آموزش کامل طرز تهیه خورش کلم بروکلی خوشمزه و مجلسی
آموزش کامل طرز تهیه خورش کلم بروکلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خورش کلم بروکلی خورش کلم بروکلی یکی از خورش های خوشمزه و جدید ایرانی است که با فراگیر شدن مصرف کلم بروکلی در میان مردم این خورش خوشمزه هم طرفداران خاص خودش را پیدا کرد. خورش کلم بروکلی علاوه بر طعم عالی که دارد برای سلامتی نیز بسیار مفید است. مقدار مواد لازم […]

طرز تهیه خورش کلم بروکلی

خورش کلم بروکلی , طرز تهیه خورش کلم بروکلی , دستور پخت خورش کلم بروکلی

خورش کلم بروکلی یکی از خورش های خوشمزه و جدید ایرانی است که با فراگیر شدن مصرف کلم بروکلی در میان مردم این خورش خوشمزه هم طرفداران خاص خودش را پیدا کرد. خورش کلم بروکلی علاوه بر طعم عالی که دارد برای سلامتی نیز بسیار مفید است.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش کلم بروکلی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش کلم بروکلی با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
کلم بروکلی۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع و آبلیموبه اندازه کافی
لپه۱۵۰ گرم
ادویه کاری ، پودر سیر و دارچینبه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش کلم بروکلی

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشویید سپس به صورت نگینی ریز خرد کنید و با کمی روغن مایع در یک قابلمه مناسب و جادار تفت دهید سپس کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و مجددا تفت دهید تا مواد یکدست شوند. حالا گوشت را به صورت قیمه ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

گوشت را کمی تفت دهید تا تغییر رنگ بدهد و سرخ شود سپس لپه را به همراه رب گوجه فرنگی ، ادویه کاری ، پودر سیر و کمی دارچین به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد به طور کامل سرخ شوند سپس چند لیوان آب جوش اضافه کنید.

درب قابلمه را بگذارید تا لپه و گوشت با هم به طور کامل بپزند. حالا کلم بروکلی را خرد کنید و به همراه کمی نمک و چند لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه در آب جوش بماند سپس آنرا آبکشی کنید و کنار بگذارید تا خشک شود.

در گام بعدی کلم بروکلی را با مقداری روغن تفت دهید تا سرخ شود. پس از اینکه گوشت و لپه به طور کامل پختند کلم بروکلی را اضافه کنید. آبلیمو و نمک و فلفل خورش را اندازه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا با برنج سرو کنید.


همچنین ببینید :

خورش کنگر | خورش گوجه سبز | خورش تره | خورش لوبیا سبز

5/5 - (3 امتیاز)