جزیره جیمز باند پوکت تایلند
جزیره جیمز باند پوکت تایلند

جزیره جیمز باند پوکت تایلند جزیره ها همواره زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند و آرامش را به  بازدیدکنندگان خود هدیه می دهند. در این نوشتار ما را همراهی کنید تا شما را با یکی از این جزایر زیبا “جزیره جیمز باند پوکت” آشنا نماییم. درباره جزیره جیمز باند پوکت جزیره جیمز باند در […]

جزیره جیمز باند پوکت تایلند

جزیره جیمز باند پوکت تایلند

جزیره ها همواره زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند و آرامش را به  بازدیدکنندگان خود هدیه می دهند. در این نوشتار ما را همراهی کنید تا شما را با یکی از این جزایر زیبا “جزیره جیمز باند پوکت” آشنا نماییم.

درباره جزیره جیمز باند پوکت

جزیره جیمز باند در شهر زیبای پوکت در کشور تایلند و تور تایلند واقع شده است. این جزیره صخر ه های عظیم آهکی دارد که آن را از سایر جزیره های پوکت متفاوت می کند. صخره های آهکی که به صورت عمودی از دل دریای سبز زمردین سر بر آورده اند. منطقه فانگ نگا بی که مساحتی بالغ بر ۴۰۰ کیلومتر مربع دارد حدود ۱۰۰ جزیره دیگر را در خود جای داده است که بیشتر آنها به خاطر ظاهر عجیبی که دارند در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده اند. از زمانی که جزیره جیمز باند پوکت در فیلم جیمز باند نمایش داده شد یعنی سال ۱۹۷۴، این جزیره به یکی از جاذبه های گردشگری کشور تایلند تبدیل شد. از آنجایی که جزیره جیمز باند پوکت زیر نظر حفاظت پارک ملی کشور تایلند است و نیز به خاطر موقعیت متزلزلی که دارد ( قسمت بالایی این جزیره پهن و قسمت پایینی آن باریک است)،  هیچ قایقی و از هیچ نوعی اجازه ندارد زیاد به این جزیره نزدیک شود. بهترین راه بازدید از این جزیره استفاده از قایق های کوچک و یا ساحل Koh Ping Ghan می باشد.

ساحل Koh Ping Ghan

به گزارش سفر باتو ، ساحل Koh Ping Ghan که در واقع یک صخره بسیار بلند است یکی از زیبایی های این منطقه به حساب می آید. ساحلی که در دل خود غارهای کوچک بسیاری را جای داده است. ساحلی که علاوه بر غارهای استلاکتیت در قسمت شرقی خود راهروهای کوچک بسیاری دارد که فروشندگان از آنها به عنوان محل کسب درآمد استفاده می کنند.

تفریحات قابل انجام در جزیره جیمز باند پوکت

جزیره جیمز باند پوکت همانند بسیاری از جزیره های دیگر امکان انجام تفریحاتی را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است که از جمله آنها می توان به تفریحات زیر اشاره کرد:

کشتی رانی و قایق رانی

کشتی رانی و قایق رانی یکی از تفریحاتی است که در جزیره جیمز باند پوکت می توان به آن پرداخت چرا که این منطقه یکی از بهترین مناطق برای کشتی رانی و قایق رانی محسوب می-شود.

ماهیگیری

Koh Panyee یک دهکده مسلمان نشین است که در نزدیکی جزیره جیمز باند پوکت قرار دهد. از آنجایی که شغل بیشتر مردم دهکده ماهیگیری است، لذا هنگام بازدید از این دهکده هم می توان به ماهیگیری پرداخت و هم در کنار آن انواع غذاهایی دریایی را میل کرد.

عکاسی

جزیره جیمز باند پوکت و سایر جزایری که در نزدیکی این منطقه قرار دارند بهترین مکان برای عکاسی هستند. این مناطق ظاهری زیبا و منحصر به فردی دارند که برای خلق تصاویر ماندگار و جذاب بسیار مناسب هستند. فقط هنگام عکاسی بازدیدکنندگان باید دقت کنند که دوربین عکاسی شان خیس نشود. برای جلوگیری از خیس شدن دوربین عکاسی آنها می توانند از کیف ضد آب و یا کیف های پلاستیکی دستی استفاده نمایند.

شنا

از دیگر تفریحاتی که در این منطقه می توان به آن پرداخت شنا در آب های کریستالی جزیره ناکا و بازدید از درختان نارگیل ساحل آن است.

دیدنی های جزیره جیمز باند پوکت

جزیره جیمز باند پوکت دیدنی های بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به پوشش گیاهی سرسبز، غارهای فانگ نا بای، آبهای فیروزه ای رنگ، کوه تاپو، خانه جیمز باند و پارک ملی آ فانگ نا اشاره کرد. تماشای این همه زیبایی فقط از روی کشتی، قایق و کایاک امکان پذیر است.

راه رسیدن به جزیره جیمز باند پوکت

برای رسیدن به جزیره جیمز باند پوکت  دو راه وجود دارد. راه اول که البته کمی هم گرانتر می باشد، استفاده از قایق هایی است که سرعت بسیار بالایی دارند. راه دوم هم رانندگی ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ای است که در آن بازدیدکنندگان در ابتدا خود را به خلیج فانگ می رسانند و سپس با یک قایق سواری کوچک خود را به این جزیره می رسانند.

زمان مناسب برای بازدید از جزیره جیمز باند پوکت

بازدید از جزیره جیمز باند پوکت به صورت مستقل تقریباً غیر ممکن است مگر آن که بازدیدکنندگان مجوز رسمی و قایق شخصی داشته باشند که در این صورت می توانند به صورت مستقل و شخصی از این جزیره دیدن نمایند. بازدید از جزیره جیمز باند پوکت  توسط تورهایی مختلفی انجام می شود که بیشتر آنها از اسکله پوکت و کرابی نوی به سمت جزیره جیمز باند پوکت حرکت می نمایند. چنانچه مسافران و گردشگران در شمال کشور تایلند باشند و قصد بازدید از این جزیره را داشته باشند، می توانند برای صرفه جویی در زمان از یکی از تورهای شهر فانگ نا استفاده کنند.

منطقه ای که جزیره جیمز باند پوکت در آن واقع شده است، در طول ایام سال دارای آب و هوای گرم و مرطوب می باشد. میزان افزایش دما در این منطقه در ماه های آپریل تا می به اوج خود می رسد و لذا این ماه ها گرمترین ماه های سال محسوب می شوند. از طرفی در ماه های سپتامبر و اکتبر بخش جنوبی کشور تایلند بارانی است و لذا خطر طوفان های استوایی مخرب در این ماه ها وجود دارد. با این اوصاف می توان گفت فصل پاییز زمان مناسبی برای سفر به بخش-های جنوبی کشور تایلند نیست.

5/5 - (1 امتیاز)