آموزش کامل طرز تهیه خورش گوجه سبز مجلسی و خوشمزه با مرغ
آموزش کامل طرز تهیه خورش گوجه سبز مجلسی و خوشمزه با مرغ

طرز تهیه خورش گوجه سبز خورش گوجه سبز یکی از خورش های فصلی ایرانی است که در فصل بهار توسط دوستداران خورش های ترش طبخ می شود. این خورش مجلسی علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه است به دلیل وجود گوجه سبز برای سلامتی نیز مفید است. مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای […]

طرز تهیه خورش گوجه سبز

خورش گوجه سبز , طرز تهیه خورش گوجه سبز , دستور پخت خورش گوجه سبز , o,va , i sfc , khoresh gojeh sabz

خورش گوجه سبز یکی از خورش های فصلی ایرانی است که در فصل بهار توسط دوستداران خورش های ترش طبخ می شود. این خورش مجلسی علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه است به دلیل وجود گوجه سبز برای سلامتی نیز مفید است.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش گوجه سبز تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش گوجه سبز با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه سبز درشت۲۰ عدد
سینه یا ران مرغ۴ تکه
جعفری۳۰۰ گرم
نعنا خشک۲ قاشق غذاخوری
شکر و روغن مایعبه اندازه کافی
پیاز متوسط۲ عدد
نمک ، فلفل و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش گوجه سبز

ابتدا پیاز را به صروت خلالی نازک خرد کنید و با مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت دهید سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید. قطعات مرغ را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا لایه سطحی قطعات مرغ سرخ شود.

پس از اینکه مرغ سرخ شد چند لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید مرغ ها بپزند. در گام بعدی جعفری را ساطوری خرد کنید و به همراه نعناع در مقداری روغن تفت دهید سپس در میانه پخت مرغ به قابلمه اضافه کنید.

زمانی که مرغ پخت گوجه سبزها را بشویید و به همراه شکر به خورش اضافه کنید. در گام بعدی مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و در صورتی که طعم خورش خیلی ترش بود کمی شکر اضافه کنید. در پایان خورش را با برنج سرو کنید.


همچنین ببینید :

خورش داوود پاشا | خورش آلو مسما | خورش آلو اسفناج | خورش کرفس

4.5/5 - (4 امتیاز)