طعم متفاوت غذا با ادویه جات و سس های خارجی
طعم متفاوت غذا با ادویه جات و سس های خارجی

یکی از خاطراتی که در ذهن هرشخصی باقی می ماند، طعم دلچسب و متفاوت یک غذا است. گاهی ممکن است یک طعم متفاوت از غذایی که آن را صرف کردید، تا مدتها در خاطر شما بماند و یادآوری آن باعث خرسندی شما شود. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که به یک مهمانی یا […]

یکی از خاطراتی که در ذهن هرشخصی باقی می ماند، طعم دلچسب و متفاوت یک غذا است. گاهی ممکن است یک طعم متفاوت از غذایی که آن را صرف کردید، تا مدتها در خاطر شما بماند و یادآوری آن باعث خرسندی شما شود. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که به یک مهمانی یا رستوران رفته باشید و طعم غذا متفاوت تر از آنچه است که قبلا خورده اید. ادویه‌ها و سس‌ها از طعم دهنده‌های غذا هستند و کیفیت و مرغوبیت آنها در طعم غذا تاثیر بسزایی دارد. جا دارد که ماجرای آشنایی خود با ادویه ها و سس ‌های خارجی را برایتان تعریف کنم.
هرگز فراموش نمیکنم که برای صرف وعده ناهار مهمان یکی از دوستان بودم طعم دلچسب تکه ‌های مرغ سرخ شده به قدری خوب بود که از میزبان دستور تهیه را سوال کردم باور نمی‌کردم که استفاده از ادویه خارجی پاپریکا این طعم لذیذ و متفاوت را ساخته باشد. آن روز اولین کاری که کردم، در مورد ادویه‌های خارجی مطالعه مفصلی انجام دادم و با انواع ادویه‌های خارجی آشنا شدم. تنوع  و ترکیبات متناسب ادویه‌های خارجی واقعا مرا حیرت زده کرد و آنها را به سبد خرید خانواده اضافه کردم.
مدتی که گذشت به فکر خرید سس‌های خارجی افتادم این بار من پیش قدم شدم و در یک روز که مهمان داشتم انواع سس‌های خارجی را بررسی کردم و برای غذای آن روز سس کچاپ هاینز را از فروشگاه اینترنتی یامی کالا خریدم و روی میز صرف غذا قراردادم، برایم جالب بود که مهمان‌ها بسیار استقبال کردند و یک روز خوش و به یاد ماندنی دیگر سپری شد.
ادویه‌ها و سس‌ها اگر به درستی انتخاب شوند می‌توانند مزه‌ای جادویی داشته باشند و دستپخت شما را برای همگان خاص کنند. ادویه‌های خارجی به دلیل کیفیت بالا، فرآیند تولید مناسب و بسته بندی‌های بادوام طرفداران بسیاری دارند. سس‌های خارجی نیز به دلیل تنوع زیاد، کیفیت بالا، دستگاه‌های پیشرفته تولید و قیمت مناسب در کشور ما توسط مردم به خوبی خریداری می‌شوند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع سس‌ها و ادویه‌های خارجی آشنا کنیم.

طعم متفاوت غذا با ادویه جات و سس های خارجی

انواع ادویه جات خارجی

ادویه‌ها اگر به درستی و به اندازه مصرف شوند غذا را بسیار خوشمزه و دل چسب می‌کنند. همه ادویه‌ها نیز برای هر غذایی مناسب نسیتند و هر غذایی ادویه خاص خود را دارد. علاوه بر مهارت در طبخ غذا، در واقع هنر استفاده از ادویه ها است که باعث می‌شود برخی از افراد دستپخت بهتری نسبت به سایرین داشته باشند.
ادویه‌ها در صورتی که به مدت طولانی باقی بمانند عطر و طعم خود را از دست می‌دهند درست است که در ظاهر قابل تشخیص نیست ولی در هنگام استفاده قطعا آن نتیجه مطلوب را نخواهند داشت. توصیه من به شما این است که از خرید ادویه‌ها به صورت فله‌ای خودداری کنید و حتما ادو‌یه ها را به صورت بسته بندی کارخانه‌ای خریداری کنید.
درهنگام خرید حتما به تاریخ انقضا توجه کنید. فروشگاه محصولات غذایی خارجی یامی کالا از جمله فروشگاه های آنلاینی است که محصولاتش را با تاریخ انقضا بلند مدت و با ضمانت اصالت کالا به فروش می رساند. پیشنهاد من به شما این است که ادویه و سس های خارجی را از یامی کالا خریداری کنید.
ادویه‌های ایرانی به دلیل اینکه در بیشتر خانه‌ها استفاده می‌شوند برای مردم آشنا هستند اما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع ادویه جات خارجی آشنا کنیم تا در طبخ غذا برای خانواده از آنها استفاده کنید وطعم ‌های جدید برایشان بسازید.

ادویه تندوری ماسالا

ادویه تندوری یک ادویه هندی است که شامل گشنیز، زردچوبه، میخک، زنجبیل، سیر و چند ادویه دیگر است. طعم این ادویه نسبتا تند است و رنگ بسیار زیبا و جذابی دارد. یک چاشنی فوق العاده برای علاقه مندان به غذاهای تند است. این ادویه را می‌توانید برای طعم دار کردن مرغ، جوجه یا ماهی استقاده کنید با افزودن این ادویه دیگر نیازی به ادویه‌هایی مانند زردچوبه و غیره نیست. همچنین می‌توانید درهنگام طبخ مرغ شکم پر، مقدار کمی از ادویه را با روغن زیتون یا روغن مایع ترکیب کنید و به بافت مرغ تزریق کنید.

ادویه آرومات کنور

ادویه آرومات (Aromat) متعلق به برند Knorr در آفریقای جنوبی و در کشور سوییتزرلند تولید می شود. آرومارت کنور در دسته ی ادویه های عمومی قرار می گیرد و می توان مانند نمک و فلفل به صورت روزانه از آن استفاده کرد. این نوع ادویه در بسته بندی های زرد و قرمز به بازار عرضه می شوند.

ادویه آرومات کنور

ادویه پودر چیلی

پودر چیلی یکی دیگر از ادویه ‌جات خارجی قرمز رنگ است. این ادویه شامل فلفل تند، شوید، پونه کوهی، پاپریکا، زیره سبز و چند ادویه دیگر است. این ادویه محصول کشور مکزیک است اما درکشورهای دیگر نیز مردم ازآن استقبال کرده اند. این ادویه به دلیل نزدیک بودن به ذائقه ایرانی‌ها در اکثر غذاها با توجه به سلیقه خودتان قابل استفاده است.

ادویه اورگانو

ادویه اورگانو از جمله چاشنی های غذایی است که خواص درمانی دارد. این ادویه از گیاه اورگانو تهیه شده است که خواص ضد میکروبی و ضد التهابی دارد و بسیار شبیه به آویشن است. از خواص درمانی آن می توان به درمان بیماری های عفونی مثل سرماخوردگی اشاره کرد.

ادویه پاپریکا

ادویه پاپریکا مختص کشور مجارستان است. پاپریکا در واقع همان فلفل دلمه‌های سبز و رنگی است که به وسیله دستگاه‌های پیشرفته در کارخانه خشک شده و پودر می‌شوند. استفاده از روش علمی مناسب برای خشک کردن فلفل دلمه باعث می‌شود، این ادویه سرشار از ویتامین c باشد. اگر پاپریکا از فلفل قرمز و زرد رنگ تهیه شود شیرین است و خاصیت رنگ دهی به غذا نیز دارد اما اگر از فلفل سبز تهیه شود کمی تلخ تر است.

ادویه پاپریکا

انواع سس خارجی

آنچه که توضیح داده شد معرفی مختصری از چند نمونه ادویه خارجی بود که بسیار نزدیک به ذائقه مردم کشورمان است. یکی دیگر از چاشنی‌های مهم برای غذا سس‌ها هستند که تمام رده‌های سنی به آن علاقه دارند. برخی غذاها را اصلا بدون سس نمی‌توان صرف کرد، زیرا تمام مزه و لذت آنها در کنار سس احساس می‌شود.
سس‌های خارجی به دلیل داشتن استانداردهای جهانی و روش‌های نوین تولید و بسته بندی طرفداران بیشتری دارند. برای تولید هریک از آنها مطالعات زیادی انجام شده است تا درنهایت محصولی به دست مشتری برسد که تمام انتظارات او را برطرف کند.
برخی سس‌های خارجی اصلا مواد نگهدارنده ندارند و با خیال راحت می‌توانید برای کودکان نیز از آنها استفاده کنید. تنوع سس‌های خارجی زیاد است، خوشبختانه همه آنها از سس کچاپ هاینز که یک برند جهانی پرطرفدار است تا سس سزار کنز وغیره همگی در کشور ما دردسترس است. با خرید سس‌های خارجی می‌توانید ازصرف یک وعده غذایی با کیفیت، مرغوب و خوشمزه در کنار خانواده احساس شادی بیشتری داشته باشید.

سس هاینز

هاینز یک شرکت آمریکایی تولید و توزیع موادغذایی است که دفتر مرکزی آن در شهر پیتسبورگ پنسیلوانیا قرار دارد. سس کچاپ و باربیکیو هاینز از پرفروشترین و محبوب ترین محصولات این برند آمریکایی می باشد. سس کچاپ هاینز و سس باربیکیو هاینز را از یامی کالا خریداری کنید.

سس هاینز

سس ناندوز

سس ناندوز با توجه به طعم متفاوت فلفلی که دارد بسیار محبوب برای طرفدار فلفل است. غذاهای محبوب تهیه شده با سس ناندوز مرغ است که می توانید طرز تهیه این غذا را در مجله یامی کالا بخوانید.

سس تاباسکو

سس تاباسکو یک سس معروف و محبوب آمریکایی است که مانند سس ناندوز مخصوص فلفل دوستان است. فلفل این سس در جزیره ای به نام اوری در لوئیزیانا ایالات متحده آمریکا کشت می شود که طی یک دستور خاص و در زمان حدودا سه سال این سس تولید می شود که طرز تهیه و داستان این برند را نیز توصیه میکنیم در مجله یامی کالا مطالعه کنید.

سس کنز

سالاد سزار از سالاد های بسیار معروف و پرطرفدار ایتالیایی هست که طعم لذیذی دارد. برای تهیه سس سزار از سس مخصوص این سالاد استفاده می کنند. کنز یکی از این سس ها می باشد. سس کنز محصول کشور ایتالیا می باشد که سس سزار آن از پرفروشترین محصولات آن می باشد.

سس کنز

خرید ادویه جات و سس های خارجی اصل

همانطور که بالاتر ذکر شد، ادویه جات و سس های خارجی را با انقضای بالا و از فروشگاه های معتبر تهیه کنید چرا که فیک یا تقلبی این محصولات بسیار در بازار زیاد است که با توجه به اینکه از این محصولات مستقیما در غذا استفاده می شود، سلامتی شما را تحت شعاع قرار می دهد. پس توصیه میکنیم حتما سس و ادویه خارجی را از فروشگاه های معتبر مثل یامی کالا خریداری کنید. برای اینکار کافیست به سایت www.yummykala.com مراجعه کنید و به راحتی محصولات غذایی و یا آرایشی بهداشتی خارجی را خریداری کنید.

5/5 - (2 امتیاز)