11 نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت
11 نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

با نوسانات اقتصادی و پایین آمدن قدرت خرید برندهای لباس و کیف و کفش هم ممکن است برای اینکه قیمت محصولاتشان را پایین بیاورند و مشتری‌هایشان را بیشتر کنند، دست به انجام کارهایی بزنند که از کیفیت محصولات کم کند. در چنین شرایطی خرید تعداد کمتر لباس با کیفیت برای شما به مراتب بهتر از […]

11 نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

با نوسانات اقتصادی و پایین آمدن قدرت خرید برندهای لباس و کیف و کفش هم ممکن است برای اینکه قیمت محصولاتشان را پایین بیاورند و مشتری‌هایشان را بیشتر کنند، دست به انجام کارهایی بزنند که از کیفیت محصولات کم کند. در چنین شرایطی خرید تعداد کمتر لباس با کیفیت برای شما به مراتب بهتر از تعداد بیشتر لباس‌های بی کیفیت است. برای اینکه بتوانید لباس‌های با کیفیتی انتخاب کنید و گول زرق و برق بعضی اجناس را نخورید، این مقاله کمکتان خواهد کرد.

دوخت‌ها را بکشید

یکی از  اتفاقاتی که زیاد در مورد لباس‌های بی کیفیت می‌افتد، باز شدن دوخت آن‌ها و شکافته شدنش بعد از مدت کوتاهی است. به همین دلیل لازم است که موقع خرید محل دوخت لباستان را به خوبی بررسی کنید و حتی مقداری آن را به دو طرف بکشانید تا مطمئن شوید دوخت محکم است. اگر دوخت لباس بی کیفیت باشد، بر اثر کشیدن از هم باز می‌شود. مطمئن باشید چنین لباسی وقتی پوشیده شود به راحتی خواهد شکافت.

دو  بار دوخت برای تی شرت

برای اینکه تشخیص دهید تی شرتی که قصد خرید آن را دارید، از کیفیت بالایی برخوردار است به لبه‌های آن دقت کنید. یک محصول با کیفیت در بخش یقه یا سر معمولا دوبار  دوخه شده است تا حالت یکسره داشته باشد و احتمال در رفتگی را به حداقل برساند. این یکی از مهم‌ترین استانداردهایی است که تولید کنندگان پوشاک با کیفیت در زمینه تی شرت و بلوز باید رعایت کنند.

به زیپ لباس دقت کنید

دقت به جنس زیپ لباس به ویژه در مورد لباس‌های زمستانه مثل سوئیشرت و کاپشن بسیار مهم است. بهتر است جنس زیپ لباس فلزی باشد؛ البته اگر به طور مستقیم روی پوستتان قرار نمی‌گیرد و به آن حساسیت ندارید. زیپ فلزی دوام بیشتری نسبت به زیپ‌های پلاستیکی دارند. برندهای معتبر هم اغلب سراغ زیپ فلزی می‌روند؛ برند معتبر امپریال در حوزه پوشاک یکی از این برندهاست که در لباس هایش و هم چنین سایر محصولات خود مثل انواع کاپشن زمستانه، شلوار ها و مدل‌‎های مختلف بلوز به رعایت این قانون بسیار پابند است.

11 نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

دوخت دکمه را چک کنید

بررسی دوخت دکمه‌های لباس را فراموش نکنید. تولیدی‌هایی که به فست فشن Fast Fashion مشغول هستند، اغلب به صورت بزن و برویی کار می‌کنند؛ یعنی کیفیت را قربانی کمیت می‌کنند. وقتی این اتفاق بیفتد زمان و میزان نخی که باید برای محکم کردن دکمه‌ها صرف شود، به شدت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین دکمه‌ها را به خوبی بررسی کنید.

بررسی جا دکمه مهم است

جا دکمه یک لباس با کیفیت از یک برند معتبر، ایرانی یا خارجی تفاوتی ندارد؛ یکی دیگر از مواردی است که باید به دوخت آن دقت شود. اگر جا دکمه لباس بسته باشد یا دکمه‌ها هم ردیف با آن نباشند، خیلی واضح به شما می‌گوید که تولید کننده وقتی برای کیفیت لباس نگذاشته است.

یکسان بودن رنگ

چه قصد خرید کیف و کفش دارید و چه نوبت به خرید لباس رسیده است، به رنگ آن دقت داشته باشید. اگر در بخشی از لباس متوجه تفاوت رنگ آن با سایز بخش‌ها شدید، مطمئن باشید که لباس کیفیت لازم را ندارد. این ویژگی به خصوص در مورد کیف و کفش زیاد دیده می‌شود. اگر رنگ بخشی از کیف یا کفشی که قصد خریدش را دارید، پر رنگتر یا کم رنگتر از سایر بخش‌هاست یا نقطه‌های پر رنگی دارد، در حال خرید جنس بی کیفیتی هستید؛ پس بلافاصله از آن دور شوید.

گاهی نیز توجه به رنگ لباس از جهت هماهنگی در تیپ و شخصیت شما بسیار با اهمیت است مخصوصا برای بانوان که در مجالس مختلف نیاز به هماهنگی بین رنگ و نوع لباس آنها با آرایش و ظاهرشان احساس میشود. می توانید برای خواندن بیشتر در رابطه با ست کردن و هماهنگی رنگ لباس و آرایش اینجا کلیک کنید.

11 نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

پارچه کشی را بکشید

پارچه‌های کشی باید بتوانند بعد از پوشیده شدن، فرم خودشان را حفظ کنند. به همین دلیل موقع خرید لباس‌هایی با این ویژگی حتما پارچه را بکشید و چند لحظه نگه دارید؛ سپس رها کنید. اگر پارچه به حالت قبل برگشت که مشکلی نیست؛ اما اگر فرمش را از دست داد از خرید آن صرف نظر کنید.

مثل کاغذ مچاله‌اش کنید

برای اینکه بدانید لباس شما پارچه با کیفیتی دارد که با هر نشست و برخاستی چروک نمی‌شود، موقع خرید، قسمتی از پارچه آن را بپیچانید و فشار دهید. اگر بعد از برداشتن دستتان حالت اولیه‌اش را به دست آورد، با پارچه با کیفیتی رو به رو هستید؛ در غیر این صورت جنس انتخابی شما کیفیت لازم را ندارد و خیلی زود شکلش را از دست خواهد داد.

توجه به تار و پود پارچه

ممکن است بعد از خرید جنسی که اتفاقا هزینه کمی برای آن نکرده‌اید، متوجه شده باشید که رنگ بخشی از پود یا تار آن با سیار بخش‌ها متفاوت است؛ انگار که به اشتباه یک ردیف نخ متفاوت در دستگاه نخ ریسی قرار گرفته است. اگر متوجه تغییرات تار و پود یا مورد عجیبی در آن شدید، بدانید که با یک جنس بی کیفیت طرف هستید.

به لبه لباس دقت کنید

یکی از علائم لباس بی کیفیت داشتن لبه‌های بسیار باریک است. یعنی دوخت لبه لباس در چند میلی متری آن واقع شده است که به معنی آن است که تولید کننده خواسته با کمترین میزان پارچه از شما هزینه خوبی برای خودش دریافت کند. لباس استاندارد باید بین دو الی چهار سانتی متر لبه داشته باشد. ضمنا دقت کنید که لبه لباس نباید تاب خورده باشد.

چطور  کیفیت کفش ورزشی را تشخیص دهیم؟

کفش یکی از مهم‌ترین خریدهای شماست که به طور مستقیم با سلامت پاها و ستون فقرات در ارتباط است. به همین دلیل برای خرید کفش با کیفیت به موارد زیر دقت کنید:

  • کفش را بر اساس نیازتان تهیه کنید؛ مثلا برای دویدن کفش رانینگ مناسب است و برای تمرین، کفش ترینینگ Training مناسب خواهد بود.
  • کفش خوب نباید در قسمت لبه‌ها چسب کاری شده باشد، بلکه باید دوخت محکم داشته باشد
  • کفش با کیفیت در قسمت میانی یا سینه پا دارای بالشتک نرم از جنس فوم، ژله یا هوا است
  • کفی کفش نباید خشک باشد
  • پای شما نباید در کفش لیز بخورد

برای مثال کافی است نگاهی به برند اسیکس و انواع مدل های آن بیندازید. این برند در حیطه تخصصی کردن کاربرد کفش بسیار خوب عمل می‌کند؛ کفش رانینگ آن با کفش ترینینگ متفاوت است.  قیمت اورجینال کفش‌های برند شاید از بقیه بالاتر باشد اما تضمین کننده یک خرید با کیفیت و استاندارد است.

1/5 - (1 امتیاز)