بدون خواندن این مقاله به قشم سفر نکنید
بدون خواندن این مقاله به قشم سفر نکنید

شاید تصور کنید سفر به جزیره قشم نیز یک سفر عادی همچون مسافرت به شمال و یا برخی از شهرهای مرکزی و یا حتی جزیره کیش است؛ اما باید بدانید جزیره قشم یک سفر منحصر به فرد و کاملاً متمایز را برای شما رقم خواهد زد. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب تور قشم مورد […]

شاید تصور کنید سفر به جزیره قشم نیز یک سفر عادی همچون مسافرت به شمال و یا برخی از شهرهای مرکزی و یا حتی جزیره کیش است؛ اما باید بدانید جزیره قشم یک سفر منحصر به فرد و کاملاً متمایز را برای شما رقم خواهد زد. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب تور قشم مورد نظر خود و رفتن به این مقصد گردشگری پرهیجان از مطالعه این مقاله غافل نگردید.

ما در این مقاله ذکر می کنیم که چرا جزیره ای همچون جزیره قشم که در نزدیکی خط استوا قرار داشته و یکی از گرم ترین نقاط ایران است می‌ تواند به یکی از برترین مناطق گردشگری و طبیعت گردی کشور نیز تبدیل گردد.

مسافرت به جزیره قشم پس از مطالعه این مقاله برای شما حال و هوای دیگری پیدا کرده و می‌ تواند به یکی از مهم‌ ترین مقاصد گردشگری شما در دوره‌ های بعد نیز تبدیل گردد. پیشنهاد می کنیم با ادامه این مقاله ما را همراهی نمایید.

همه چیز در مورد جزیره قشم

همه چیز در مورد جزیره قشم

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران در قلب خلیج فارس، در تنگه هرمز قرار داشته و یکی از جزایر استان هرمزگان است. اغلب مردم ایران این جزیره را با آب و هوای بسیار گرم و مرطوب می شناسند.

میانگین دما در جزیره قشم ۲۶ درجه سانتی گراد بوده و بنابراین می توان این جزیره را در مقایسه با دیگر مناطق جنوبی ایران دارای آب و هوای معتدل تر و مناسب تر دانست. دمای این جزیره در گرم ترین حالت ممکن ۴۶ درجه و در خنک ترین روزهای سال ۱۸ درجه سانتی گراد است. بنابراین می توان گفت روزهای زمستانی در این جزیره بسیار معتدل و دل انگیز خواهد بود.

امکان مسافرت به قشم از طریق دو مسیر دریایی و هوایی امکان پذیر است. قشم از قدیم الایام تا کنون به عنوان یکی از مهم ‌ترین مراکز تجاری با قیمت بسیار مناسب شناخته می ‌شود. در این مقاله به معرفی جاذبه ‌های گردشگری قشم، مراکز خرید ارزان و پرطرفدار در این جزیره و همچنین خوراکی های خوشمزه در رستوارن های این منطقه خواهیم پرداخت.

بهترین جاهای دیدنی جزیره زیبای قشم

بهترین جاهای دیدنی جزیره زیبای قشم

جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی در این جزیره وجود دارد. در صورتی که می خواهید از مهم ترین جاذبه های گردشگری این منطقه بازدید کنید ما موارد زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

دره‌ی ستارگان

دره ستارگان و یا ستاره افتاده یک منطقه بسیار وسیع و در مجاورت روستای برکه خلف بوده و سراسر آن با کوه های رسوبی و تو در تو پوشیده شده است. حفره ها، دالانها و ستون های پی در پی در این منطقه باعث شده است تا دره ستارگان به یک منطقه‌ وهم آلود و ترسناک به خصوص در دل شب های تاریک تبدیل گردد.

بندر لافت

اگر می خواهید متفاوت ترین غروب آفتاب در ایران را نظاره گر باشید باید به بندر لافت در جزیره قشم بروید. شما در چشم انداز غروب آفتاب شاهد بادگیرهای بسیار بلند، لنج ها، قایق ها و درختان سبز گرمسیری، نخلستان های بلند و البته خانه های روستایی قشم خواهید بود. جنگل های شناور حرا در قلب آب های خلیج فارس نیز این زیبایی را چند برابر نموده و غروب آفتاب را برای شما به یک صحنه رویایی مبدل می سازد.

جنگل حرا

مسافرت شما به جزیره قشم با بازدید از جنگل حرا تکمیل می شود. این جنگل شگفت انگیز که با جزر و مد آب دریا، ناپدید و پدیدار می گردد عمری در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون سال داشته و از مهم ترین عجایب هفتگانه جزیره قشم است.

تنگه چاهکوه

اگر می خواهید به یک دنیای رازآلود از کوه های سنگی، دالان های متعدد، راه های پر پیچ و باریک و دره های عمیق همچون تصاویر برخی از فیلم های هالیوودی بروید باید راهی تنگه چاهکوه در ۷۰ کیلومتری شهر قشم شوید.

مراکز خرید ارزان و پرطرفدار در جزیره قشم

مراکز خرید ارزان و پرطرفدار در جزیره قشم

هرگز نمی توان انکار نمود که مهم ترین هدف مسافران جزیره قشم بهره گیری از بازارهای ارزان و با کیفیت این جزیره است. در واقع شما در جزیره قشم هیچ گونه بازار گران و با قیمت های فضایی و غیر منطقی را پیدا نمی کنید. در ادامه این مقاله برترین مراکز خرید جزیره قشم را معرفی می کنیم تا در صورتی که با تور قشم سفر کردید بتوانید با خرید از بازار های قشم خریدهای مد نظر خود را با قیمت ارزان تری انجام دهید. این مراکز عبارت اند از:

بازار قدیم قشم

این بازار که اغلب ارائه کننده محصولات مورد نیاز بومیان جزیره قشم است محل مناسبی جهت خرید انواع پارچه های محلی، وسایل خیاطی، فرش، صندل، طلا، بلورجات، ملحفه و پتو، زیورآلات دریایی، پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش، اقلام خوراکی، محصولات سنتی و انواع سوغات جزیره قشم است. قیمت اجناس در این بازار بسیار پایین بوده و در عین حال از کیفیت بسیار زیادی برخوردارند.

بازار ستاره

بازار ستاره یک بازار بین المللی با اجناس بسیار زیاد، قیمت مناسب و کیفیت بالا است. این بازار بسیار گسترده بوده و علاوه بر مرکز خرید، یک مرکز رفاهی است. اگر قصد خرید عطر و ادکلن برند، لوازم خانگی و لوازم برقی اصل با برندهای معتبر جنوب شرق آسیا و همچنین برند های امریکایی و اروپایی را دارید به شما خرید از این بازار را پیشنهاد می دهیم.

مجتمع تجاری سیتی سنتر

این مجتمع به عنوان بزرگترین مجتمع جزیره قشم، دارای انواع امکانات رفاهی و مراکز خرید بسیار زیادی در حوزه پوشاک و وسایل نوزاد، کیف و کفش، مبلمان، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات اصل و بدل، لوازم خانگی، ساعت، لوازم الکترونیکی، انواع شکلات و قهوه است. انواع برند های خاص و کمیاب در این مجتمع قابل دسترسی هستند که می توانید خریدهای خود را از آن ها انجام دهید.

بازار بزرگ فردوسی قشم

این بازار با عنوان مرکز خرید ارزان قشم نیز شناخته می‌ شود. اگر قصد خرید محصولاتی همچون دوچرخه و ماشین شارژی و یا محصولات تزیینی را دارید می‌ توانید به این بازار مراجعه نموده و از قیمت های ارزان و کیفیت بسیار بالای محصولات آن استفاده کنید.

مرکز خرید پردیس قشم

این مرکز خرید به علت ارائه انواع لباس مجلسی و پوشاک زنانه مورد علاقه بسیاری از بانوان در مسافرت به جزیره قشم است. این مرکز خرید نیز اغلب امکانات رفاهی را فراهم نموده و محصولات تجاری را با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب ارائه می کند.

بازار خلیج فارس

اگر می خواهید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی و لوازم آشپزخانه را با قیمت ارزان و البته برندهای شناخته شده و معتبر خریداری کنید مراجعه به این بازار را به شما پیشنهاد می دهیم.

مرکز خرید مرجان

این مرکز خرید در عین حال که یک مرکز بسیار لوکس و مدرن است اما عنوان ارزان ترین مراکز خرید قشم را نیز به خود اختصاص داده است. انواع اقلام خوراکی، بهداشتی و وسایل آشپزخانه در این مرکز با قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالا عرضه می شوند.

مرکز خرید دو دلفین قشم

این مرکز خرید نیز اجناس بسیار با کیفیت و برند را با قیمت پایین عرضه می کند و همچون اغلب مراکز خرید جزیره قشم در زمینه فروش انواع پوشاک و خوراک و لوازم برقی و خانگی فعالیت دارد اما متفاوت ترین فعالیت فروشگاهی و تجاری این مرکز خرید عرضه گل و گیاه مخصوص جزیره قشم است.

علاوه بر موارد اخیر، مرکز خرید زمرد، بازار نهال، بازار اطلس، بازار نور، مرکز تجاری ایران زمین درگهان، مجتمع تجاری پرشین گلف و مرکز خرید سیمرغ نیز از دیگر مراکز خرید بسیار محبوب و ارزان قیمت جزیره قشم هستند.

شکم گردی در جزیره‌ قشم

شکم گردی در جزیره‌ قشم

شکم گردی در جزیره قشم را با امتحان کباب ماهی آغاز کنید. کباب ماهی در این جزیره تجربه‌ ای خاص و کاملاً متمایز خواهد بود که در اغلب رستوران های این جزیره سرو می گردد. علاوه بر غذاهایی که در منوی اغلب رستوران ها به چشم می خورند، می توانید برای امتحان یک غذای بسیار خوشمزه با نام غوزی که بره پخته یا کباب شده است به رستوران دفاری قشم مراجعه کنید.

اگر به طعم غذاهای عربی با ادویه های مخصوص علاقه دارید، رستوران فطایر را پیشنهاد می دهیم. برای لذت بردن از طعم غذا در کنار چشم انداز بسیار زیبای خلیج فارس می‌ توانید به رستوران دریم لند بروید. میگوی سوخاری در رستوران آبشار و میگوی پفکی در رستوران نعیم سرو می گردند.

برای سرو غذاهای دریایی خاص همچون عنکاس و میکس، رستوران خاله یک پیشنهاد ویژه است. اگر می خواهید گوشت کوسه را امتحان کنید رستوران الوند این غذا را با کیفیت مطلوب و البته قیمت بسیار بالا ارائه می کند.

در آخر نیز باید بگوییم که اگر قیمت و نوع غذا چندان برایتان تفاوتی ندارد و صرفا می خواهید یک شام رویایی را در یک منطقه بسیار زیبا سرو کنید رستوران شبهای طلایی را پیشنهاد می دهیم.

3/5 - (2 امتیاز)