵ سانتی متر طول و ۱.۳ سانتی متر قطر است.
  • باتری نیم قلمی (AAA): باتری‌های نیم قلمی ساختاری مشابه با باتری‌های قلمی دارند با این تفاوت که سایز کوچک‌تری دارند. امروزه به طور معمول یک باتری نیم قلمی با باتری قلمی ولتاژ یکسانی داشته اما ظرفیت آن تقریباً یک سوم آن است.
  • باتری سکه‌ای: باتری سکه‌ای که به آن باتری دکمه‌ای و باتری ساعت نیز گفته می‌شود شکلی دیگر از پیل‌های گالوانی است. این باتری‌ها در سایزهای متنوع برای انواع وسایل مانند ساعت مچی، انواع عروسک‌ها و … موجود هستند. سایز این باتری معمولاً بازه ۵ تا ۲۰ میلی متر برای قطر و ۱ تا ۶ میلی متر برای ارتفاع را شامل می‌شود.

حال که با انواع مختلف باتری روندا آشنا شدیم بهتر است به معرفی فروشگاه روندا به عنوان ارائه دهنده آن بپردازیم.

شرکت روندا الکتریک در کشورهایی نظیر کانادا و سوئیس بیش از ۵۰ سال است که به ثبت رسیده است و کشورهایی نظیر چین، آمریکای شمالی، تایوان، هنگ کنگ و در ایران نیز توسط نمایندگی مشغول به فعالیت است. برای خرید باتری روندا در تمامی انواع و سایزهای گفته شده با بهترین کیفیت و خدمات فروش پخش باتری عمده، با قیمتی قابل رقابت در بازار به سایت باتری روندا به نشانی اینترنتی https://ronda-electric.net/ مراجعه نمایید. شرکت روندا علاوه بر باتری، عرضه کننده محصولات دیگری نظیر چراغ‌های روشنایی، چراغ‌های اضطراری، یو اس بی، شارژر، کارت حافظه میکرو اس دی، تجهیزات الکترونیکی و لوازم برقی نیز می‌باشد.

برای تماس با بخش فروش با شماره ی زیر تماس بگیرید :
۰۹۱۲۲۷۱۷۵۳۶
شمس مدیریت فروش
www.ronda-electric.net