هر آن چه باید در مورد رنگ لباس مهمانداران هواپیماها بدانید!
هر آن چه باید در مورد رنگ لباس مهمانداران هواپیماها بدانید!

اغلب اوقات وقتی صحبت از خدمه پرواز و مهمانداران هواپیما می شود، ناخودآگاه توجه ما به سمت نوع پوشش خدمه پروازی هواپیمایی مورد نظر نیز جلب می شود. چون ظاهر زیبا و آراسته آنها به مسافران انرژی داده و به بهتر شدن سفر آنها کمک می کند. دانستن این مسأله احتمالا” برایتان جالب است که […]

اغلب اوقات وقتی صحبت از خدمه پرواز و مهمانداران هواپیما می شود، ناخودآگاه توجه ما به سمت نوع پوشش خدمه پروازی هواپیمایی مورد نظر نیز جلب می شود. چون ظاهر زیبا و آراسته آنها به مسافران انرژی داده و به بهتر شدن سفر آنها کمک می کند. دانستن این مسأله احتمالا” برایتان جالب است که معیار انتخاب رنگ لباس مهمانداران هواپیما، چیست. نظرتان در مورد انتخاب رنگ های متفاوت برای لباس مهمانداران و خدمه ایرلاین های مختلف چیست؟ در ادامه ی این مطلب، پاسخ این سوالات را خواهید دید.

ایرلاین‌های ایرانی چه لباسی می‌پوشند؟

هر ایرلاین، برای خودش رنگی مشخص را انتخاب می‌کند. رنگهای آبی، قرمز، سبز، و کرم از اصلی‌ترین رنگ‌ها در لباس مهمانداران ایرانی هستند. در ادامه رنگ لباس ایرلاین‌های مختلف که میتوانید از آنها بلیط هواپیما خریداری کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

رنگ آبی در لباس ایرلاین‌های ایرانی

بیشتر شرکت های هواپیمایی ایرانی (ایرلاین های ایرانی)، مثل: ایران ایر، آسمان، کیش ایر و معراج از لباس‌های آبی رنگ استفاده می‌کنند! البته نوع رنگ آبی بین این شرکت‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، لباس هواپیمایی معراج به رنگ آبی لاجوردی است و در آن بخش‌های قرمز رنگ هم دیده می‌شود. ایران ایر، آسمان و کیش ایر از آبی سرمه‌ای بعنوان رنگ لباس برگزیده‌اند.

رنگ قرمز در لباس ایرلاین‌های ایرانی

قشم ایر، یکی از تنها شرکت‌هایی است که از رنگ قرمز در لباس‌هایش استفاده می‌کند. لباس این ایرلاین، سراسر قرمز است و در بعضی قسمت‌ها هم رنگ کِرِم دیده می‌شود. به صورت کلی، رنگ قرمز، رنگ اصلی هواپیمایی قشم ایر است و در سایر بخش‌های این سازمان هم به چشم می‌خورد.

رنگ مشکی در لباس ایرلاین ها و هتل ها!

مشکی هم از رنگ‌های پرطرفدار بین ایرلاین‌ها به شمار می‌رود. از بهترین نمونه‌ها در این زمینه، هواپیمایی معراج است. مهماندارهای معراج لباس یک دست مشکی می‌پوشند. آنها از پیراهن‌های راه‌راه استفاده می‌کنند که هماهنگی خوبی با رنگ مشکی دارد. رنگ مشکی، فقط در شرکت های هواپیمایی طرفدار ندارد. بلکه بسیاری از هتل‌های خارجی و داخلی نیز از رنگ لباس مشکی استفاده میکنند. لیست تمامی هتل های خارجی که از رنگ لباس مشکی استفاده میکنند، در وبسایت تریپ، موجود است. پس شما میتوانید برای رزرو هتل، به وبسایت تریپ مراجعه کنید.

سایر رنگ‌هایی که استفاده میشوند

ده‌ها شرکت هواپیمایی در ایران فعالیت می‌کنند. در بین آنها، ایرلاین‌هایی هستند که استفاده از رنگ‌های سبز و کرم را هم در نظر گرفته‌اند. اما در کل رنگ آبی، مشکی و قرمز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ لباس ایرلاین‌های خارجی

ایرلاین‌های بین‌المللی، هر کدام بسته به اهداف، چشم‌اندازها و مسائل دیگر، لباسی با طرح و رنگ مخصوص خود را دارند. شما میتوانید در وبسایت Trip.ir، لیست پروازهای تمامی این ایرلاین‌ها همراه با قیمت را مشاهده و سپس خرید کنید. در ادامه، لباس چند ایرلاین مطرح خارجی را بررسی می‌کنیم.

رنگ لباس هواپیمایی امارات

خدمه پرواز هواپیمایی امارات از لباس یک‌دست کِرِم استفاده می‌کنند. یک کلاه قرمز هم برای آنها در نظر گرفته شده که ظاهر مهماندارها را خاص جلوه می‌دهد. خدمه ایرلاین امارات در هر جایی این لباس‌ها رابه تن می‌کنند. مدل مو، نوع آرایش و چیزهای دیگر هم باید مطابق با لباس کرم و کلاه قرمز رنگ مخصوص این ایرلاین باشد.

هواپیمایی امارات برای کارکنانش یک شیوه‌نامه در نظر گرفته است. در این دفترچه تمام نکاتی که یک مهماندار باید در پوشش خود رعایت کند، نوشته شده است. به همین دلیل در هر جای جهان، خدمه پرواز این شرکت ظاهری یک‌دست و مشابه دارند.

رنگ لباس هواپیمایی قطر

همانطور که در مقاله “رنگ لباس ایرلاین ها، چگونه انتخاب میشود” خواندید، شرکت هواپیمایی قطر (Qatar Airways)، لباس زرشکی را برای کارکنانش انتخاب کرده است. حتی کلاه خدمه پرواز هم رنگ زرشکی دارد. لباسی که زیر لباس زرشکی پوشیده می‌شود، کرم رنگ است. هم روی کلاه هم سمت چپ لباس، علامت هواپیمایی قطر دیده می‌شود.

خدمه پرواز مرد و خانم در ایرلاین قطر، رنگ متفاوتی دارد. پس، خدمه پرواز مرد در هواپیمایی قطر، لباس مخصوص خودشان را دارند. آنها کت و شلوار طوسی همراه با کروات قرمز (در بعضی موارد طوسی) می‌پوشند. لباس هواپیمایی قطر از شیک‌ترین لباس‌ها در جهان به شمار می‌رود.

رنگ لباس هواپیمایی سنگاپور

شرکت هواپیما سنگاپور، از لباس کاملا متفاوت در مقایسه با سایر ایرلاین‌ها استفاده می‌کند. لباس خدمه پرواز هواپیمایی سنگاپور، طرح‌دار است و شکل کاملا سنتی مخصوص این کشور را دارد. طرح لباس سنگاپوری‌ها ترکیبی از نقش‌های گوناگون آبی و قرمز است که حس خوبی را منتقل میکند.

البته مهماندارهای هواپیمایی سنگاپور لباس‌های قرمز، سبز و بنفش هم دارند! اما آنها در بیشتر موارد از لباس‌های آبی طرح‌دار استفاده می‌کنند. همانطور که گفته شد، پوشش خدمه پرواز سنگاپور، از لباس‌های سنتی این کشور برگفته شده است. اگر دقت کنید، شباهت‌هایی بین طرح این لباس با پوشش سنتی ایرانی می‌بینید.

رنگ لباس هواپیمایی لوفتهانزا

ایرلاین لوفتهانزا، برای خدمه پروازش لباسی کاملا رسمی‌ در نظر گرفته است. مهماندارهای خانم لوفتهانزا، کت و دامن سرمه‌ای یک‌دست به تن می‌کنند. دستمال گردن زردرنگ هم از ویژگی‌های اصلی لباس لوفتهانزا به شمار می‌آید.

لباس مهماندارهای مرد هم طرح مشابهی دارد. آنها کت و شلوار سرمه‌ای تیره همراه با کروات زرد می‌پوشند. لباس این شرکت هواپمایی، احساس جالبی را به مسافران پروازی منتقل میکند.

رنگ لباس هواپیمایی نروژ

شرکت هواپیما نروژ، لباس متفاوتی نسبت به باقی کشورهای جهان دارد! مهماندارهای مرد، کت‌های چهارخانه همراه با کروات سرمه‌ای و شلوار مشکی می‌پوشند. کروات چهارخانه در لباس خلبان‌های این شرکت هم دیده می‌شود. مهماندارهای خانم، مثل بسیاری از خدمه دیگر، لباس مشکی یک‌دست به تن می‌کنند.

جمع‌بندی؛ رنگ‌های مختلف لباس مهماندارها نشانه چیست؟

در مجموع، نمی‌توان قانون مشخصی برای رنگ لباس مهماندارها در نظر گرفت. به صورت کلی می‌شود گفت دلیل خاصی پشت انتخاب رنگ لباس‌ها نیست و همه چیز به برند ایرلاین‌ها ارتباط پیدا می‌کند. هر شرکت هواپیمایی، برای خودش شخصیت و اهدافی دارد که در هویت برند آنها نمایان می‌شود.

رنگ‌ها از بهترین ابزارها برای نمایش شخصیت برند و ارتباط با مخاطبان هستند. برای همین ایرلاین‌ها با توجه به شعارها و اهداف، رنگ لباس‌ها را انتخاب می‌کنند.

با این حال، می توان رنگ سورمه ای را یک استثنا دانست. چون بر اساس روانشناسی رنگ ها، ماهیت رنگ آبی یا سورمه ای، آرامش بخش بودن است؛ در نتیجه دیدن این رنگ ها در سفر هوایی به مسافران احساس آرامش و راحتی می بخشد و دلیل استفاده از این رنگ در بسیاری از لباس های مهماندارها همین مساله است.

منبع نوشته: وبلاگ تریپ

5/5 - (1 امتیاز)