آموزش طرز تهیه آش دوغ سنتی و محلی اردبیل خوشمزه و مقوی
آموزش طرز تهیه آش دوغ سنتی و محلی اردبیل خوشمزه و مقوی

آموزش طرز تهیه آش دوغ سنتی و محلی اردبیل خوشمزه و مقوی آموزش آشپزی و دستور تهیه آش دوغ اردبیلی محلی اصل مواد لازم آش دوغ «« نخود :: ۲۵۰ گرم »» «« سبزی (تره ، جعفری و شوید) :: ۷۰۰ گرم »» «« برنج :: ۱ پیمانه »» «« دوغ تازه ترش :: ۲ […]

آموزش طرز تهیه آش دوغ سنتی و محلی اردبیل خوشمزه و مقوی

آش دوغ , طرز تهیه آش دوغ , دستور پخت آش دوغ

آموزش آشپزی و دستور تهیه آش دوغ اردبیلی محلی اصل

مواد لازم آش دوغ

«« نخود :: ۲۵۰ گرم »»

«« سبزی (تره ، جعفری و شوید) :: ۷۰۰ گرم »»

«« برنج :: ۱ پیمانه »»

«« دوغ تازه ترش :: ۲ لیتر »»

«« نمک، فلفل و سیر تازه خرد :: به مقدار لازم »»

آش دوغ اردبیلی,آش دوغ اردبیلی,آش دوغ اردبیل,آش دوغ اردبیل,آش دوغ اردبیل خاله خانم,آش دوغ اردبیل با گوشت,تهیه اش دوغ اردبیلی,طرز تهیه آش دوغ اردبیلی,طرز پخت اش دوغ اردبیلی,طرز تهیه ی اش دوغ اردبیلی,طرز تهیه آش دوغ اردبیل,طرز تهیه اش دوغ اردبیلی,سبزی آش دوغ اردبیل,سبزی مخصوص آش دوغ اردبیل,تهیه آش دوغ اردبیل,طرز تهیه آش دوغ اردبیل,طرز تهیه آش دوغ اردبیل,روش پخت آش دوغ اردبیل,طرز تهیه آش ماست اردبیل,طرز تهیه آش دوغ اردبیلی,طرز تهیه ی آش دوغ اردبیل,طرز تهیه آش دوغ محلی اردبیل,اموزش اش دوغ اردبیل,آموزش آش دوغ اردبیلی,آش دوغ سرعین اردبیل

آش دوغ اردبیلی , آش دوغ خوشمزه , آش دوغ اردبیل

آموزش آشپزی و دستور تهیه آش دوغ اردبیلی محلی اصل

طرز تهیه آش دوغ

برای تهیه آش دوغ نخودها را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آنها را عوض کنید. برنج را نیز از شب قبل با آب و مقداری نمک خیس کنید. نخودها را در ظرف مناسبی بریزید تا همراه ۶ لیوان آب بپزد.

بعد از اینکه نخودها نرم شدند ، برنج را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا برنج کاملا مغز پخت شود. دقت کنید که آب آش زیاد نباشد و جا برای اضافه کردن دوغ داشته باشید.

بعد از اینکه برنج کاملا مغز پخت شد، سبزی خرد شده را به آش بیفزایید و در ظرف را نیمه باز بگذارید تا سبزی ها رنگشان تیره نشود. ۱۵ دقیقه قبل از آماده شدن آش، دوغ را به آش بیفزایید و مرتب هم بزنید

تا کاملا با آش مخلوط شود. وقتی دوغ را اضافه کردید، در ظرف باید کاملا باز باشد تا دوغ دچار تغییر شیمیایی نشود. بعد از حدود ۱۵ دقیقه، نمک و فلفل غذا را اضافه کنید.

البته در برخی نقاط کشور ادویه های دیگری به آش دوغ اضافه می کنند که در صورت تمایل شما هم می توانید از ادویه ها یا طعم دهنده های دیگری استفاده کنید.

موقع سرو کردن، سیر تازه خرد شده را به آن اضافه کنید. در آخر آش را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آن را با نعنا داغ یا سبزیجات معطر خشک شده تزیین نمایید.

آش

آموزش طرز تهیه آش دوغ سنتی و محلی اردبیل خوشمزه و مقوی

4.2/5 - (109 امتیاز)