در هنگام خرید سیم های برق چه مواردی را باید رعایت کنیم؟
در هنگام خرید سیم های برق چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

سیم تلفن امروزه مهمترین گروه سیم و کابل برای برقراری ارتباط هستند. سیم های از نوع تلفن معمولا در دو نوع در بازارهای مختلف وجود دارند. آن ها را در دو نوع کابل تلفن هوایی و زمینی می سازند. برای ساخت آنها از دو هادی مس و آلومینیوم بهره گرفته می شود. به صورت معمول […]

سیم تلفن امروزه مهمترین گروه سیم و کابل برای برقراری ارتباط هستند. سیم های از نوع تلفن معمولا در دو نوع در بازارهای مختلف وجود دارند. آن ها را در دو نوع کابل تلفن هوایی و زمینی می سازند. برای ساخت آنها از دو هادی مس و آلومینیوم بهره گرفته می شود. به صورت معمول از سیم های تلفن هوایی برای استفاده در خارج از ساختمان استفاده می گردد. این نوع کابل ها در معرض عوامل خارجی زیادی هستند. برای همین آن ها را بسیار مقاوم می سازند. این کابل ها در برابر عواملی مانند آب باران، نور آفتاب و غیره از استحکام بالایی برخوردار هستند. در سیم کشی داخل ساختمان های مختلف نیز از کابل های زمینی بهره می گیرند. امروزه کابل های مخابراتی مسی در ساختمان های مختلف یافت می شود. این کابل ها نیز مدل های مختلفی دارند.

نوع رسانا و جنس عایق در خرید سیم و کابل تاثیر گذار هستند؟

نوع رسانا و جنس عایق در خرید سیم و کابل تاثیر گذار هستند؟

در هنگام خرید سیم و کابل باید به جنس عایق آن ها دقت شود. کابل ها را معمولا در زیرزمین نصب می شوند. در برخی از اوقات آن ها را روی تجهیزات فلزی می سازند. برای حفظ ایمنی باید نکات مهمی را رعایت کنید. هیچ نوع اتصال الکتریکی نباید بین هادی و زمین برقرار شود. زیرا موجب خطرات جانی و مالی بسیاری برای افراد می گردد. عایق ها را معمولا بر اساس عوامل مختلفی باید خریداری شود. آن ها را بر حسب نوع کاربرد و ولتاژ ورودی در جنس های مختلفی می سازند. از جمله این موارد می توان از کاغذهای دارای روغن های خاص، پلاستیک، مواد pvc و غیره نام برد. در مورد انتخاب رسانا نیز باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. فلز یکی از مهمترین رساناها محسوب می شود. اندازه سیم مورد نظر مانند سیم تلفن یکی از موارد مهم در این زمینه به حساب می آید.

برند در خرید سیم و کابل برق چه نقشی دارد؟

برند یکی از مهمترین موارد در خرید سیم و کابل های مختلف محسوب می شود. در صنعت برق بعضی از برندها نسبت به دیگر برندها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. قدرت بعضی از برندها موجب نادیده گرفتن برخی از دیگر برندها می شود. از طرفی برخی از افراد بدون تحلیل و بررسی محصول یک شرکت خاص را تایید می کنند. با گذر زمان کیفیت محصولات یک برند افزایش یا کاهش می یابد. کیفیت یکی از مهمترین معیارها در زمان خرید سیم های گوناگون محسوب می گردد. برای مثال در خرید سیم تلفن باید به کیفیت آن دقت شود. از دیگر معیارهای مهم برای خرید کابل های مختلف قیمت آن ها است. با افزایش ضخامت یک سیم قیمت آن نیز افزایش می یابد. البته کابل های با ضخامت کمتر نسبت به کابل های با ضخامت بیشتر بهتر هستند. با کاهش ضخامت مقاومت آن ها در برابر عبور جریان برق بیشتر می شود.

برند در خرید سیم و کابل برق چه نقشی دارد؟

 سیم تلفن تک زوجی و دو زوجی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

سیم تک زوجی به سیم رانژه هم معروف هستند. از این سیم ها برای برقراری ارتباط بین پورت های ترمینال کروز استفاده می شود. تعداد زوج های مورد استفاده در این کابل ها به نوع کابل کشی بستگی دارد. سیم دو زوجی نیز برای ارتباط بین گوشی و پریز تلفن به کار می رود. برای تعیین تعداد زوج های موجود در یک کابل باید رنگ های آن شمرده شوند. به صورت کلی تعداد زوج های کابل های مخابراتی از دو زوج تشکیل شده است. رنگ های مورد استفاده در سیم های مخابرات به پنج رنگ اصلی و فرعی تقسیم بندی می شوند. رنگ های اصلی به پنج نوع سفید، قرمز، مشکی، زرد و بنفش وجود دسته بندی می گردند. رنگ های فرعی هم آبی، نارنجی، سبز، قهوه ای و طوسی هستند.

چگونه می توان یک سیم تلفن ضد نویز را خریداری کرد؟

نویز ها در تلفن های افراد مختلف وجود دارند. نویز موجب کیفیت بد صدای تلفن ها می شوند. این عامل موجب تضعیف سیگنال های دریافتی می گردد. در سیم های مخابراتی معمولا دو نوع نویز رایج وجود دارد. نویز های القایی و هم شنوایی این دو نوع نویز هستند. این نویز ها به شدت کیفیت صدای تلفن را پایین می آورند. علاوه بر این موجب کاهش سرعت اینترنت نیز می شوند. در بیشتر مواقع افراد از این موضوع شکایت دارند. حتی بدتر از آن هم وجود دارد. یعنی این نویزها موجب قطع اینترنت نیز می گردند. در این مواقع باید از کابل های تلفن ضد نویز استفاده کرد. همچنین باید هادی مورد استفاده از جنس مس یا دیگر مفتول های استاندارد خریداری گردد. همچنین روکش موجود بر روی کابل باید از نور خورشید محافظت کند. همچنین بسیاری از آن ها باید در برابر رطوبت از استحکام و دوام بالایی برخوردار شوند.

در هنگام خرید سیم های برق چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

جمع بندی

سیم تلفن جزو مهمترین سیم و کابل برای برقراری ارتباط به شمار می رود. جنس عایق و نوع رسانا در خرید سیم های مختلف تاثیرگذار هستند. فلز ها مانند مس از جمله مهمترین رسانا به حساب می آید. سیم های از نوع تلفن به دو نوع تک زوجی و دو زوجی در بازارهای مختلف یافت می شوند. سیم های دو زوجی یکی از رایج ترین سیم ها محسوب می گردد. سیم های ضد نویز موجب کاهش نویز در هنگام برقرای ارتباطات می گردند. امروزه شرکت ها و فروشگاه های مختلفی در زمینه ساخت سیم های مختلف فعالیت می کنند. برق نت یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه است. در این شرکت تجهیزات برق مختلفی را به فروش می رساند. می توان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی barghnet.com مراجعه کرد.

5/5 - (1 امتیاز)